VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: als je kind zichzelf slaat

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Standaard als je kind zichzelf slaat

Mijn zoontje is twee jaar.. Een schat van een joch, maar hij kan zichzelf nog weleens flink pijn doen..
    Door zichzelf keihard op het hoofd te slaan of aan zijn haren te trekken od te knijpen...
    Ik zeg steeds tegen hem dat ie dat niet moet doen, maar hij doet het steeds weer..
    Herkent iemand dit

2.    #2
    . lelie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: als je kind zichzelf slaat

Sylke is ruim anderhalf en doet dit ook wel. Slaat zichzelf en trekt ook wel eens aan haar haar. Als ze boos is, slaat ze ook wel met 2 handjes op de muur. Ik denk dat het een manier is om te ontdekken wat pijn is en om dingen uit te proberen.

Sylke doet zichzelf niet echt erg pijn, want anders zou ze wel huilen. Soms slaat ze dus ook expres tegen de muur en dan geeft ze weer kusjes op haar handjes. Als ze zichzelf slaat of aan haar haartjes trekt, zeggen we wel dat ze dat niet moet doen en dat ze lief moet doen voor Sylke. Ga maar aaien, zeggen we dan meestal. Vaak doet ze dat dan wel. Zo hebben we haar ook afgeleerd om ons te slaan, want dat deed ze ook in boze buien. Slaan is stout, aaien en kusjes zijn lief. Na heel vaak herhalen heeft ze dat nu wel door.

Wanneer het echt ernstige vormen aanneemt, zou ik contact opnemen met het peuterbureau van het consultatiebureau. Daar is altijd wel iemand die er meer verstand van heeft. Zo lang het bij uitproberen blijft, is er denk ik niets aan de hand.
    [url=http://www.TickerFactory.com/]<br />[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/2;41;86/st/20081108/n/Lorijn/dt/6/k/7658/age.png[/img]<br />[/url]<br /><br />Trotse moeder van Sylke 14-04-03, Thirza 08-04-05 en Lorijn 08-11-08

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: als je kind zichzelf slaat

Ik denk dat het is wat jij zegt... uitproberen wat pijn doet...
    Hij doet het ook niet iedere dag ofzo, maar het viel me de laatste dagen gewoon op..
    Hij mag ons ook niet slaan hoor. Dan zeggen we dat dat zeer doet en dat moet aaien
    bedankt voor je reactie

groetjes ingeborg

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Moeder Veendam doodde kind en zichzelf
    Door postbot in forum Nieuws
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 15-07-12, 11:00
  2. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 07-03-12, 18:40
  3. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 09-10-11, 21:25
  4. Man slaat tienjarig kind in elkaar