VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 76

Onderwerp: Wanneer begin je je kind zakgeld te geven ?

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Wanneer begin je je kind zakgeld te geven ?

Vanaf welke leeftijd geven jullie je kind zakgeld en hoeveel geef je dan?

Bram (6) krijgt elke week 50 cent. Ik sprak van de week een aantal moeders bij school en die geven hun kind (allemaal van rond de 6 jaar) nu al 1 euro of meer en dan bij elke verjaardag er 50 cent bij op. Ik vind dat best veel! Niet dat ik hem dat geld niet gun, maar ik vind dat een kind wel moet leren met geld om te gaan en dat niet alles altijd maar kan!

Ik ben benieuwd naar meer meningen!

2.    #2
    . Remma's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Wanneer begin je je kind zakgeld te geven ?

Ik heb daar ook al over na zitten denken. Rick is nu 4,5 en wil natuurlijk van alles hebben. Ik dacht misschien straks als ie 5 wordt 1 euro en dan de helft verplicht in de spaarpot. Of 50 cent,ik weet het nog niet. Ik vind het wel belangrijk dat hij weet dat als hij iets leuks wil hebben hij er dan zelf voor moet sparen. En natuurlijk ook geld sparen voor later als ie groot is

3.    #3
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

hoi hoi
    Mijn dochter (7 jaar) krijgt een euro per week en de helft daarvan moet in de spaarpot. Van de andere 50 cent mag ze doen wat ze wil, op het moment spaart ze, ze heeft al flink wat bij elkaar gespaard. Het scheelt heel wat gezeur in winkels ik vraag altijd of ze genoeg geld heeft en zo ja, koop het maar. In het begin heb ik haar wel geholpen hoor, ze moeten het dan nog leren. Nu gaat het perfect.

4.    #4
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Misschien is het handig om eens op de site van het NIBUD te kijken. Daar staan geloof ik ook richtlijnen op voor zakgeld/kleedgeld etc.
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

5.    #5
    . Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Marieke onze dochter van 6 krijgt ook ? 0,50 per week. Ik vind het de eerste paar jaar wel voldoende. We doen dit om haar te leren met geld om te gaan. Ze mag in pricipe zelf weten wat ze met haar geld doet. Tot nu toe heeft ze een keer iets gekocht. Iets nuttig: kniebeschermers voor het skeeleren.

Wiela, wij zeggen ook dat ze moet sparen als ze iets prese wil hebben.

Groetjes Francien
    [url=http://vrouwenpower.nl/banner/][img]http://vrouwenpower.nl/banner/tickers/image/bday/bg010/flower3/2011-4-4/-539/366/WWFuYVwncyA2ZSB2ZXJqYWFyZGFnIGlzIG92ZXI=[/img][/url]

6.    #6
    . kimmieco's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Dylan krijgt dan nog geen zakgeld maar ik vind dit wel een leuk topic dus heb hem maar even omhoog gehaald ik denk als hij rond de 5 zou zijn hij tussen de 50 cent a 1 euro per week zal krijgen waarvan (net zoals bij de rest) de helft in een spaarpot moet zodat hij kan sparen voor iets.
    [IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y2/kimmieco/sharpeibannerkleiner-1.jpg[/img]

7.    #7
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Oudste is 5,5 jaar en krijgt ook 50 cent.Hij moet leren dat als hij iets graag wil hebben dat er dan voor gespaard moet worden!Bij alles wat hij graag wilde dacht ie dat papa of mama het wel "even" zouden kopen. Nu hij er zelf voor moet sparen is het gedram in de speelgoedwinkel ook een stuk minder
    Hij is er ook blijer mee als het uiteindelijk gelukt is om iets van zn gespaarde geld te kopen! ( natuurlijk krijgt hij ook nog wel eens wat van ons )
    !

8.    #8
    . Suzanna's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Post waarderingen

Dan krijg je ook minder van deze situaties:

Jochie van 5 jaar zegt tegen z'n moeder: ik wil DAT! Moeder zegt: daar hebben we nu even geen geld voor. Jochie: dan pin je toch even?

(is overigens een situatie geweest met mijn zus en haar oudste zoontje...nu moeten ze ergens voor sparen willen ze het mogen kopen en op de verjaardag ?n bij sommige gelegenheden krijgen ze natuurlijk weleens een cadeautje.)
    Gelukkige mama van drie meiden!<br />(Noa, Emma en Julia)

9.    #9
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

kevin is net 6 geworden, maar krijgt (nog) geen zakgeld.
    heb er wel es over gedacht, maar weet niet of het nu al wel zinvol is....hij heeft nog geen benul hoeveel geld waard is.
    zou hij het door het krijgen van zakgeld sneller leren / doorhebben??
    Hij heeft er al wel es om gevraagd, maar dat komt meer, omdat Wielaa's dochter zijn vriendinnetje is en die het wel krijgt.

maar als ik hier zo es wat lees, loop ik achter...
    ben wel klaar met VP...Adios

10.    #10
    . Suzanna's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Post waarderingen

Ik denk idd dat hij het nooit echt doorkrijgt als hij het niet leert, en dat leren doet hij waarschijnlijk het beste als hij moet gaan 'sparen' voor iets...
    Maar ja...ik vind het ook vroeg hoor, ik kreeg veel later zakgeld eigenlijk...
    Gelukkige mama van drie meiden!<br />(Noa, Emma en Julia)

11.    #11
    . bootje's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

jeetje zakgeld, ik denk dat het , zeker in deze consumptie maatschappij, wel goed is om kinderen in te laten zien dat niet alles kan en dat je voor sommige dingen moet sparen. Ik denk dat daarom dat zakgeld ook goed is vanaf het moment dat ze erom vragen en in hun omgeving horen en zien dat andere kinderen ook zakgeld hebben.
    [url=http://www.tickercentral.com][img]http://www.tickercentral.com/view/9d6r/1.png[/img][/url]<br />[url=http://www.tickercentral.com][img]http://www.tickercentral.com/view/9d6r/2.png[/img][/url]<br />[url=http://vrouwenpower.nl/banner/][img]http://vrouwenpower.nl/banner/tickers/image/vacation/bg003/birdslider/2008-6-16/1313/366/b256ZSB2YWthbnRpZSBpcyBvdmVyIA==[/img][/url]

12.    #12
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

tja ik denk dat jullie wel gelijk hebben, als hij er om vraagt ener op die manier mee om leert gaan....
    maar zoals suzanna ook zegt, ik vind het jong..6 jaar...( toen kreeg ik het ook nog niet)
    Maar wat bootje zegt over de huidige maatschappij is ook waar...t is niet meer helemaal zoals het was toen ik 6 was jee ik word echt oud
    zal het er es met manlief over hebben....iig bedankt voor jullie reacties

13.    #13
    . luna's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Post waarderingen

Mijn zoontje kreeg 1 euro per week,waar hij de helft van moest sparen
    Het werkte echter helemaal niet,in iedere winkel wilde hij wat ,wilde
    zijn zakgeld alvast vooruit,kwam met allemaal rotzooi aan,want het was zijn
    geld en uiteindelijk koste hij me nog meer.
    Als hij nu mee boodschappen gaat doen mag hij iets uitzoeken wat niet meer dan 1
    euro kost en daar houd hij zich wel aan.
    Dus denk ik dat ik het zakgeld geven nog maar even laat zitten

14.    #14
    .
    Ingeschreven
    Aug 2005
    Post waarderingen

Mijn kleine wordt binnenkort 5 en dan gaat elke maand 5 euro krijgen. 3 euro in de spaarla en 2 euro mag ie gelijk uitgeven!
    Liefde is lekker!

15.    #15
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Wij zijn er inmiddels al helemaal aan gewend, dat Kevin zakgeld krijgt.
    Hij krijgt een euro per week, waarvan hij de helft in de spaarpot moet doen en de andere helft mag hij besteden aan dingen die hij graag wil hebben ( als het maar geen snoep is)
    Inmiddels is de eerste uitgave van meneer al gedaan...een duikbril met snorkel Al zijn centjes kwamen bij de kassamevrouw te liggen en samen hebben we het geteld...hij straalde!!! De kassabon zit nog steeds in zijn portemonnee en is heilig. Gellof dat het wel een goed idee was...zakgeld geven, het gezeur in de winkels om speelgoed voor hem te kopen is afgelopen, hij weet dat ie er nu zelf voor moet sparen!

Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Wanneer zakgeld en wanneer extra verdiensten?
    Door GreenAvenue in forum Baby's & kinderen
    Reacties: 21
    Laatste Bericht: 05-01-11, 12:20
  2. Wanneer wordt 'ons' kind, 'mijn' kind?
    Door armygirly in forum Baby's & kinderen
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 25-07-10, 18:45
  3. wanneer begin je met bijvoeding?
    Door Mariposa in forum Baby's & kinderen
    Reacties: 25
    Laatste Bericht: 22-05-10, 13:18
  4. Hoe en wanneer geef je je kind seksuele voorlichting?
    Door Bloeme in forum Oproepjes / contact gezocht
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 08-03-05, 15:25

Bladwijzers

Forum Rechten