VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 39

Onderwerp: overbodige spullen

1.    #1
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Standaard overbodige spullen

Hoi allemaal,

Overal zie ik van die lijsten met benodigheden die je in huis moet hebben voor het kindje komt. Nou vraag ik mij af of daar ook overbodige dingen bij zitten? Dus spullen die ze aanraden en die je nooit hebt gebruikt? Zo heb ik bijvoorbeeld 1 luieremmer aangeschaft i.p.v. 2 en heb ik geen luiermand aangeschaft. Heb ik echt niet nodig volgens mij.
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

2.    #2
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: overbodige spullen

1 luieremmer is voldoende hoor. Ik gebruik tegenwoordig de luieremmer als wasmand en heb zo'n anti-luchtjes geval.

Wat je genoeg moet hebben zijn hydrofielluiers. Ik had er 18 en dat vond ik erg makkelijk. Je gebruikt die dingen voor zo ongeveer alles. Kindje afdrogen, onder het hoofdje in bed, in de wandelwagen etc.

Niet nodig vond ik flanellen luiers. Onhandig van die pakjes met voetjes, althans bij Madelief waren de voetjes te klein als het broekje nog paste. Nu zijn baby-sokjes ook een ramp want die krijgen ze op een of andere manier altijd uit. voor de eerste dagen zijn overslagrompertjes wel fijn omdat dat niet over het hoofdje moet maar andere gaan ook prima. Navelbandjes heb ik nooit gebruikt (maar staan volgens mij ook niet meer op de lijst).

Ik zal nog wel eens nadenken.

3.    #3
    . merelmeisje's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Navelbandjes ....niet gebruikt.
    Heb 1 luieremmer en da's meer dan genoeg.
    Wat Bloemetje zegt over de hydrofiel luiers daar sluit ik me volledig bij aan.
    Spuugdoekjes.... ook errug handig. Ons meisje is nogal een spuugdoosje dus overal door het huis liggen die dingen "voor het geval dat ..."

Overslaghemdjes heb ik nooit gebruikt. Wel gewone rompers. Staat geloof ik op de lijst dat je er daar 3 van nodig hebt maar dat is wel een beetje weinig. Zou ik wel kopoen als de baby er eenmaal is (de extra rompers dan). Ons meisje was maar 6 pond en 49 cm en paste dus makkelijk in maat 50/56 maar als je een groter kind krijgt dan zit je natuurlijk ook veel sneller aan een grotere maat.
    Trotse en dankbare mama van:<br /><br />Merel&nbsp; 09-08-2004<br />Tijs&nbsp; &nbsp;&nbsp; 02-10-2005<br />Daan&nbsp; 13-10-2007<br />Sterre 03-04-2009

4.    #4
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Rompertjes heb je inderdaad wel meer nodig dan 3.

Madelief was 3.500 gr en ongeveer 51 cm. Maar ze heeft wel 3 maanden maat 50-56 aan gehad. Let wel op dat de ene maat 50 niet de andere maat is. Ik weet dat zeeman rompertjes in maat 50 gigantisch groot zijn en die van de hema prima passen.

Een luiermand heb ik wel, althans een gewone mand van de hema waar ik altijd luiers in heb zitten. Maar ik heb een grote commode dus alle ruimte.

Wat verzorgingsproducten betreft:
    Een pot sudocreme,
    van die gel-olie (of olie-gel) van Natusan om je kindje in het begin in te smeren na het badje.
    Eigen merk van de etos ofzo werkt net zo goed als Zwitsal (en sommige kindjes zijn allergisch voor Zwitsal).
    Billendoekjes heb ik ook altijd van de etos, die vind ik fijn, niet te nat en niet te droog.
    Luiers: zelf uitproberen, pampers zijn het fijnste maar ruiken erg chemisch en zijn duur. Eigen merk van de supermarkt of drogist doet het ook prima. Bij de huggies trok ik altijd de plakstrips los (je krijgt in al die gratis babydozen vaak proefpakketjes luiers).

5.    #5
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Als je in het ziekenhuis gaat bevallen, neem dan 2 maten pakjes mee. Ik had een thuisbevalling 'gepland' (hoe naief, haha) en moest dus toch naar het ziekenhuis. Had maar 1 pakje bij me, in maat 50. Laat Harley nou 55 cm zijn bij de geboorte. Het arme schaap zat als een worstje in zijn pakje, dus die hebben we thuis snel omgekleed!

Ik had ook geen luieremmer, ik heb zo'n sani-ding, net als Bloemetje. Ik heb qua luiers voorkeur voor Kruidvat, ook omdat dezelfde maat bij KV groter valt dan de Pampers en met een flinke baby is dat wel fijn.

6.    #6
    . lelie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

1 pak kraamverband vind ik wel erg weinig, maar staat op de meeste lijstjes. De eerste dagen gebruik je erg veel, dus dat ene pak is dan snel op. Ook maandverband, voor als het bloeden minder wordt. Dat staat er trouwens meestal wel op.

Ik zie hier nog 'netbroekjes' op een lijstje staan. Lijkt me ook niet echt nodig. Ik had ze niet de vorige keer en heb ze ook niet gemist.

Het nut van een zeiltje heb ik ook nooit echt ingezien. Het mag niet onder het hoofdje liggen, terwijl het enige wat kan gebeuren toch spugen is. Plas vangt de luier wel op en als je kindje zo'n spuitluier heeft dat het er langs gaat, dan vangt het onderlaken en de molton het wel op. Een wasbare tijk bij het matrasje is wel praktisch.

Een extra molton vind ik wel praktisch, voor als er 1 in de was is.
    [url=http://www.TickerFactory.com/]<br />[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/2;41;86/st/20081108/n/Lorijn/dt/6/k/7658/age.png[/img]<br />[/url]<br /><br />Trotse moeder van Sylke 14-04-03, Thirza 08-04-05 en Lorijn 08-11-08

7.    #7
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik vond die netbroekjes juist ideaal. Er zat er een in het kraampakket. Maar ik heb een keizersnee gehad. Dus in het ziekenhuis al zo'n netbroekje aangekregen (erg sexy hoor!).

Zeiltje is inderdaad niet nodig, een extra molton zeker wel (je hebt er toch ook 2 voor je eigen bed?)

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Hier ff de standaard uitzet lijst

Benodigdheden bij kraambed (ook bij ziekenhuisbevalling):
    1 Matrasbeschermer (100*150) om 4 weken voor de bevalling je matras te beschermen
    2 Kraammatrassen (60*90) voor tijdens de bevalling
    5 Celstof matjes (50*70) matrasbeschermer voor na de bevalling
    2 Dozen steriele gaasjekompressen 16*16
    1 Flesje alcohol (70%)
    1 Pak verbandwatten
    1 Navelklem
    2 Pakken kraamverband

Denk ook aan:
    2 Pakken maandverband
    Flacon pH-neutrale of ontsmettende zeep
    Digitale koortsthermometer
    Afvalemmer
    Koffertje met toiletartikelen, nachtpon, e.d. voor als je onverwacht naar het ziekenhuis moet
    Warme sokken
    IJskompressen
    Lippenbalsem

Als je geen wegwerpluiers gaat gebruiken:
    24 Hydrofiel luiers
    1 Doos strikslips
    Snaplock veiligheidsspelden, groot
    Rol leukopor, leukosilk of snaplock, veiligheidsspelden of 1 luierklem
    Bedzeiltjes (niet te groot, want het hoofdje moet vrij liggen)

Bij flesvoeding:
    4 Zuigflesjes (ook als u van plan bent borstvoeding te gaan geven)
    1 Maatkan met deksel
    1 Flessenborstel
    Magnetronsterilisator
    Voeding

Basisuitzet voor de baby
    1 Badje (met standaard) of Tummy Tub
    1 Badthermometer
    1 Aankleedkussen (eventueel met hoes)
    1 Waskom
    1 Luieremmer
    2 Verchroomde kruiken of 1 Belly Warmer
    2 Kruikenzakken
    12 Hydrofielluiers (worden gebruikt als handdoek)
    1 Pak prematuur-wegwerpluiers en 1 pak newborn-wegwerpluiers 6 Flanellen luiers (ook handig voor het opmaken van het bedje)
    6 Spuugdoekjes
    3 Navelbandjes 6 Hydrofiel washandjes
    6 Rompertjes (3 x maat 56 en 3 x maat 62)
    3 Truitjes (2 x maat 56 en 1 x maat 62)
    3 Slobbroeken (2 x maat 56 en 1 x maat 62)
    2 Boxpakjes
    2 Mutsjes
    2 Badcapes
    1 Flesje babyolie of -lotion
    1 Flacon of stukje babyzeep
    1 Pot of tube babyzalf
    1 Nagelschaartje met afgeronde punten (pas na 6 weken gebruiken) 1 Haarborsteltje Sokjes Flessenwarmer
    2 Waskussenhoezen Zoogkompressen

Voor het babybedje:
    3 Hoes- of onderlakens
    2 Dekentjes of 1 duodeken
    3 Molton onderleggers of
    3 Bedzeiltjes (molton)
    3 Bovenlakens
    3 Molton hoeslakens
    2 Slaapzakjes

I used to be perfect,now i am even better.

9.    #9
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Kruikenzakken mocht mijn kraamverzorgster niet gebruiken. Ook daar gebruikte ze hydrofielluiers voor.

Badcape: nooit gebruikt, maar ik zette het badje op de badkamer en had daar ook het aankleedkussen liggen.
    Boxpakjes: ook nooit gebruikt. Heel onhandig want als ze een spugen is een schoon truitje voldoende en bij een lekkende luier een schone broek.
    Let op bij het kopen van kleertjes dat ze zacht en comfortabel zijn. Cappuchons zijn wel leuk maar je kindje ligt de hele dag en dat lijkt mij niet erg lekker liggen. Kleertjes die je goed onderling kunt combineren zijn ook wel erg makkelijk voor het geval alleen het truitje of broekje vies wordt midden op de dag. Dat scheelt was.

Ik heb die onderleggers ook nooit gebruikt. Maakte het bedje op zoals mijn eigen bed, dus molton, onderlaken, laken en dan dekentje.

Prematuurwegwerpluiers? Nee hoor, ook niet in huis gehad of gemist.
    Ik mis verder de sokjes op de lijst.

10.    #10
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Waarom mocht je geen kruikenzakken gebruiken??
    Ik heb ze wel altijd gebruikt..
    en sokjes mis ik ook ja
    En die prematuur pampers is ook maar iets wat er op stond..

11.    #11
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ik zou zeker niet gelijk prematuur luiers kopen. Alleen een pak newborn. Als het nl prematuur is, lig je toch in het ziekenhuis in eerste instantie en kan je vent (of iemand anders) die dingen ook wel even halen. Anders zit je met een pak dat je weg kan kiepen.

Waarom je lippenbalsem mee wil nemen is beyond me...

Verder vind ik niet dat je van alles zo veel in huis moet hebben, je krijgt heel vaak ook nog genoeg!

12.    #12
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

@Krullebolletjuh: geen idee. Was een voorschrift. Ze mochten geen kruikenzakken gebruiken maar moesten een hydrofielluier er om heen knopen. De knoop zorgde dan voor de juiste afstand tussen kindje en kruik (althans zo iets vaag.... 14 mnd geleden)

13.    #13
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Voor droge lippen natuurlijk!!!! ?
    En nogmaals dit is een standaard lijstje ,niet een MOET in huis hebben lijssie ?
    Ieder zijn eigen keus en eigen geld ?

14.    #14
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Hmm bloempje..dat is dan erg verschillend
    Wij moesten wel kruikenzakken gebruiken en niets anders en een handdoek of een molton luier tussen het kind en de kruik neerleggen OF de kruik boven de dekentjes/lakentje met alsnog een handbreedte tussen kruik en kindje..

15.    #15
    . merelmeisje's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Bedzeiltjes .... gebruiken wij niet. Mocht ook niet van kraamhulp.
    Waskussen hoezen hebben we wel, en gebruiken we ook maar daar kun je eventueel ook gewoon een luier voor gebruiken.
    Inderdaad uitkijken met kleertjes, wij hebben ook kleertjes met capuchon gekregen maar dat ligt voor zo'n kleintje echt niet lekker. Kleren met knoopsluitingen op de rug zijn (vooral in het begin als je nog niet zo handig bent met aan/ uitkleden) niet echt handig.
    En slobpakjes (die pakjes uit 1 stuk) vind ik personlijk niet fijn, maar goed smaken verschillen.

En slaapzakjes, zijn inderdaad handig maar onze dochter had niet meteen na de geboorte een slaapzakje aan hoor. Dus volgens mij kun je die ook wel later kopen.
    Trotse en dankbare mama van:<br /><br />Merel&nbsp; 09-08-2004<br />Tijs&nbsp; &nbsp;&nbsp; 02-10-2005<br />Daan&nbsp; 13-10-2007<br />Sterre 03-04-2009

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. eigenlijk een overbodige test....
    Door felice in forum Vergaarbak
    Reacties: 25
    Laatste Bericht: 22-09-14, 15:08
  2. een eigenlijk overbodige test.....
    Door felice in forum Vergaarbak
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 28-08-14, 07:34
  3. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 28-08-12, 10:20