VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 80

Onderwerp: Geslacht weten van tevoren?

1.    #1
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Standaard Geslacht weten van tevoren?

Hoi, hoi,
    Mijn vriend en ik zitten in een dilemma. Hij wil nl. het geslacht wel weten van tevoren en ik niet Het is geen optie om ervoor te kiezen dat hij het wel weet en ik niet. Hij zegt zelf ook dat hij het dan toch per ongeluk zal verraden. Ik wil juist graag het moment beleven na het bevallen dat iemand het kindje omhoog houdt en zegt: "Het is een..... ." Hoe zien jullie dit? Wilden of willen jullie van tevoren het geslacht weten?
    Oh ja, mijn vriend wil het vooral graag weten omdat het voor hem dan wat meer zal leven. Kan hij tegen hem/haar praten en ook voor de spullen. Ik wil de kleur toch neutraal houden, ben niet zo van roze/blauw. Voor mij kan blauw ook voor een meisje.
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

2.    #2
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Geslacht weten van tevoren?

Hypnosa, ik was vantevoren nog aan het twijfelen. Marco juist niet. Gelukkig maar, want tijdens de bevalling was ik gewoon blij dat ik het nog niet wist! Anders had ik dat alleen nog maar als een hindernis gezien om bij dat kindje te komen, waarvan je de naam al weet. Ik denk dus dat die onwetendheid mij hielp, snap je?

3.    #3
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Ja, ik begrijp zeker wat je bedoelt! Jammer alleen dat mijn vriend het zo graag wilt weten want hier is geen tussenweg
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

4.    #4
    . Annemarie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Nee hoor, ik wil het niet weten. Het maakt toch geen donder uit wat het is, dus waarom zou je dat van tevoren willen weten? Bij de eerste hoopte ik op een meisje, en ik was ook een klein beetje teleurgesteld dat het een jongetje was. Maar dat was ook meteen weer voorbij, omdat het zo'n ontzettend mooi, lief mannetje was. Ik denk dat als ik het al bij een echo gezien zou hebben, ik die teleurstelling veel langer gevoeld had.
    Nu maakt het me niet uit. Een meisje zou natuurlijk leuk zijn, maar ik ben er inmiddels achter dat het niet uitmaakt. Het is gewoon je kindje en dat is hoe dan ook het mooiste wat er is!
    Moeder van David (23-8-03), Roos (18-4-05), Anne (20-11-07) en Maarten (7-5-10).

5.    #5
    . Anne29's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

bij de eerste wilde ik het absoluut niet weten! Mij maakte het nl gewoon niet uit en het is een leuke verrassing. Mijn man en ik hebben zelfs toen we in het ziekenhuis waren nog een weddenschap afgesloten. Ik wist opeens zeker dat het een jongen zou zijn en hij dacht opeens een meisje, terwijl hij altijd al op een jongen hoopte... ik won dus!

Maar nu bij de tweede ben ik minder resoluut. NOg steeds ga ik er niet naar vragen als ik straks bij 20 weken weer een echo heb, maar ben wel meer benieuwd. Het is dan nl ook zo dat als het een meisje is, mijn man vindt dat ons gezin wel compleet is en ik zelf liever drie kinderen wil. En als het weer een jongen is dan bestaat de kans dat hij nog wel een keer wil, om er een meisje bij te krijgen... Maar we hebben het er al een keer over gehad, dat het wel leuk zou zijn om het nu al te weten, maar toen hebben we toch weer samen besloten om het niet te willen weten!
    Mama van Daan (1 juli 2003) en Hidde en Pepijn (1 maart 2005)

6.    #6
    . Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Wij wilde bij de eerste niet weten of het een jongen of meisje zou zijn. Zelf was ik er van vertuigd dat het een jongen zou zijn. Ik was dan ook blij verrast dat het een meisje was. (heb er altijd van gedroomd om 1 meisje te krijgen). Bij de tweede wilde we het wel weten met de liggingsecho (36w), maar toen de vk het niet kon zien waren we toch wel opgelucht. We wilde het toen weten uit pratisch oogpunt. We hadden nl geen jongensnaam gevonden die we beide mooi vonden. Tot de bevalling waren we er nog niet uit. De tweede was dus ook een meisje.

Nu weten we het nog niet. Hier krijg je volgens mij geen echo met 20wk, dus als we het echt willen weten zullen we een pretecho moeten laten maken.

Ik ben er wel over eens dat je het echt allebei moet willen weten.

Groetjes Francien
    [url=http://vrouwenpower.nl/banner/][img]http://vrouwenpower.nl/banner/tickers/image/bday/bg010/flower3/2011-4-4/-539/366/WWFuYVwncyA2ZSB2ZXJqYWFyZGFnIGlzIG92ZXI=[/img][/url]

7.    #7
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Van mijn 1ste 3 kinderen wist ik niet wat t zou worden maar bij onze jongste van 11 mnd hebben we een pretecha gehad en wisten we dus al dat t een jongetje werd. Bij deze zwangerschap wil mijn man t niet weten maar ik wel?
    Tja......hoe doen we dat.....
    [url=http://www.babybrabbel.nl][img]http://www.babybrabbel.nl/dynban/9maandenbanner/1113948000/3/255/165/165/1.png[/img][/url]

8.    #8
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Ja, dat is een lastige he Bloempje. Wij zijn net tot een compromis gekomen. We willen het geslacht niet weten. Mijn vriend mag als tegenbod dan de uiteindelijke naam zeggen. Natuurlijk een naam die wij wel beiden mooi vinden. Maar stel dat er 2 namen zijn die wij allebei mooi vinden en hij vindt 1 daarvan mooier en ik de ander, dan wordt het de naam die hij het mooiste vindt. Snap je het nog?

9.    #9
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Nou, dat hebben jullie leuk geregeld
    Ik weet nog niet wat we doen, eigenlijk is t leuker de spanning er in te houden tot de bevalling maar als je een echo hebt en ze kunnne t zien is de verleiding zo groot

even wat anders, hoe krijg ik een plaatje hiernaast wat jullie allemaal hebben?
    Ik heb t gister geprobeerd maar t lukt niet
    [url=http://www.babybrabbel.nl][img]http://www.babybrabbel.nl/dynban/9maandenbanner/1113948000/3/255/165/165/1.png[/img][/url]

10.    #10
    . lelie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Bij de eerste wilde ik het niet weten en nu weer niet. Zo denkt mijn man er ook over. We vinden het een leuke verassing bij de bevalling. Daarbij heb je altijd een kans dat ze het verkeerd zien en dat lijkt me heel raar. Dat je er dan helemaal vanuit gaat dat je een jongen krijgt, en dat het dan ineens toch een meisje is of andersom. Bij de 1e dacht ik echt dat het een jongen werd en mijn man ook. Ik hoopte wel op een meisje, want dat leek me wel heel erg leuk. Maar ik rekende dus op een jongen. Veel anderen dachten ook een jongen. Waarom weet ik eigenlijk niet. Toen ze uiteindelijk geboren was, was het zo'n verassing dat het toch een meisje was! Dat vond ik echt helemaal geweldig. Nu denk ik dat het weer een meisje wordt, dus ik ben benieuwd of mijn voorgevoel nu klopt. Wat het is maakt ons uiteindelijk natuurlijk helemaal niets uit. Een jongen en een meisje is leuk, maar 2 meiden is toch ook fantastisch!!

Onze vk doet er trouwens zowiezo geen uitspraken over. Ik hoorde laatst mensen vragen of ze dat mochten weten en toen zei de assistente dat ze daarvoor maar een pretecho moesten maken. Nou ben ik zelf niet zo'n voorstander van pretecho's, dus misschien heb ik niet eens keuze of ik het zou willen weten of niet.
    [url=http://www.TickerFactory.com/]<br />[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/2;41;86/st/20081108/n/Lorijn/dt/6/k/7658/age.png[/img]<br />[/url]<br /><br />Trotse moeder van Sylke 14-04-03, Thirza 08-04-05 en Lorijn 08-11-08

11.    #11
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ik wilde het dus absoluut wel weten en heb er vanaf dat ik het wist ook geen geheim van gemaakt. Erg onhollands schijnbaar, want iedereen was daar behoorlijk verbaasd over. Ook hebben we van de naam geen geheim gemaakt en vroegen mensen die me kenden me dan ook regelmatig "Hoe is het met Harley?", toen ik nog met een dikke buik rondliep. Misschien dat ik met een tweede (als die er komt) het wel geheim houd, maar ik denk het eerlijk gezegd niet...

12.    #12
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Bij de eerste wilden we het allebei niet weten en werd het een meisje. Heeft mijn vriend wel altijd gezegd trouwens.
    Bij de tweede wilde mijn dochter het wel graag weten, die wilde nl graag een zusje. En mijn vriend had zoiets van:t maakt me niet uit. Ik wilde het zelf absoluut niet weten. (kheb ook gewonnen dus )
    Maar ook deze keer heeft mn vriend de hele zwangerschap gezegd dat het een meisje zou worden en hij had weer gelijk!
    Denk eigenlijk dat jullie wel een mooi compromis gevonden hebben, hypnosa!

13.    #13
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hypnosa: inderdaad, mooi compromis!

Mijn partner en ik wilden het niet weten! Ook met de liggingsecho met 38 weken wilden we het niet weten. Een van de echo's later (met 41 weken ofzo) wilde ik het wel weten maar heeft de gyn me omgepraat en toen konden ze het waarschijnlijk ook niet meer zien.

14.    #14
    . Remma's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Bij de eerste wisten we het niet. Bij de tweede wel en ik vond het geweldig om te weten. Niet uit praktische overwegingen maar ik voelde me echt meer verbonden met het kind.

15.    #15
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Wij wilden het geslacht niet weten. Hoewel ik soms wel zoiets had van nou misschien toch wel. Maar het was ook wel erg leuk om het pas bij de geboorte te vernemen. Dat was dus ook mijn eerste reactie na de geboorte: Wat is het? Antwoord van lief: Weet ik niet! (ha ha)
    Door alle drukte en hectiek was de arts assistent vergeten te zeggen wat het was geworden.

Maar mooi compromis hoor.
    mama van Annelieke (20-10-03) en Twan (24-02-06)

Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Duitsland registreert interseksueel geslacht
    Door felice in forum Nieuws
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 01-11-13, 11:03
  2. Geslacht in paspoort makkelijker te wijzigen
    Door postbot in forum Nieuws
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 09-04-13, 16:20
  3. Snooki teleurgesteld over geslacht baby
    Door postbot in forum Celebrities