VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Onderwerp: Zelfkennis

1.    #1
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Standaard Zelfkennis

Ik wist niet waar ik dit topic zou plaatsen, dus heb ik het maar hier geparkeerd.

Ik werd op het idee gebracht door Rowan, met haar opmerking over 'de bek op de juiste plaats hebben'.

Tja, dat heb ik wel. En dat wordt niet altijd door iedereen gewaardeerd. Ik ben ook nogal een flapuit, maar heb gelukkig wat tact geleerd in de laatste jaren. Want ik bracht mezelf nog wel 's in de problemen daarmee.
    Maar ik ben ook wel lief denk ik, heb mijn hart op de juiste plaats en knok me dood voor de mensen waar ik van hou. Verder heb ik wel een goed gevoel voor humor, voor de mensen die dat kunnen waarderen, hahaha...
    Ik ben niet verlegen, zelden onzeker, behalve met betrekking tot het moederschap.
    Ik ben heel eigenwijs en eigengereid en denk regelmatig dat ik het beter weet. (Meestal is dat ook zo, hahaha)

~ confessions of a Heaven chicky ~

2.    #2
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Standaard Re: Zelfkennis

Ah, Rowan zei net nog "Je weet iig wel wat je aan me hebt". Hoe waar is dat zeg! Ik zal iig geen onaardige dingen achter je rug zeggen, als ik een probleem met je heb, ben je echt de eerste die het weet!

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Daar ben ik al, kwamen wat dingen tussendoor. Vandaar iets later. Ik herken mezelf in veel punten die jij noemt trouwens. Ik ga door het vuur voor de mensen van wie ik hou. Dat werd me tenminste verteld op mijn huwelijk, dat ik iemand was op wie je kan bouwen. Kom daar ook niet aan, want dan breekt de pleuris uit. Als ik iets van kritiek heb op iemand, zeg ik dat ook tegen diegene. Ik denk altijd maar 'behandel een ander zo als jezelf behandelt wilt worden' .
    Ik was trouwens tot een jaar of 5 terug vrij onzeker. Bang om mensen te kwetsen en ruzie te krijgen. Daar kreeg ik zelf problemen door en in 1 ruk bedacht ik me dat het anders MOEST. Dus sinds die tijd ga ik wel de confrontatie aan.
    Leuk voorbeeld was op de bank waar ik mijn mannetje heb leren kennen. Ik kreeg 2 nieuwe collega's en zij kwamen op mijn terrein werken. Het wonder geschiedde, maar het klikte vanaf de eerste minuut tussen ons. Dat was wel te merken met 3 zeer spraakzame dames met veel humor en de nodige moppenkennis (om jullie evn een beeld te geven). Ik was ook uitzendkracht en moest mijn briefje op vrijdag laten tekenen. Kom ik bij die manager, moest ik de deur dichtdoen van zijn kantoor. Ik moest die kl**t al niet, want eerst was hij achter de balie beneden aan het werk en was plots manager van verzekeringen geworden. Dat liet het 'heertje' merken door normaliter in pantalon, overhemd en stropdas te komen en nu in zijn nieuwe functie droeg die eikel ook een gilet en colbert. Snap je 'm, zulke hielenlikkers daar gaan mijn haren van omhoog staan! Maar goed, hij sprak me aan op het feit dat wij het te gezellig met zijn 3en hadden en hij had klachten gehad van collega's. Natuurlijk vroeg ik wie, maar dat wilde hij niet zeggen. En toen herhaalde die aardappel nog eens wat er was gezegd, alsof ik dat in 1x niet begreep en zei die dat het teveel een theekranjes was. Nu was er 1 collega die dat woord altijd gebruikte.... Kijk nu was ie van mij en letterlijk heb ik gezegd: 'Moet je eens horen Jaap, zolang ben je hier nog geen manager. Een goede manager herken je doordat hij de desbetreffende collega eerst op die collega's afstuurt om het zelf te bespreken. Dat is beter voor de sfeer. Dit soort dingen hoeft zo'n collega toch niet te doen "aan de hand van de manager"? Ik zal me er trouwens aan houden hoor. Maar licht jij mijn andere 2 collega's in of heb jij weer liever dat ik dat doe?' Stomverbaasd keek ie me aan en zei dat zou hijzelf doen. De ene was echter vrij, die heeft nooit iets gehoord. Nee, de andere en ik hebben het haar bewust niet verteld.
    Die ene collega had trouwens bijval gekregen van de rest van de dames (ook zoiets, de heren hadden er geen problemen mee). Na het gesprek van de manager met mijn collega ben ik midden op de afdeling gaan staan en heb gezegd hoe ik over mijn collega's dacht. Dat ik het jammer vond dat ze zelf het lef niet hadden om ons aan te spreken en me dat erg in hun tegenviel.
    Dit is maar 1 voorbeeld, maar zo kan ik er genoeg geven. Ik hou nu eenmaal van rechtvaardigheid!

4.    #4
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ik ben ook niet altijd zo'n bijgoochem geweest hoor. Maar in de horeca word je vanzelf adrem en je leert er veel over jezelf en pikt de nodige mensenkennis op. Da's altijd handig. Ik kan het echt iedereen aanraden. Vooral die kantoorpikken, ga 's lekker een paar maandjes in de horeca werken. Doe je ook noooooit meer arrogant tijdens je 'zakenlunches'.

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Weet je waar ik ook een galsmaak van in mijn mond krijg? Mensen die met alle winden meewaaien. Vandaag zijn ze het eens met mij en morgen op hetzelfde onderwerp met een ander die er een totaal andere mening op na houdt. Of iemand die zijn fouten niet kan toegeven... Ik ben ook niet perfect (hoewel...? ?:P) Als ik een fout maak geef ik dat gewoon toe, want fouten horen bij het leven.
    Natuurlijk heb ik ook slechte kanten, als ik ergens geen zin heb gebeurt het ook zeker niet! Die studievrienden van mijn man vind ik nogal blaaskaken. Zij hebben gestudeerd, ik niet, en dan gaan de dames uit die groep zo pochen. Ik ga dus niet mee naar die feestjes, want ik weet van mezelf dat ik de tijd aftel om weg te kunnen. Dat is voor mijn man niet leuk. Met 1 van die wijven is de ruzie zo hoog opgelopen dat ik heb gezegd dat we beter op ons eigen terrein kunnen blijven. Met andere woorden, ik zet geen stap meer bij haar over de vloer en al zou het zo hard stormen en weet ik wat niet voor weer buiten zijn, zijn blijft voor mijn deur staan. Ik zit trouwens nog steeds op haar excuus te wachten. En nog een puntje, mijn doorzettingsvermogen wil wel eens haperen. Dan geef ik als voorbeeld mijn rijlessen?

6.    #6
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Rowan wat ben je voor sterrenbeeld?

Ik herken heel wat van mezelf. Doorzettingsvermogen is niet alles, ben niet op mijn mondje gevallen. Kom op voor mezelf en zeker voor degene van wie ik hou. Ik praat nog wel eens voor ik denk.... flapuit. Ben heel duidelijk en soms op het botte af. Alleen heb ik iets geleerd om mijn mond te houden om mezelf en anderen te beschermen.

Ik ben wel eens onzeker over het opvoeden van mijn kind en over mezelf. Ik ben aardig eigenwijs en zelden verlegen.

Ik heb het zelfde sterrenbeeld als Heaven, weegschaal dus met als ascendant schorpioen.

7.    #7
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Ik herken mezelf hier helemaal niet in. Heb dan ook een heel ander sterrenbeeld en ascendant
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Is heel grappig, maar ik ben een grensgevalletje....Ik ben geboren op 20 januari, bij de 1 ben ik een steenbok, bij de ander een waterman. Zelf vind ik me meer een waterman. Dit op andere eigenschappen als humor, vrijheidslievend, creatief, taboedoorbrekend en veranderlijk (daarmee bedoel ik dat ik niet van 1 stijl hou, maar alles uitprobeer. Ik kan zo mijn hele intrieur omgooien of een kwassie geven!). Ik ben er eens voor naar iemand geweest en die kwam ook de waterman bij mij uit. Wie o wie heeft er verstand van, want ik weet mijn ascedant niet meer. Was volgens mij een kreeft.

9.    #9
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Moet je even bij Spiritualiteit kijken, daar staat een link naar een site waar je dat uit kan rekenen, wat je ascendant is, Rowan.

10.    #10
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

ThnaX Heaven, ik ben al even gaan kijken. Het volgende kwam er bij mij uit. Dat staat hieronder. Ik geloof dat als ik het mijn man laat lezen hij ermee in zal stemmen. Ik kan me hierin zelf namelijk wel herkennen.

Wanneer je een Leeuw-ascendant hebt maak je een zelfbewuste, trotse en waardige indruk. Je bezit een aangeboren autoriteit en een flinke portie optimisme. Deze ascendant zorgt voor creativiteit en een bruisende energie, en je houdt ervan in het middelpunt te staan, de leiding te hebben en de zaken groots aan te pakken. Wanneer je geen uitlaatklep hebt voor je kracht en creativiteit kan dit omslaan in cynisme of bitterheid. Uit angst te zullen falen kun je soms te lang twijfelen en aarzelen waardoor kansen aan je neus voorbij kunnen gaan. Een Leeuw-ascendant zorgt in principe voor een groot hart met een overmaat aan liefde, maar over het algemeen verlang je daar wel iets voor terug: een zekere mate van dankbaarheid vind je toch wel het minste..

11.    #11
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Dat klinkt wel goed ja en ik ken je niet eens zo goed. Klopt dat van het cynisme ook? Ik denk het wel, als ik zo de schoonmoeder verhalen lees?! :P

12.    #12
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Ja ik kan zeer cynisch zijn, maar hierin heb ik een goed voorbeeld aan mijn moeder (daar heb ik me een hekel aan!). Dat slaat echt door naar bitterheid en dat ken ik gewoon veel minder. Bovendien als ik me rot erger, zoals mijn schoonmoeder (met zo'n vrouw moet je wel), dwing ik mezelf de humor ervan in te zien. Dat lukt 9 van de 10 keer ook. Wat ik trouwens heel sterk heb, is hoe kwader ik word, hoe koeler en rustiger reageer. Dat zal dat cynisme het meest in me zijn. En als ik de humor en naar mijn schoonmoeder niet van in kan zien dan reageer ik als een ijsbeer, maar dan weet mijn man precies aan mij te vertellen hoe ik er tegenover sta!

13.    #13
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Dat heb ik ook, ik ben licht ontvlambaar en verhef redelijk snel mijn stem. Maar als ik echt bloedlink ben, dan word ik juist heel rustig. Dat heb ik van mijn vader, als die vroeger zei ana Melissa, ik zou maar naar je kamer gaan, op zeer gedecideerde toon, dan was ik al halverwege de trap! Die werd nl noooooit kwaad! Mijn moeder is meer de 'schreeuwer', die ging gelijk helemaal uit d'r stekker. Dus ik heb het 'beste' van twee werelden, hahaha.

14.    #14
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Dat herken ik wel, dat licht ontvlambare. Ik sta wel vaak meteen op de barricades dan. Maar echt, hoe woester hoe rustiger. Probeer dan niet met me in discussie te gaan, want voor zoveel rede ben ik dan weer niet vatbaar. Ik ben dan eerder zeer grof.

15.    #15
    . kimmieco's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

ik denk dat ik mijzelf in de loop der jaren wel erg goed heb leren kennen, dit is een samenloop van omstandigheden die niet altijd leuk waren voor mij maar achteraf toch positief hebben uitgepakt...soms ook negatief.
    ik was iemand die eigenlijk nooit boos werd, alles slikte van anderen en maar gewoon alles over me heen liet komen kortom behoorlijk verlegen tot een jaar of 18/19 er zijn in het verleden dingen gebeurd en ik heb dingen mee gemaakt die mij heel erg veranderd hebben in de persoon die ik nu ben. Ik laat niet meer over me heenlopen en spreek mensen aan als ik het er niet mee eens ben, ik heb een eigen mening gekregen over dingen maar laat wel mensen in hun waarde als ze er anders over denken, ik ben alleen wel iemand (en dit is misschien een iets minder goede eigenschap) die als mij onrecht word aangedaan... echt onrecht ik wraak neem... misschien niet meteen maar het komt wel dit heb ik meerdere malen mee gemaakt bij mensen, er is mij in het verleden te vaak onrecht aan gedaan en dat laat ik niet nog een keer gebeuren ik bijt van mij af en dat zullen ze weten ook. Ik ben iemand die erg begripvol is, ik wil altijd iemand helpen en ben niet iemand van " voor wat hoort wat" . soms vind ik het wel jammer dat ik zo "verpest" ben in een aantal gevallen, maar aan de andere kant ben ik er ook erg blij mee.

ik heb een opleiding psychologie gedaan en hier is mijn zelfkennis alleen maar mee toegenomen, je komt je zelf tegen op een bepaald moment, je kan zien waar je grenzen liggen, en die heb ik dus ook gevonden, maar ik weet 1 ding... laat die nooit merken aan anderen... er zijn mensen waar je het niet van verwacht die je als je minder lekker in je vel zit en het niet goed meer klikt tussen jou en die ander je gaan pakken op dit soort dingen om je klein te krijgen... (dit klinkt achterlijk maar het is waar... sommige mensen doen alles om iemand kapot te maken)

kortom ik ben een begripvol iemand die van het leven houdt en van mensen houdt maar ik vind het soms erg moeilijk om mensen in mijn leven toe te laten en te vertrouwen....
    [IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y2/kimmieco/sharpeibannerkleiner-1.jpg[/img]

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten