VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Onderwerp: vegetarisch/biologisch/allergisch

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Standaard vegetarisch/biologisch/allergisch

Ik vroeg me af, wie van jullie hebben 'afwijkende' eetgewoontes? In de zin van ben je vegetarisch, of mag je iets niet eten? Ik ben zelf allergisch voor suiker, wat betekend dat ik heel veel niet mag omdat er bijvoorbeeld ook suiker in blikgroente zit enzo. Vaak krijg je dan nare opmerkingen van mensen die je gewoon niet geloven en er bij blijven dat je 'aan de lijn' bent en niet zo moet zeuren. Of van dat commentaar als 'oh ik wou dat ik geen suiker mocht, dan was ik wel slank' ofzo. Ken ook veel vegetarische mensen (wat toch best normaal is) die ook vaak rare opmerkingen krijgen. Soms lijkt het wel alsof men er altijd commentaar op moet hebben, ipv het er gewoon over te praten...

2.    #2
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: vegetarisch/biologisch/allegisch

Ik ben dus allergisch voor bepaalde stoffen in eten maar ze zijn er nog niet achter wat. Heb laats wat gegeten en ik zit binnen de kortste keren onder de bulten etc. Moest toen snel naar de dokterspost voor allergie pillen. Nu is het dus goed kijken wat ik eet en het opschrijven van wat ik een allergische reactie krijg. Is erg vervelend.
    ]

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Ik heb soms van die periodes gehad (soms nog steeds) dat ik geen vlees eet..gewoon puur voor de beessies
    En Jools niet naar die mensen luisteren want die weten toch niet hoe dat is..
    De broer van mijn vriend is ook allergisch voor suiker en mag dat dus ook niet hebben
    I used to be perfect,now i am even better.

4.    #4
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Ik ben allergisch voor uien. En ik eet geen schimmelvoedsel vanwege chronische candida. Ook ben ik allergisch voor bepaalde 30+ kaas. Voordat ik zwanger raakte, at ik geen vlees vanwege bio-industrie. Nu verlang ik zo enorm naar vlees dat ik er wel aantoe geef en eet ik alleen biologische rundertartaartjes, saucijzenbroodjes, knakworsten en kipfilet. Het water loopt mij nu alweer in de mond. Voor mijn zwangerschap taalde ik er niet naar
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Ik eet vegetarisch, maar dan uit principe. Ik eet niet veganistisch....
    voor evt andere vega's en/of leuke vega-ideeen:
    www.vegatopia.nl
    Sla niet, Prei wel<br /><br />[img]http://www.TickerFactory.com/ezt/d/3;49;69;1;1/c/86.7/t/69/s/89.5/k/5480/weight.png[/img]

6.    #6
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

En ik eet geen schimmelvoedsel vanwege chronische candida.
    Word bij candida ook niet aangeraden een suikervrij dieet te volgen? Of ben ik in de war? Ik eet ook geen schimmelvoedsel vanwege mijn darmen.

Ik ben dus allergisch voor bepaalde stoffen in eten maar ze zijn er nog niet achter wat. Heb laats wat gegeten en ik zit binnen de kortste keren onder de bulten etc. Moest toen snel naar de dokterspost voor allergie pillen. Nu is het dus goed kijken wat ik eet en het opschrijven van wat ik een allergische reactie krijg. Is erg vervelend.
    Ieuw, dat is echt balen! Weet je al een beetje wat het veroorzaakt of heb je nog geen idee?

7.    #7
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Klopt, het wordt aangeraden maar ik ben een tijdlang op een heel streng dieet geweest waarbij ik bijna niets meer mocht eten en ik werd met de dag alleen maar zieker. Daarom ben ik op een gegeven moment langzamerhand weer 'gewoon' gaan eten en heb ik de dingen waar ik wel resultaat mee behaalde eruit gelaten. Suiker heb ik langer weggelaten maar dat scheelde ook niets. Vooral uien heb ik meteen veel last van.
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Ja, uien schijnen slecht voor 'probleem' darmen te zijn omdat ze gassen veroorzaken. Gelukkig heb ik minder last van uien anders zou ik helemaal niet meer weten wat ik moet eten. Je kunt inderdaad ook niet alles weglaten, ik heb heel lang moeten zoeken naar een combinatie die het energie tekort wat je oploopt als je geen suiker eet compenseerd, want ik was in het begin van mijn dieet gewoon niet vooruit te branden.

9.    #9
    .
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Post waarderingen

same here, pricipieel vegetarisch. En ik voel me er beter bij!
    Je gedachte is je enigste belemmering.

10.    #10
    .
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: vegetarisch/biologisch/allergisch

Ik eet sinds enkele maandjes ook vegetarisch, ... het is begonnen met een deel van een dieet, maar heb nu zowat afkeer van vlees?

En vis lust ik niet, ...

Over allergie?n gesproken, mijn 2 zoontjes hebben allebei lactose-intolerantie. Dat is een bestanddeel in melk dat ze niet verteren, ... Alles moet dus van soyamelk zijn - erg vervelend probleem !

11.    #11
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Oei, lactose intolerantie is idd wel lastig ja! Gelukkig zijn er steeds meer sojaproducten op de markt, ik heb heel vaak die van Alpro, gewoon omdat ik de melk en de vla lekker vind, maar ze hebben geloof ik ook kookroom en dat soort dingen.

12.    #12
    .
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Post waarderingen

Ja, en soyamelk voor keukenbereidingen, want dan heb je die speciale soyasmaak niet...

Het is een luxeprobleem, ... Maar die lactose zit in zoveel h? ...

Als er een verjaardagsfeestje is, moet ik altijd zelf de pannenkoeken meedoen, gewone ijsjes mag niet (sorbet en waterijsjes wel), en de meeste kinderkoeken zijn verrijkt met melk.

Zelfs een rozijnenbroodje e.d. mogen niet, en als je steeds de lekkerste dingen moet verbieden aan je kind, dan breekt je hart wel eens hoor !

13.    #13
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Lynn,onze oudste heeft ook lactose intollerantie ( en soja allergie) en hij gebruikt bij speciale gelegenheden pilletjes waardoor hij wel een kleine hoeveelheid lactose kan verdragen.(Kerutabs) Hij moet dan niet aan het ijs gaan ofzo maar een koekje of pannenkoek gaan wel.Wij vragen altijd,als er pannenkoeken op een feestje worden gegeten,of de gastvrouw ze op waterbasis wil maken.
    Misschien is het ook wat voor jullie?
    Er zijn trouwens ook druppeltjes verkrijgbaar die je door de melk kunt doen.Het moet dan 24 uur staan maar daarna kunnen ze het gewoon drinken.Heb je ook geen soja smaak.(ze zijn wel vrij prijzig)
    !

14.    #14
    .
    Ingeschreven
    May 2005
    Post waarderingen

Ik eet ALLES Ben dol op vlees (vooral grote stukken braadvlees die je een dag bereid en een nacht laat intrekken) en ook op vis

Jasper en Damian zijn nergens allergisch voor... Ik kan alleen niet tegen ananas, bietjes en rode kool... Dat komt er gewoon binnen een half uur weer uit
    Wie in een kind het wonder niet ziet,<br />begrijpt het hele leven niet!

15.    #15
    . Amber's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Ik heb jaren vegetarisch gegeten (ben ermee begonnen toen ik op kamers ging toen ik 18 was). Na jaren vond ik het heel vervelend dat ik in een restaurant nooit eens kon kiezen op de kaart... er zijn meestal maar weinig vegetarische gerechten, vaak maar 1. Ik heb toen besloten om in restaurants weer vis te gaan eten. Nu eet ik thuis ook af en toe vis, maar toch meestal vegetarisch. Mijn man denkt er gelukkig precies hetzelfde over (en hij kan goddelijk koken ).

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. 'Hele Nederlandse landbouw kan biologisch'
    Door postbot in forum Nieuws
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 16-05-13, 08:20
  2. Biologisch groente- en fruitpakket
    Door zeester in forum Eten & drinken
    Reacties: 39
    Laatste Bericht: 04-04-12, 05:53
  3. Vriend allergisch, wat nu?
    Door marjo70 in forum Beestenboel