VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 50

Onderwerp: speentje

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard speentje

Eens kijken hoe jullie over het gebruik van een fopspeen denken.

Mijn zoon is nu 9 maanden en krijgt zijn speen alleen als hij moet slapen, anders heeft hij hem ook niet nodig. Ik ben benieuwd wanneer hij helemaal zonder speen kan.

2.    #2
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: speentje

Nou de oudste hier was bijna vijf toen ze er echt zonder kon. En km wil hem ook erg graag hebben. Ik vind het niet zo heel erg omdat ze gaat duimen als ze dr speen niet krijgt. En aangezien dat moeilijker af te leren is en een scheef gebit veroorzaakt, mag ze van mij die speen hebben. Geen moeite mee.

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik ben ook niet extreem voor of tegen het gebruiken van speentjes. Maar aan de andere kant wil ik niet dat mijn zoon de hele dag met dat ding in zijn mond loopt, ik vind het nl geen gezicht.

Ik ben gewoon benieuwd hoe jullie daarover denken en hoe jullie er mee omgaan.

4.    #4
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Senna heeft haar speentje in bed en ik de maxi cosi en verder niet.Oudste heeft zn speentje tot zn tweede jaar gehad en dat mag Senna ook.We hebben hem toen zelf n speentje in de prullenbak laten gooien en hij heeft er nooit meer om gevraagd.Wel heeft hij nu een doekje mee naar bed.Daar blijft het ook.
    !

5.    #5
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Die van mij hebben allebei een knuffel die ze meenemen naar bed. Bij de oudste blijft de knuffel ook in bed (logisch, ze is elf). Bij de jongste gaat hij bijna overal mee naar toe.
    heb met de oudste ook regelmatig geprobeerd om de speen samen weg te gooien. Maar ze was er klaarblijkelijk pas echt aan toe vlak voor haar verjaardag. Ze had toen zelf besloten dat ze er toch echt te groot voor werd. Toen had ze hem wel alleen nog in bed hoor. Ze liep niet meer de hele dag met dat ding te sjouwen.

6.    #6
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Harley krijgt zijn speen alleen in bed en soms overdag in de auto, als ik weet dat hij moet/wil slapen. Verder gebruik ik 'm niet, maar hij taalt er ook niet naar. Ik ben niet tegen een speen, maar vind het ook minder leuk als hij 'm de hele dag zou willen. Dus dit vind ik prima.

7.    #7
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

zo wil ik het later ook proberen.....

sommige kinderen krijgen bij elk geluidje een speen in hun mond, dat wil ik niet..... niet bij mijn kind....
    [URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

8.    #8
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Het probleem is, dat je het niet helemaal kan doen zoals jij wil! Als jouw kind een grote zuigbehoefte heeft en hij/zij krijgt geen speen is de kans groot dat hij op zijn duim gaat zuigen. Probeer dat maar 's af te leren!

9.    #9
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Lief heeft haar speen in bed, bij de onthaalmoeder (en daar hebben alle kindjes zo'n ding dus anders jat ze er wel een ). En thuis als ze erg last heeft van haar tandjes. En nu even omdat ik haar probeer af te wennen van de laatste bv en het dus of speen is of een brullend kind in mijn broekspijp.

Papa is trouwens veel makkelijker met dat ding geven.

10.    #10
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Die papa's ook
    !

11.    #11
    . Anne29's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Daan wilde nooit een speen, en heeft ook maar een week ofzo geduimd toen hij net zijn hand in zijn mond kon. Maar wel een enorme zuigbehoefte.... het enige waarmee hij tevreden was was de borst dus......... als ik die uren op ga tellen, dat ik met hem aan de borst zat....

ZIjn speen spuugde hij altijd weer uit, fles wilde hij ook niet, pink niet.. alleen maar de borst!
    Ondertussen duimt hij nog steeds niet, alhoewel hij laatst bij een ander kindje zag dat die duimde en sindsdien stopt hij soms drie vingers in zijn mond. Maar dat wordt ook al weer minder.

BIj de volgende twee gaan we wel weer proberen de speen te introduceren, hopelijk willen die wel. Het is wel makkelijk lijkt me!
    Mama van Daan (1 juli 2003) en Hidde en Pepijn (1 maart 2005)

12.    #12
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ruud had de eerste tijd ook een enorme zuigbehoefte, drinken aan de borst ging ook nog niet goed, dus bij ons was de speen toen echt nodig. Na een paar weken werd het duidelijk minder en toen hij 6 maanden werd, kreeg hij hem alleen nog in bed of bij hoge uitzondering.

13.    #13
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Anne,mocht de tweeling (veel) te vroeg geboren worden dan bestaan er ook speciale speentjes voor prematuur kindjes.
    !

14.    #14
    . Anne29's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Bedankt Jaysen, dat is handig om te weten!
    Mama van Daan (1 juli 2003) en Hidde en Pepijn (1 maart 2005)

15.    #15
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Hier heb ik nog niet over nagedacht. Ik vind het juist lief staan, van die kindjes met een speen in hun mond En van dat duimen, ach, dat kun je ze sowieso niet afleren. Doen ze het gewoon 's avonds. Ik heb best lang geduimd ('s nachts).
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Speentje nodig om in slaap te vallen: hoe bouw ik (eventueel) af?
    Door chantal88 in forum Baby's & kinderen
    Reacties: 70
    Laatste Bericht: 21-09-08, 20:50
  2. Wanneer tutje (speentje) weglaten?
    Door jufke in forum Baby's & kinderen
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 01-11-07, 14:13

Bladwijzers

Forum Rechten