VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Chronische aandoening en zwangerschap/kind(eren)

1.    #1
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Standaard Chronische aandoening en zwangerschap/kind(eren)

Ik weet niet of er meer meiden zijn hier die een chronische aandoening hebben en ook zwanger zijn of ??n of meer kinderen hebben. Of misschien heb je ervoor gekozen om geen kindje op deze wereld te zetten.
    De beslissing om voor een kindje te kiezen is best moeilijk geweest voor ons. Vooral vragen als: 'Kan ik het aan, doe ik mijn kind niet tekort, kan ik er ook nog zijn voor anderen (met name mijn man), doe ik mezelf niet tekort' etc. speelden een grote rol. En nog steeds komen er soms paniekgolfen. Ik ben best bang dat ons kindje mij op een gegeven moment kwalijk gaat nemen dat ik voor hem/haar heb gekozen. Dat hij/zij het ego?stisch vindt van mij. Of dat hij/zij meer van mij verlangt dan ik kan geven wat betreft aandacht, dingen doen etc. Vooral als hij/zij ziet hoe het ook kan zijn bij anderen. Waarom ik hier dan toch voor gekozen heb? Omdat ik wel enorm veel liefde te geven heb, omdat ik mijzelf altijd als 'moeke' heb gezien, omdat ik dol ben op kinderen, omdat er vast creatieve manieren zullen zijn om met bepaalde situaties om te gaan, omdat het ook een voordeel kan zijn voor een kind om te zien dat mensen niet 'perfect' hoeven te zijn en leert rekening te houden met anderen ?n, vooral niet onbelangrijk, omdat ik een man heb die achter mij staat en taken op zich wil nemen Ik heb uiteraard ook verhalen van anderen in mijn situatie gevraagd. Hoe het is bevallen, of ze er spijt van hebben, hoe ze omgaan met bepaalde dingen etc. Ook het feit dat ik niet weet hoe ik zal zijn na de bevalling vond ik best eng. Wat als ik enorm terugval? Wie zorgt er dan voor ons? Maar ik heb er vertrouwen in dat dat goed zal komen. ?n, misschien heel vreemd, een helderziende vrouw bij wie ik 2 keer ben geweest, heeft ooit allerlei voorspellingen gedaan waarvan ze tot nu toe allemaal zijn uitgekomen, dingen die zij echt niet kon weten, heeft gezegd dat een kind voor mij heel goed zou zijn. Ik zou daar enorm van opknappen. Nou ga ik daar niet vanuit maar het heeft mij zeker een steuntje in de rug gegeven bij deze grote beslissing.
    Als jij met iets dergelijks te maken hebt (gehad), wat was voor jou doorslaggevend?
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

2.    #2
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Chronische aandoening en zwangerschap/kind(eren)

hallo
    Hier nog iemand met een chronische aandoening of ziekte, hoe je het ook maar noemen wilt. Ik heb twee kinderen met een groot leeftijdsverschil dit omdat ik mezelf niet met twee kleine kinderen zag rondsjouwen. Op zich vind ik dat het wel te doen is en mijn dochter (8 jaar) was vrij snel zelfstandig. Ook heb ik een lieve en behulpzame vriend die er ook volledig achterstaat.
    Over een tweede kindje hebben we wel vrij lang getwijfeld omdat we niet wisten wat voor invloed de zwangerschap zou hebben op mijn gezondheid. Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en heb er geen spijt van. Natuurlijk heb ik op slechte dagen wel es dat ik ontzettend baal en kwaad ben op mezelf.
    Verwijten van mijn oudste heb ik nog nooit gehad. Wel vindt ze het jammer dat ik niet met haar kan skaten o.i.d. maar dat doet mijn vriend dan wel weer. Ik kan andere dingen met haar doen. het enige waar ik bang voor ben is dat ik mijn aandoening door kan geven aan mijn kinderen. Dat wisten we niet tot een paar maanden geleden. Ik heb nu twee lieve kinderen maar meer kindjes zullen hier niet komen hoe graag ik het ook zou willen. Ik hoop dat je ondanks je aandoening toch een fijne zwangerschap hebt en er van geniet.

3.    #3
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Dank je wel Wielaa.
    Ik kan mij voorstellen dat het schrikken is als je hoort dat je je ziekte/aandoening door kunt geven aan je kinderen. Bij mij is dat heel onduidelijk. Er zijn tweelingen die het beide hebben, ik ken gezinnen waarvan ouder(s) ?n kind(eren) het hebben maar er zijn er nog veel meer bij wie dit niet zo is (ook bij mij). En ik ben heel allert. Hoe vroeger je erbij bent, hoe meer kans op genezing.
    In de loop van de tijd zal ik vast steeds beter leren met de situatie om te gaan. Mijn eigen zwakke plekken aanpakken. Daarvoor ben ik al in therapie. Ik wil altijd perfect zijn, alles voor anderen doen er voor anderen zijn. En daar zal ik, zeker met een kindje, heel erg voor moeten oppassen. Dat ik niet mezelf vergeet en over mijn grenzen ga om maar ajb geen schuldgevoel te hebben. Tsja, het leven en ik denk helemaal opvoeden is een grote leerweg.
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

4.    #4
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

dikke knuffel voor jullie !!!
    [URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

5.    #5
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

dank je voor knuffel.

Hypnosa, wat heb je als ik vragen mag?

6.    #6
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Ik heb ME/CVS

7.    #7
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

ME ken ik maar CVS ben ik niet bekend mee. Wel es van gehoord maar wat het precies is weet ik niet.

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

[URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

9.    #9
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

heb het een beetje gelezen. ME is ME/CVS als ik het goed begrijp, ik heb niet alles gelezen.

10.    #10
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

CVS is echt heel vervelend om te hebben.Mn schoonzusje heeft het ook en ze stuit op zoveel onbegrip
    !

11.    #11
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Dat had ik ook toen ze mij het stempel fybromyalgie (foutief) hadden gegeven. Nu blijkt dat er aantoonbaar iets (vrij veel eigenlijk) niet in de haak is neemt men me ook sneller serieus. Eigenlijk maakt het me na een jarenlange zoektocht niet meer uit wat men denkt.

12.    #12
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Het is inderdaad hetzelfde. Alleen een verschillende benaming. Onbegrip, ach, heb ik zoveel mee te maken gehad. Ook en misschien zelfs vooral in de medische wereld. Soms doet het nog steeds pijn. Het is ook heel moeilijk uit te leggen. Moe dekt de lading absoluut niet. Ik vind de benaming: chronic fatigue and immune dysfunctional syndrome al een veel betere. Het is namelijk een hele scala van klachten die echt heel erg kunnen zijn. Fybromyalgie zit in dezelfde hoek en wordt ook vaak afgedaan als 'tussen de oren' en meer van dat soort onzin.

13.    #13
    .
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Post waarderingen

Hier nog iemand met een chronische aandoening. (nog erfelijk ook)
    Ik heb zelf Stargarth een oogafwijking die lijdt tot blindheid. Ik zie nu al niet echt geweldig. Maar echt te klagen heb ik niet.
    Het is een erfelijke afwijking dus mijn kinderren zullen zeker drager zijn. Maar ze kunnen alleen de ziekte krijgen als mijn man ook drager is.
    We hebben samen toch heel bewust voor kinderren gekozen.
    Ik vindt niet dat ik mijn kinderren te kort doe. En hoop dat mijn kleinkinderen al geen dragers meer zullen zijn. Dat betekend wel dat mijn kids later op moeten letten dmv een gentest met wie ze trouwen.
    Ik heb gelukkig geen onbegrip gekregen van mensen en voornamelijk positieve reacties wat betreft mijn zwangerschap.
    En wie weet de wetenschap vorderd zo snel misschien hoef ik helemaal niet blind te worden. En zo wel ach het is het ergste niet.

Naar Hypnosa? ik vind het een goede beslissing van je.
    &lt;A HREF=&#039;http://www.babybrabbel.nl&#039; TARGET=&#039;_top&#039;&gt;&lt;IMG SRC=&#039;http://www.babybrabbel.nl/dynban/babybanner/1122370620/9/1/1/255/165/165/0/148/206/jedidjah.png&#039; ALT=&#039;9 maanden banner&#039; BORDER=&#039;0&#039;&gt;&lt;/A&gt;<br /><br />D.E. Moelker-Lauder<br />Mea Sheariem Jerusalem Israel<br />dmoelker613@yahoo.co.uk

14.    #14
    .
    Ingeschreven
    Jun 2013
    Post waarderingen

Zijn er ook mensen die hms hebben en meerdere kindjes hebben? In dat geval zou ik graag meeschrijven in dit topic.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Heeft/hebben jou (jonge) kind(eren) al gaatjes?
    Door hypnosa in forum Tips voor kinderen en opvoeding
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 28-02-14, 14:19
  2. [GEZOCHT] Mensen met chronische aandoening en de zorg over kinderen
    Door Epi in forum Oproepjes / contact gezocht
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 23-12-09, 17:10
  3. Chronische aandoening
    Door Epi in forum Ziek zijn
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 18-09-09, 19:09
  4. Wanneer kon(den) jouw kind(eren) lopen?
    Door sproetie in forum Baby's & kinderen
    Reacties: 57
    Laatste Bericht: 07-09-08, 10:32
  5. Hoe ben je aan de naam voor je kind(eren) gekomen
    Door Cooperbaasje in forum Baby's & kinderen
    Reacties: 72
    Laatste Bericht: 11-01-07, 14:39

Bladwijzers

Forum Rechten