VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 72 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 1074

Onderwerp: borderline stoornis

1.    #1
    geband
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Standaard borderline stoornis

Vandaag is bij m'n vriend borderline gediagnosticeerd. Het kwam niet geheel als een verrassing, we hadden wel een vermoeden:
    - stemmingswisselingen
    - onzeker zijn
    - alles zwart-wit zien en niks er tussen in
    - zelfmutilatie
    ga zo maar door.
    Ik wilde weten of er iemand is die hier mee bekend is.
    Ik heb wel het een en ander op internet opgezocht, maar zie nu even door de bomen het bos niet meer. Hoe ga je om met iemand die borderline heeft, wat betekent dit voor ons gezinnetje (we hebben een zoontje van 8 mnd).

groetjes, Gina

2.    #2
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

Standaard Re: borderline stoornis

ja daar weet ik natuurlijk niks vanaf? ?
    dat wil je niet horen natuurlijk...

maar je schrijft "wat moet dat nou met ons gezeinnetje"? maar ik neem aan dat hij daar goed geholpen kan worden en dat hij dan de oude weer kan worden.....
    kan je het wel kwijtraken zeg maar? of zal zoiets altijd bij je blijven.....??

iig sterkte meid.....

xxx
    [URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

3.    #3
    geband
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Dank je wel, Tamara!
    Altijd een lief woord voor iedereen!

4.    #4
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Jezus vrouw, wat een ellende! Ik kan hier niks aan toevoegen, want ik ben er absoluut niet bekend mee, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen. En als je een luisterend oor nodig hebt, dan geef je maar een gil!

5.    #5
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Jeetje Tipnix, het zit jullie niet mee.

Ik weet ook niets van borderline maar wens jou en jullie heel veel sterkte. Waar je vriend is onderzocht kunnen ze je vast informatie geven. En wie weet ook wel tips hoe er mee om te gaan in de praktijk.

Zoals Heaven al zei, we zijn er voor je als je een luisterend oor nodig hebt.

6.    #6
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Poeh, dat is niet niks zeg! Ik weet er een klein beetje vanaf. Ik vermoed dat mijn broertje een borderliner was en mijn oma. Maar dat is niet zeker, kan ook schizofrenie geweest zijn. Een vriendin van mij heeft/had hier last van. Zij is hiervoor lang in therapie geweest en het gaat stukken beter met haar. Ik heb haar leren kennen toen zij al veel beter was. Zij heeft de Line-han (?) therapie gevolgd en dat schijnt erg succesvol te zijn.
    Wil je vriend zich laten behandelen? Want dat is natuurlijk het belangrijkst. En zo ja, dan zal het gezin daar vast bij betrokken worden. En misschien is het een idee om eens naar een voorlichting hierover te gaan. Zijn vaak bij het RIAGG en dat soort instellingen.
    Sterkte!!
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

7.    #7
    geband
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Bedankt voor jullie lieve reacties!
    Hypnosa, hij is opgenomen, zit er bijna 4 weken en uit de testen die ze bij hem af genomen hebben, kwam dat naar voren. Dus ik ga er vanuit dat ze hem verder begeleiden, op een goede manier. Want wat ik heb begrepen uit de info op internet, is het nog best moeilijk om de juiste therapie er voor te vinden. Ik heb ook idd iets gelezen over Linehan.

8.    #8
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Jeetje Tipnix,

Ik weet er eigenlijk niet veel vanaf, maar wil je toch heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd! Hou je taai!

9.    #9
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Sterkte Tipnix

10.    #10
    .
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Post waarderingen

Volgens mij zal jouw steun heel veel betekenen voor hem maar ook voor het genezingsproces.
    Ach, dit is erg, maar er valt perfect mee te leven h? ! Nu weet je wat hij heeft, en met de nodige medicatie zal je er bijna niks van merken. Die borderline zal wel telkens de kop komen opsteken bij grote veranderingen in jullie leefomgeving of bij extreme stress-situaties (feestjes, nieuwe baby, zieke ouders, ...) .

Heel veel sterkte !

11.    #11
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Het is al heel goed dat hij zich wil laten behandelen! Ik kan mij voorstellen dat je nu vol met vragen zit. Kun jij zijn behandelaars niet eens spreken? Lijkt mij heel goed om veel info te krijgen.
    Sterkte!
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

12.    #12
    geband
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Ik heb idd al veel gelezen over deze stoornis op internet.
    Lynn, wat jij zegt is absoluut waar, stress-situaties, daar kan hij heel moeilijk tegen. Al vraag ik aan hem of hij iets wil doen, dan raakt hij geirriteerd en slaat zijn humeur om. Onverwachte dingen, daar kan hij heel moeilijk mee omgaan.
    Daarom hebben we nu al afgesproken dat als hij weer thuis is, we een weekschema instellen. Zodat hij weet waar hij aan toe is en er geen onverwachte dingen van hem gevraagd worden. En met ruimte om, bij wijze van, 2x per week een time-out te vragen.
    Dit is ook voor mezelf, we hebben ten slotte toch een kleintje van ruim 8 mnd en mijn leven moet niet stil blijven staan omdat hij borderline heeft. Dus afspraken maken en grenzen stellen.

13.    #13
    . Racey's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

zoiets was bij mij misshien ook het geval maar het moet nog geconstateerd worden door een echte dokter zeg maar to nu to eis het alleen nog maar vermoeden
    I just take my chances, life enhanses with every person I meet! Choose direction use selfreflection to get everything that I need!!!

14.    #14
    . pepe's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Misschien heb je iets aan onderstaande link.

http://www.stichtingborderline.nl/

Er is ook een forum op de site.

15.    #15
    geband
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Pepe, bedankt iig, ik heb al op die site rondgekeken.

Pagina 1 van de 72 12311 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Borderline Positieve kanten!
    Door karinr76 in forum Ziek zijn
    Reacties: 95
    Laatste Bericht: 13-03-13, 12:45
  2. Borderline Jaimy
    Door Jaimy in forum Ziek zijn
    Reacties: 137
    Laatste Bericht: 15-01-13, 16:22
  3. Mensen met borderline, herkenbaar??
    Door Niet geregistreerd in forum Anonieme onthullingen