VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 32

Onderwerp: Kneusjes...

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Standaard Kneusjes...

Ik heb een kat van bijna 14 jaar en een hond van ruim 9 jaar.

En ik merk de laatste tijd wel dat ze wat ouder worden, ze zijn allebei het afgelopen jaar al bij de dierenarts geweest.
    Terwijl zij de jaren ervoor nooit, echt nooit wat hebben gehad qua gezondheid....

Mijn kat heeft een hele grote bal aan zijn kin hangen, schijnt een soort van slijmophoping te zijn wat van zijn speekselklieren afkomt. Volgens de dierenarts kan het geen kwaad en heeft mijn kat er verder geen last van, gelukkig maar!
    Wel moest de helft van zijn gebitje verwijderd worden, want dat was aardig verrot en daardoor kon hij bijna niet meer eten. Dacht ik dat het aan die bal lag, maar schijnt het dus heel wat anders te zijn.

Nu ontdekte ik afgelopen week weer dat hij spoelwormpjes had, dus meteen een wormenkuurtje gegeven!

Ook mijn hond ontkomt nu niet aan de dierenarts. Een paar maanden geleden begon zich ineens een bobbel bij zijn teen aan zijn achterpoot te vormen. Hij leek er geen last van te hebben, zat er niet aan te likken of te bijten en deed gewoon alles nog. Maar een paar weken terug begon het plot te bloeden, dus ben ik meteen langs de dierenarts gegaan, die ook niet goed wist wat het was....
    Dus wat bloed eruit genomen voor onderzoek en een antibiotica-kuurtje voor een week. De bloedtest leverde niets op, noch de antibiotica-kuur.
    Dus een operatie waarbij de arts wat stukjes uit de bobbel heeft verwijderd voor onderzoek. En toen kwam het antwoord waar ik zo bang voor was: het was een tumor!
    Gisteren is toen zijn teentje, inclusief bobbel geamputeerd en volgens de dierenarts is alles nu wel verwijderd. Er is volgens haar geen kans op uitzaaiingen, maar daar kan ze ook weer niet voor 100% zeker van zijn, dus we moeten het afwachten.....

Dat zijn dus de avonturen van mijn arme beessies....ouderdom komt met gebreken zegt men, en dat geldt zeker ook voor dieren!

Hebben jullie ook regelmatig de dierenarts moeten bezoeken, of zijn jullie diertjes juist zo gezond als een spreekwoordelijke vis?
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

2.    #2
    .
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Kneusjes...

Ik heb helaasniet zo lang van mijn lieverd kunnen genieten. Gewoon bad luck. Ik wilde een kat toen ik op mijzelf ging wonen. Ik kocht een prachtige Maine Coon. Helemaal wil en super lief! Na een aantal maanden had hij een verslikkingslongontsteking en heeft hij een week bij de dierenarts gezeten. Daarna kwam de ontdekking dat hij een hartruis had! Dus moest hij aan de medicijnen. Tot februari dit jaar ging het goed. Op een nacht vond ik hem op de trap en hij kreeg bijna geen lucht. Meteen naar de dierenarts gegaan. Daar konden ze niets vinden op foto's en de medicijnen hielpen ook niet. Een paar dagen later van mijn lieverd overleden. Hij mocht maar 3 jaar worden. Ik ben nog steeds woedend op de fokker! Die en de dierenartsen worden er alleen rijk van en wij die mensen die met heel veel liefde zo'n beest kopen zijn uiteindelijk de klos!! Ik wou dat mijn lieverd minimaal 9 jaar was geworden

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Ik heb een kat van 9 jaar die al aardig wat bij de dierenarts heeft gezeten...

Toen ze 1 was had ze heel erg veel last van haar uitval en korstjes, bleek ze veel last van stress te hebben. Ze had toen ook vlooien en telkens al werd ze ingespoten tegen de vlooien deed dat heel erg zeer met die korstjes. Maar dat zou uiteindelijk vanzelf overgaan.
    Toen ze zwanger was, wou de bevalling niet opgang komen en moest ze naar de dierenarts om de bevalling op te laten wekken, maar is gelukkig ook weer goed gekomen de volgende dag had ze 2 lieve, mooie kittens.
    Ze heb ook nog problemen aan haar darmen gehad en 3 jaar geleden is ze aangereden en zei de dierenarts dat ze waarschijnlijk altijd mank zou blijven lopen...

en nu al ziet ze alleen al het mandje waarin ze naar de dierenarts werd vervoerd kruipt ze al weg.

4.    #4
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Als ik die verhalen zo lees, heb ik zo'n medelijden met die beessies joh!

Zij kunnen niet zeggen dat ze pijn hebben, en wij als baasje moeten maar raden of het na een behandeling weer goed gaat en dat ze dan van de pijn of jeuk af zijn....

Als ze naar de dierenarts gaan of zijn geweest hebben ze er geen idee van dat wij dat allemaal doen voor hun bestwil, zij weten alleen dat er in ze word geknepen, geprikt of weet ik wat.
    Echt zo sneu voor ze! Maar ja, zo is het nu eenmaal natuurlijk, volgens mij kun je er beter niet zo veel over nadenken...

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

Dit is onze kneus............ze is inmiddels al een paar maanden de 13 jaar gepasseerd en heeft ook altijd wat.
    Regelmatig krijgt ze een gigantisch abces achter haar oren (de hangoren zijn bijna dichtgegroeid zodat de troep er slecht uit wil en er zo goed als geen lucht meer bij kan komen = een typisch spaniel probleem).
    Soms springt de bult (als ik er zelf niet snel genoeg bij ben om er een sneetje in te maken) vanzelf open, nou je wilt niet weten wat daar uit komt zetten.
    Het ziet er niet uit en het stikt enorm!
    Dan krijgt ze weer een antibioticakuur van 3 (!!!!!) weken en dan gaat het weer een poosje goed.
    Operatie is ook niet echt een optie omdat ze al best op leeftijd is.

Daarbij wordt ze laatste tijd ook blind, de ene dag lijkt het minder te zijn als de andere dag maar je kan echt merken dat het minder wordt.
    Ze loopt heel voorzichtig en dat is maar goed ook want ze botst regelmatig ergens tegenaan.

En om het feest compleet te maken heeft ze ook nog tumoren aan i.i.g. twee tepels.
    De ene wordt de laatste tijd wel erg groot.
    Ik heb al eens ge?nformeerd over een operatie maar ik dan krijg ik een antwoord die ik niet wil horen.
    Er zit een hele grote kans in dat oude honden niet meer uit de narcose komen en als ze er uitkomen kunnen ze er nog wel eens meer last van krijgen dan ze nu hebben.
    Maar toch blijft het me niet lekker zitten.
    Ze lijkt er i.d.d. niet veel last van te hebben want ze is soms (als ze niet slaapt) best nog "frisky" voor een ouwe taart van 13.
    Hopelijk gaat ze nog even mee....................

[verwijderd door de beheerder]

6.    #6
    . merelmeisje's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Wij hebben een poes van 14 en een kater van anderhalf.
    En geloof het of niet, als Vlek (van 14) naar de dierenarts is geweest omdat ze bv weer eens steeds aan het spugen is, dan kun je er vanuit gaan dat Teiger (van anderhalf) de week er op naar de dierenarts moet.

Teig bedenkt dan ineens dat ie nog maar op 3 poten wil lopen...... wij naar de dierenarts. Die kon niks vinden maar gaf voor de zekerheid toch maar een pijnstiller in Teig z'n hangende poot. Wonder boven wonder liep meneer vanaf dat moment weer normaal en waren wij weer ? 60 lichter ....

Ach ja, t zijn toch je beesten he.

Vlek wordt de laatste tijd idd oud. Slaapt, eet, is humeurig, en slaapt weer .... Da's zo'n beetje haar dagritme ....
    Trotse en dankbare mama van:<br /><br />Merel&nbsp; 09-08-2004<br />Tijs&nbsp; &nbsp;&nbsp; 02-10-2005<br />Daan&nbsp; 13-10-2007<br />Sterre 03-04-2009

7.    #7
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Mijn kat is inmiddels overleden.....

Na een week ziek te zijn geweest heeft hij het toch maar opgegeven....tja, aan alles komt een eind...

Ik heb het er best wel moeilijk mee gehad hoor, hij was bijna 15 jaar een deel van mijn leven en als dat dan ineens wegvalt, dan voel je dat wel!

Mijn dochtertje van bijna 3 heb ik verteld dat "Dinges nu in de hemel is en 's nachts als sterretje op ons schijnt".
    Ze zal het niet helemaal begrijpen, maar accepteerd het wel.

Dinges is bij mij in de tuin begraven. In het hoekje waar hij, vooral in de zomer, altijd lekker lag te luieren in de schaduw.
    Het is nu dus echt zijn plekkie geworden.

Met de hond gaat alles goed, gelukkig! Houen zo!
    Ik moet er niet aan denken dat ik hem ook moet verliezen!
    Maar ja, hij is nu ook al bijna 10, dus lang zal dit ook niet meer duren, vrees ik....
    Dus gewoon maar van hem genieten en daar nog niet aan denken, dat zien we dan wel weer!

8.    #8
    . Pokelon's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    5

9.    #9
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

10.    #10
    . merelmeisje's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Trotse en dankbare mama van:<br /><br />Merel&nbsp; 09-08-2004<br />Tijs&nbsp; &nbsp;&nbsp; 02-10-2005<br />Daan&nbsp; 13-10-2007<br />Sterre 03-04-2009

11.    #11
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Mijn kneusje is net 10 geworden en het klinkt raar maar ze mankeert veel minder dan wanneer ze jonger was. Nu ik niet meer bij mijn ouders woont is Pimmetje ook een stuk minder eenkennig (normaal accepteerde ze alleen mij, mijn moeder en F.) Nu heeft ze in de gaten dat visite best leuk is omdat iedereen haar een leuke en mooie kat vind en iedereen wilt haar aaien. ?

12.    #12
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Wat een lieve reacties krijg ik van jullie!

Bedankt!

13.    #13
    .
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

altijd naar om je huisdier te verliezen, ik kan er nu al tegenop zien.

Ingetje wat een leuke naam had je kat trouwens........Dinges.

14.    #14
    . Pokelon's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    5

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door suus
    Mijn kneusje is net 10 geworden en het klinkt raar maar ze mankeert veel minder dan wanneer ze jonger was. Nu ik niet meer bij mijn ouders woont is Pimmetje ook een stuk minder eenkennig (normaal accepteerde ze alleen mij, mijn moeder en F.) Nu heeft ze in de gaten dat visite best leuk is omdat iedereen haar een leuke en mooie kat vind en iedereen wilt haar aaien. ?
    Suus, 10 jaar is toch nog gewoon jong voor een kat? Mijn vorige katten zijn 21 en 20 geworden (waren wel vuilnisbakkenras maar toch).

15.    #15
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Bij ons worden ze nooit zo oud, omdat we aan een weg wonen waar te hard wordt gereden. Meestal worden ze maar een paar jaar. Ik hoop dat zij ook zeker wel 20 gaat worden!
    En katten vanaf 8 jaar horen toch al bij de "oudjes"!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten