VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 20

Onderwerp: Als het misgaat!

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Standaard Als het misgaat!

Hoi meiden, ik heb heel lang zitten dubben of ik dit wel kan plaatsen, al die
    vrolijke verhalen. Ik wil niemand angst aanjagen. Maar aan de andere kant....
    het leven bestaat niet alleen uit vrolijke gebeurtenissen, helaas. Er is ook een
    andere kant die ik, en misschien wel meerdere van jullie hebben meegemaakt.
    Net als al die blijde as mama's wil ik ook graag mijn hart eens luchten, want ook
    al is het in Augustus alweer 5 jaar geleden, ik heb het nog niet verwerkt, heb nog
    iedere dag verdriet, voel iedere dag weer die pijn. April 2000, werdt ik zwanger, ik
    had al een zoon Sebastiaan ( nu 18, heb hem al bijna 7 jaar niet meer gezien) en dochter
    Jennifer ( wordt in Mei 15, en zij woont goddank wel bij mij), uit een eerder huwelijk. Maar
    ook met mijn vriend Paul wilde ik een kind (hij natuurlijk ook) Ik zal het kort houden, ik vloeide
    vanaf het begin van de zwangerschap, maar de baby groeide goed, zeiden de artsen!. helaas
    ging het op 9 Augustus 's avonds mis, we gingen met spoed naar het ziekenhuis, en op de echo, zag ik dat ons zoontje was overleden. De volgende dag moest ik op de normale manier
    bevallen, en toen Joey er was mochten we hem vasthouden. Een verpleegster maakte foto's
    van hem, die ik nu nog bewaar!. En dan komt het, ik mocht naar huis, zonder baby, ik ben op de gang inelkaar gezakt. Maar je moet verder, al zal ik het nooit vergeten. Ik zou 1 Januari 2001 zijn uitgerekent, en elke keer verluister ik op die dag, " gefeliciteerd met je verjaardag
    lieverd" . Ik hoop, lieve as mama's dat jullie niet boos zijn omdat ik deze topic heb geplaatst.
    Maar het is zo'n zwaar verdriet, ik moest het kwijt!!. ik wens jullie allemaal een goede zwangerschap toe, en een gezonde wolk van een baby!!!

2.    #2
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Als het misgaat!

Desiree,
    Natuurlijk kun je dit hier plaatsen.De meiden die hier schrijven zijn allemaal wel zo realistisch dat ze weten dat het ook verkeerd kan aflopen.
    Ik vind het juist goed van je dat je het hier plaatst,misschien helpt het weer een stukje mee in de verwerking.

Zelf heb ik ook het nodige meegemaakt wat zwangerschappen betreft.De laatste zwangerschap is gelukkig wel goed afgelopen,het is een geweldige dochter geworden (zie foto) maar we hebben tot twee keer toe gedacht dat ze niet meer leefde.Ik moet je zeggen dat je dat niet in de koude kleren gaat zitten. Met tijd en wijlen heb ik het hier ook nog best moeilijk mee.Dan ligt ze lekker ontspannen te slapen en dan denk ik;je was er bijna niet meer.Dan heb ik het even moeilijk.

Gelukkig is het bij ons met een happy end afgelopen.Bij jou vervelend genoeg niet.Het enige wat ik voor je kan doen is je veel sterkte toe wensen!Schrijf of praat het van je af.Het is het ergste wat een moeder kan overkomen is haar kind verliezen.

Dikke knuffel!
    !

3.    #3
    . lelie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Desiree, wat een afschuwelijk verhaal. Ik ben erg dankbaar dat ik vrijwel probleemloze zwangerschappen heb (gehad) en een gezonde meid hier heb rondlopen. Helaas ken ik de verhalen wel van dichtbij. Iemand die ik ken is een tweeling verloren na bijna 27 weken zwangerschap. Het ene kindje heeft een aantal uur geleefd, het andere 3 weken ongeveer. Mijn oudste zus werd met 6 maand geboren en is daardoor zeer zwaar gehandicapt geworden. Ze heeft het niveau van ongeveer een baby van 3 maanden. En dat terwijl ze 40 is inmiddels.

Door dit soort gebeurtenissen, weet je heel goed als zwangere dat het risico er in zit dat het mis gaat. En ben je ook super dankbaar als het allemaal wel goed gaat!

Ik denk dat het heel goed is dat je erover praat met anderen en misschien ook met lotgenoten. Is er niet een stichting van ouders die een kindje zijn verloren? Misschien kunnen jullie elkaar verder helpen, want alleen zij begrijpen echt het verdriet.

Heel veel sterkte ermee.
    [url=http://www.TickerFactory.com/]<br />[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/2;41;86/st/20081108/n/Lorijn/dt/6/k/7658/age.png[/img]<br />[/url]<br /><br />Trotse moeder van Sylke 14-04-03, Thirza 08-04-05 en Lorijn 08-11-08

4.    #4
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Heel veel sterkte Desiree.

Tuurlijk mag je hier een topic over openen en er over schrijven. Ik denk net als de andere dames, dat moeders en zwangere vrouwen weten dat het niet allemaal vanzelfsprekend is dat het goed gaat tijdens een zwangerschap.

Er zijn vast meer plaatsen op het internet waar dames die het zelfde hebben meegemaakt schrijven.

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Bedankt voor jullie lieve reacties!!!, ik was echt bang dat deze topic verkeerd zou
    vallen, gelukkig is dat niet zo. Toendertijd kreeg ik andere reacties, zo van: "ach, meid
    het heeft niet geleefd, dus kan je er nog niet aan gehecht zijn geraakt". Nou sorry, Joey
    heeft wel geleefd, ik voelde hem regelmatig schoppen hoor!, en ik had ook al een behoorlijke
    buik. Maar ja, sommige mensen weten niet beter denk ik dan maar. Sommige van jullie
    hebben ook al het een en ander meegemaakt lees ik net, het is zo belangrijk als je steun
    vindt bij elkaar!, nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties.

6.    #6
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

ik vindt dat ook helemaal niet erg als je zoiets ook wilt delen met anderen....
    ik heb het kort geleden nog van dichtbij meegemaakt op een besloten clubje waar ik schrijf....

en tja zelf heb ik natuurlijk met 3 maanden een miskraam gehad... daar heb ik het ook best nog weleens moeilijk mee....?

dus daar zijn gelukkig forums voor, om alles wat je wil te delen met elkaar!!!

xxx
    [URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

7.    #7
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Eerlijk gezegd lees ik dit soort dingen liever niet nu. Ga ik mij alleen maar druk lopen maken. Maar dat wil niet zeggen dat je het dan ook niet op mag schrijven. Ik zou er ook kapot van zijn als er iets zou gebeuren met ons kindje in de buik. Ik hou al zooooooooveeel van hem/haar!! Het leeft inderdaad wel degelijk en je krijgt er, zeker als vrouw, al zo'n band mee..... . Ik vind het heel verdrietig voor je en ik hoop dat je het ooit ergens een plaatsje zal kunnen geven.
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

8.    #8
    Gedeactiveerd webrunner's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Hallo Desiree,
    Als man kan ik alleen maar gissen naar wat jij doormaakt hebt.
    Ik weet wel dat ik het vreselijk zou vinden als er nu iets met ons kindje zou gebeuren. Zeker weten dat het leeft namelijk!
    Mensen die roepen dat dat niet zo is heb ik nog wel een dvd-tje te laten zien.
    Aan de andere kant reageren mensen vaak zo omdat ze er zelf niet goed mee om weten te gaan, iets dat me ook moeilijk lijkt.

Ik wil wel even zeggen dat ik het enorm dapper van je vind dat je het hier vertelt en ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat dit soort dingen juist op dit forum geplaatst mogen worden. Als het oplucht en het helpt je, dan is het ok

Heel veel sterkte, ook met de andere narigheden die je doormaakt nu

9.    #9
    . Remma's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

En daar sluit ik me volledig bij aan

10.    #10
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Hypnosa en Webrunner, ontzettend bedankt voor jullie lieve reacties!!!!
    Ik begrijp heel goed dat je dit soort dingen liever niet leest Hypnosa, daarom
    twijfelde ik ook zo lang!. Maar alle reacties doen me heel erg goed, bedankt
    allemaal!. Hypnosa en Webrunner ik wens jullie een hele goede zwangerschap toe
    en een gezonde wolk van een baby.

11.    #11
    . lelie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik heb even voor je gezocht op internet en misschien heb je wat aan deze site:

www.lieve-engeltjes.nl
    [url=http://www.TickerFactory.com/]<br />[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/2;41;86/st/20081108/n/Lorijn/dt/6/k/7658/age.png[/img]<br />[/url]<br /><br />Trotse moeder van Sylke 14-04-03, Thirza 08-04-05 en Lorijn 08-11-08

12.    #12
    . lelie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Onze Engeltjes zingen
    Van hele lieve dingen
    Van gelukkig zijn
    In hun wereld zonder pijn

13.    #13
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Dank je wel Desiree
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

14.    #14
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Ontzettend bedankt Lelie!!!, het gedichtje geeft me een brok in
    mijn keel.

15.    #15
    . mup's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004