VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.

Poll: Wanneer vertel je anderen dat je zwanger bent?

Dit is een open poll: andere gebruikers kunnen uw keuze(s) zien.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 22

Onderwerp: Wanneer vertel je dat je zwanger bent?

1.    #1
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Wanneer vertel je dat je zwanger bent?

De vraag is duidelijk.

Wanneer vertel je anderen dat je zwanger bent.
    En als toelichting wil ik natuurlijk ook weten waarom. Maar je onderscheid tussen familie en vrienden. Heb je een reden om het direct te vertellen of om het nog even voor je te houden?

2.    #2
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Standaard Re: Wanneer vertel je dat je zwanger bent?

Ik ben het op dit moment niet. Maar zodra ik het weet, mogen anderen het ook weten. Het kan in ieder stadium van de zwangerschap fout gaan en het feit dat mensen het weten, maakt een miskraam iig 'bespreekbaar'. Als je daar behoefte aan hebt uiteraard.

Ik heb er bij mijn zwangerschap van Harley ook geen geheim van gemaakt. Ook op mijn werk wist iedereen het vrij vlot. Dat had ook te maken met het horeca werk wat ik deed, ik liep regelmatig met volle kratten drank te sjouwen. Aangezien ik een aantal jaar daarvoor een miskraam had gehad met 10 weken, wilde ik dat men het wist, zodat het 'echt' zware werk, me uit handen werd genomen. Waarom extra risico nemen, als het niet nodig is....

3.    #3
    . merelmeisje's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Hoi Bloemetje,

Tegen onze ouders hebben wij het meteen (nou ja 2 dagen na de test) verteld. Tegen broers en zussen 2 weken later (kwam toevallig zo uit, toen was het kerst en konden we leuk onze t-shirtjes met tekst cadeau geven).
    Op mijn werk heb ik het vrij vlot tegen mijn HRM'er gezegd. En verder hebben we gewacht tot na de echo (met 11 weken).

We wilden het graag meteen met onze naaste familie delen.
    1. Omdat we super gelukkig waren en dit geweldige nieuws wel van de daken wilden schreeuwen
    2. Stel dat het misgaat ... dan kun je wel de steun en liefde van je naaste familie gebruiken

Groetjes
    Paula
    Trotse en dankbare mama van:<br /><br />Merel&nbsp; 09-08-2004<br />Tijs&nbsp; &nbsp;&nbsp; 02-10-2005<br />Daan&nbsp; 13-10-2007<br />Sterre 03-04-2009

4.    #4
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Aan naaste familie en een enkele vriendin toch vrij snel verteld. Ze moesten wel beloven zich stil te houden. Heb een keer miskraam gehad en dat is uitgelekt op een zeer lullige wijze en werd door mensen in supermarkt erop aangesproken. Had ik geen behoefte aan. Had veel steun aan vrienden en familie en had geen zin in "belangstelling"van anderen

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik heb het vrij snel tegen directe familie en vrienden verteld (ong. 7 weken). Bij 9 weken op mijn werk, omdat ik zo ontzettend ziek was dat ik niet kon werken. Een volgende keer zal ik het weer snel vertellen, de kans ik groot dat ik weer zo ziek zal zijn.

6.    #6
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Wij hebben het de keren dat ik zwanger was ook vrij snel verteld omdat ik zo ziek was dat iedereen meteen wist dat het geen gewone misselijkheid was.
    Had het best nog even geheim willen houden maar dat lukte niet.
    !

7.    #7
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

De vorige keer hebben we het met een week of 6 al aan mijn en zijn ouders verteld. Met bij beide ouders het verzoek om het stil te houden tot na de echo.

Mijn ouders vertelde ik het op zondag en op maandag (dag later!) hing mijn neef al aan de telefoon. Of ik ging trouwen, afstuderen of zwanger was? Mijn moeder had haar klep dus niet kunnen houden en mijn opa wist dat ik goed nieuws had en daarna dus al haar zussen en de rest van de familie. Dat maakt het nu makkelijker om mijn mond te houden.

8.    #8
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Da's irritant ja. Ik heb het mensen verteld waarvan ik wist dat ze hun mond konden houden, ook mijn collega's spraken er niet over, namen me alleen zwaar werk uit handen. We hebben het R verteld toen we op de eerste echo gezien hadden dat het goed zat. Hoewel je nooit zekerheid hebt, vonden we dat wel een mooi moment, heb je gelijk iets tastbaars erbij.

9.    #9
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Wij hebben het onze moeders en zussen meteen verteld. Ze wisten dat wij er erg mee bezig waren en ook dat we de medische molen ingingen. We waren zo blij dat we het m?esten vertellen. Mensen in onze omgeving hebben wij het daarna langzamerhand verteld. Ik kon niet 13 weken wachten en vanwege mijn ziekte en de nog ernstigere klachten moest ik het ook wel vertellen op mijn werk.
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

10.    #10
    . mup's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik heb het mijn ouders dezelfde avond verteld! De volgende dag zijn we het aan mijn schoonouders gaan vertellen.
    We waren zo trots en blij!
    Toen heb ik het stilgehouden tot de dag dat de VK door de telefoon in mijn pauze op mijn werk me ging vertellen dat als ik nog vloeide ze zeker wist dat het in het weekend wel fout zou gaan!
    (wat was ik toch pissig op dat mens later!) Dus ja...als je dan jankend uit een kantoortje komt gewandeld stellen mensen vragen. 1 colleg wist dat we bezig waren en zei direct: is't fout?! (we waren alleen dus ik vond dat op zich niet erg)
    En toen heb ik het aan directe collega's maar verteld. En later in een teamvergadering aan de rest verteld want doordat alles zo onzeker was moest ik steeds naar de dokter....de smoezen raakten op!
    Ik sta voor de klas dus heb het vlak voordat ik met de kinderen op kamp ging aan ze verteld. Ik kon een heleboel dingen op kamp niet doen en was ook steeds zooooo moe dat uitleg wel handig was.
    De collega's wisten het dus met een week of 7 en de kinderen met 10 weken.

mups

11.    #11
    . lelie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

directe familie met een week of 6/7, vrienden met een week of 11 en collega's pas na de termijnecho. (de eerst echo was niet helemaal goed, dus uiteindelijk pas met 13 weken verteld)

Bij Sylke was het allemaal net iets sneller. Dat kwam ook doordat we gingen trouwen toen. Veel mensen vroegen dan: oh, ben je zwanger of zo?? (stomme vraag trouwens) En liegen erover kan/kon ik niet. Deze keer was het niet helemaal de bedoeling, dus heb ik zelf ook wat meer tijd nodig gehad om eraan te wennen. Verder zaten we midden in een verbouwing/verhuizing en wilde ik juist niet dat mensen me werk uit handen namen, of opmerkingen gingen maken zoals: zou je dat nou wel doen??
    [url=http://www.TickerFactory.com/]<br />[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/2;41;86/st/20081108/n/Lorijn/dt/6/k/7658/age.png[/img]<br />[/url]<br /><br />Trotse moeder van Sylke 14-04-03, Thirza 08-04-05 en Lorijn 08-11-08

12.    #12
    . Annemarie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik ben geloof ik wel heel anders dan de rest die tot nu toe gereageerd heeft...

Bij David hebben we het pas verteld na de eerste echo. Ook aan onze ouders dus. Ik was veel te bang dat het mis zou gaan. Dat je dat dan ook met je familie wilt delen klopt, maar dat vind ik geen argument om het te vertellen. Ook achteraf kun je je verdriet bespreken met mensen die je lief zijn, daar hoeven ze het niet al van tevoren voor geweten te hebben.

Deze keer heb ik het eerder verteld aan mijn schoonzus (en broer) en aan een vriendin, maar dat kwam doordat ik eerst een hele serie onduidelijke tests gedaan had, waarvan de uiteindelijk uitslag (dacht ik) negatief was. Dat had ik in mijn teleurstelling al met hen besproken. Dus toen het uiteindelijk toch positief bleek te zijn wilde ik hun dat ook vertellen. Maar anders had ik gewoon pas weer na de eerste echo verteld hoor.

Ik vind het juist zo leuk om met zijn twee?n dat geheimpje nog een tijd te bewaren. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat als je heel misselijk bent of je zwaar of gevaarlijk werk doet, je het eerder vertelt. Maar ik zou dan nog steeds niet willen dat iedereen het wist.
    Moeder van David (23-8-03), Roos (18-4-05), Anne (20-11-07) en Maarten (7-5-10).

13.    #13
    . cooperbazinneke's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    2

10 tot 12 weken misschien was het iets eerder

14.    #14
    . Suzanna's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Post waarderingen

Dat ik het gelijk wil vertellen is omdat ik me bij mijn vorige zwangerschap zo ziek voelde en graag wilde laten weten dat het kwam door de zwangerschap...weet niet precies waarom en het heeft ook niet echt 'geholpen' o.i.d., maar ik kreeg daardoor wel tips ook hoe ik de misselijkheid tegen kon gaan. Ook krijg je dan gewoon meer 'support' en kun je vertellen waarom je ergens niet heen gaat o.i.d...

En natuurlijk vonden we het gewoon supergaaf dat we een kindje zouden krijgen en wilden we dat wel aan iedereen vertellen eigenlijk! Vooral mijn man was erg enthousiast (tja, ik voelde me ziek :P) en wilde het zelfs aan zijn collega's direct vertellen... hij was zo trots!

Ik heb het overigens niet aan iedereen in mijn omgeving direct verteld, maar eigenlijk alleen goede vrienden en familie. Ik heb mijn nieuwe zwangerschap aan mijn familie verteld (als eerste aan mijn moeder) en aan wat goede vrienden.
    Gelukkige mama van drie meiden!<br />(Noa, Emma en Julia)

15.    #15
    . Suzanna's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Post waarderingen

Oeps, wel een enorm schopje in dit topic zeg... maar goed
    Gelukkige mama van drie meiden!<br />(Noa, Emma en Julia)

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 14
    Laatste Bericht: 16-12-13, 19:20
  2. Wanneer heb jij verteld dat je zwanger bent?
    Door deboortje in forum Zwangerschap & bevalling
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 25-05-11, 20:14
  3. Wanneer vertel je aan je kind dat sinterklaas niet bestaat ?
    Door Cooperbaasje in forum Baby's & kinderen
    Reacties: 35
    Laatste Bericht: 22-11-10, 01:59
  4. Wanneer vertel je het de kinderen?
    Door yathibiyya in forum Baby's & kinderen
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 11-08-08, 15:33
  5. Ga jij onder de zonnebank als je zwanger bent?
    Door Angie in forum Zwangerschap & bevalling
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 17-01-05, 20:14

Bladwijzers

Forum Rechten