VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 32

Onderwerp: Dahlia's

1.    #1
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Standaard Dahlia's

Hoi allemaal,

Dit jaar had ik dahlia's geplant in de tuin. Er is er helaas maar eentje opgekomen en die doet het heel slecht. Zal wel door de vele regen komen. Wel jammer want vorig jaar had ik ze gepot en op het balkon staan en die deden het super. Heel lang van kunnen genieten, kwamen alsmaar weer bloemen aan Ook de druiven zijn minder lekker. Nou ja, dit is ons eerste jaar met tuin en er heeft toch wel een en ander leuk gebloeid. Wat hebben jullie? Een tuin en/of balkon? Doen jullie veel in de tuin? Ik begin het steeds leuker te vinden. Tenminste, als het weer het toelaat
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

2.    #2
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Dahlia's

Hoi,

Nou ik word ook steeds meer een tuinliefhebber
    We hebben een kleine voortuin en een niet al te grote achtertuin. De vorige bewoners hadden er al een leuke tuin van gemaakt, maar ik heb toch best veel veranderd.
    Andere struiken erin, dingen weggehaald die veel te groot werden etc. Helaas hebben we veel last van zevenblad (onkruid). In het voorjaar heb ik een heel stuk omgespit en al het zevenblad met wortel en al eruit geplukt. Helaas nog niet voldoende uitgeroeid, want het komt alweer overal terug...

In het voorjaar heb ik in het tuincentrum een stekje van een plant met van die oranje lampionnetjes gehaald (leuk voor in de herfst), physalis om precies te zijn. Nu zit er welgeteld 1 (!!!) lampionnetje aan Hopelijk volgend jaar meer succes!

Volgend jaar willen we een soort vlonder terras achter in de tuin maken. Lekker om daar te zitten (ochtendzon), en erg handig voor het opblaaszwembad (maar dan wel graag MET een mooie zomer).

3.    #3
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Oh ja, zo'n vlonder, errug leuk Wij willen nog wel het een en ander aan onze tuin veranderen. We hebben al wat weggehaald en bijgeplant maar we willen ook wat grover werk gaan doen. Zoals andere tegels en 2 perkjes weghalen, vijver eruit, (is al een keer een kindje ingevallen ) en nog meer van dat soort dingen. Alles op zijn tijd. De Dahlia heb ik er net uitgetrokken, wordt niks meer helaas. En al dat onkruid ja, blijft maar hardnekkig terugkomen Slakken zitten hier ook heel veel, vreten alles op. Ik had zonnenbloemen geplant maar er kwam er geen enkele op, allemaal opgevroten Al slakkenkorrels gestrooid enzo. Helaas bloemenvaas, ze blijven komen
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

4.    #4
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Inderdaad SLAKKEN Hebben hier ook alle zonnebloemen die Bram had gezaaid opgevreten. Dat ze de hosta's doorzichtig maken, tot daar aan toe, maar de zonnebloemen

5.    #5
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Heb gisteren nog even een rondje tuin gemaakt. Mijn hemel wat een chaos Als je een paar weken niets doet is het meteen overwoekerd Ik heb pas geleden een hele hoop bollen gehaald dus die ga ik binnenkort even lekker planten. En dan gelijk wat onkruid verwijderen, is hoognodig

6.    #6
    . Angie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    1

Met die regen heb je meteen geen zin meer in tuinieren he!

Wij hebben ook net de vijver uit de tuin gehaald. Vond het toch tijd, nu onze kleine meid begon te lopen. Het ging wel aan m'n hart want de vijver was echt mijn 'ding'. Er zaten geen vissen in maar wel platwormen en slakjes. Van die slakjes die van de tuinplanten afblijven.
    Die huisslakken, daar word ik dus gek van. Ik ben dol op serum enzo, en daar zitten ze altijd aan. Zonde. Weet eigenlijk niet wat ik er aan doen moet. We hebben nl ook 3 katten!
    De druiven waren wel erg lekker. Heerlijk zoet. De oogst was alleen minimaal: 4 trosjes! Waar ik wel veel van gegeten heb, zijn tomaten. Heerlijk waren ze. Volgend jaar plant ik ze weer!
    VP-lid sinds 23 september 2004

7.    #7
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Nee, zeker niet Angie! Daarom ga ik als het even mooi is en ik energie heb even de tuin in om wat onkruid te verwijderen en bollen te planten. Ik heb al een aantal bollen in de grond zitten. Ben benieuwd! Heb jij nog bollen geplant dit najaar? Vorig jaar had ik een grote tulpenzee in de tuin. Ik had al iets van 30 bollen geplant en toen kreeg ik met kerst van mijn werk nog eens 90 bollen Ik dus flink aan de gang gegaan en in het voorjaar genoten van de tulpen Je ziet er nog een beetje van op mijn fotootje. De hond ging er spontaan tussen liggen, zo lief

8.    #8
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Hmmm, ik heb de foto dusdanig moeten verkleinen dat er weinig van over is helaas

9.    #9
    . Angie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    1

Ja die foto is helaas wel een beetje klein Hypnosa!

Maarre, goed dat je er over begint , we hebben een aantal weken geleden nieuwe bollen gehaald bij de Praxis, zo'n kleurenpakket weetjewel. Ik geloof dat we de blauwe variant hebben meegenomen. En die moeten dus nog steeds de grond in!

Tja, als je eenmaal een kind hebt, dan kom je niet overal meer aan toe. Ben blij dat ik de strijk bijna af heb. Heb ik toch nog wat huishoudelijks gedaan. Misschien trouwens zo maar even in de tuin aan de gang. Eline slaapt nu! (Eindelijk)

10.    #10
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Wisten jullie dat Hosta's slakken aantrekken?Als je tuin je lief is kun je die er beter uithalen (of de slakken opsporen en wegzetten maar dat is een heel karwei)
    !

11.    #11
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Sorry maar ik heb geen idee wat Hosta's zijn

12.    #12
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Dat zijn van die planten met redelijk groot blad (grijs/groen,groen of groen/wit) waar meestal licht paarse bloemen in komen.De bloemen komen uit een spriet dus niet een heleboel losse bloemen.Jeetje,is moeilijk uit te leggen. Marieke schreef erover dus zij heeft ze in ieder geval in de tuin.
    !

13.    #13
    . Angie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    1

Dit is een hosta (een van de vele soorten)

14.    #14
    . Angie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    1

Ik heb ze zelf niet in de tuin, vanwege de slakken die blijven komen ondanks dat ik bijna elke avond op slakkenjacht ga.

Heb vandaag bloembollen geplant! O.a. narcissen, tulpen en irissen.
    Verheug me nu al op het voorjaar!

15.    #15
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Bedankt Angie 75 voor het plaatje van de Hosta.(Ben zelf niet zo handig op de computer )

Toevallig hebben wij afgelopen zondag de bolletjes in de grond gestopt.We hebben heel erg veel blauwe druifjes en donker rode (tegen paars/zwart aan ) tulpen.O ja,en sneeuwklokjes.
    We proberen de tuin zo te krijgen dat er altijd wel iets bloeiends instaat maar dat valt niet echt mee.Waar ik helemaal gek op ben zijn Helleborus.Ken je dat?Er is een soort die Kerstroos wordt genoemd.We hebben nu 5 soorten in de tuin maar zo af en toe verdwijnt er weer een die in onze aarde niet zo kan aarden.
    !

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten