VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 38

Onderwerp: Kinderkleding

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Kinderkleding

Wat vinden jullie van de pasvorm van baby- en kinderkleding?

Mijn zoon is 8 maanden en hij is best slank en iets bovengemiddeld van lengte. Wij hebben als kraamkado veel kleding gekregen, ook nog maat 74 die hij nu aan heeft. Maar de broeken daarvan passen hem bijna niet, meestal is de elastiek veel te strak in de taille. Die broeken geef ik dus ook niet aan, het is een ramp om ze aan te krijgen en mij lijkt het ook niet fijn zitten. T-shirts en truien passen meestal wel beter.

Dus wie weet winkels met vooral goed passende kleding en liefst ook betaalbare kleding. Mijn absolute favoriet is de Hema, de broeken passen hem goed en staan nog leuk ook

2.    #2
    . Annemarie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Kinderkleding

Geen idee Bertje. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik bijna alles (en in elk geval alle broeken) zoveelstehands en te leen heb. Als ik eens iets koop, koop ik het altijd 2 maten groter dan David nu heeft (al houdt hij als het goed is nu op met zo hard groeien, dus 1 maat te groot is denk ik ook wel goed nu). En dan meteen proberen natuurlijk hoe groot het valt.

Ik vind de Hema trouwens ook niet echt goedkoop. Een simpel truitje kost zo 5 euro of meer. Bij H&M ook. Ik kijk wel eens bij Zeeman, maar daar moet je erg opletten dat het niet (te) synthetisch is. En sommige dingen vallen daar klein uit. Bij andere winkels heb ik nog nooit iets gekocht. Dus misschien dat iemand anders een tip heeft?
    Moeder van David (23-8-03), Roos (18-4-05), Anne (20-11-07) en Maarten (7-5-10).

3.    #3
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Bij de Favoriet kun je voor leuke prijzen vaak wat kopen en volgens mij valt het daar redelijk goed. Heb er zelf iig nog geen klachten mee gehad. Verder is de C&A over het algemeen aan de kleine kant, vind ik. En de H&M idem dito.
    Ik koop ook graag kleren bij de Hema omdat dat idd altijd goed valt. En zo duur is de Hema over het algemeen toch niet, dacht ik. Zeeman ben ik niet zo stuk van omdat het er altijd een megabende is en je nergens tussendoor komt met je wagen, is althans hier zo. O, en de Wibra heeft vaak ook leuke kleren voor weinig en goede kwaliteit en passende maten! Slaag ik regelmatig voor km.

4.    #4
    . chieppie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

hoihoi,

mijn kleintje is 11 weken en heeft maat 68 of soms met blouces 74, maar ik koop het meeste bij de h&m en ben gek op mexx en esprit dus dat draagt guillermo ook heel erg veel.

maar ik heb er niet zoveel moeite mee met de pasvorm, sommige truitjes zijn iets te lang die sla ik dan iets om maar verder past alles wel goed

groetjes
    chiep en guillermo

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Chieppie, 11 weken en maat 68/74, dat gaat hard. Wij zijn nu bijna toe aan maat 80.

De kleding van de hema is niet de goedkoopste die te koop is, maar meestal wel erg leuk (en stoer). Ook is de pasvorm voor mijn kind goed en dat vind ik belangrijk.

Het is belachelijk hoeveel kleding wij als kraamkado gekregen hebben, wat bijna of helemaal niet gedragen is. Vaak komt dit door de slechte pasvorm en soms door verkeerd uitgekozen kleding, zomerkleding in maat 80 bijvoorbeeld, dat kan hij nu bijna aan en komende zomder niet meer.

De zeeman schijnt leuke kleding te hebben, maar ik vind het er ook altijd zo'n puinhoop en je komt er idd niet door met je kinderwagen.

De favoriet ken ik niet, is dat een winkelketen?

6.    #6
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Madelief is nu bijna 14 maanden en draagt maat 74 en langzamerhand ook dingen in 80. Ik koop bijna alles in de uitverkoop. Omdat ze langzaam groeit kan en durf ik het in te schatten wat ze volgend jaar aan kan.

Dus ik maart heb ik haar winterjas voor nu alvast gekocht.

Daarnaast krijgt ze heel veel van een vriendinnetje. Als ik zelf iets koop is dat bijna altijd merkkleding. Ik vind Esprit leuk, verder Petit Filou (en nu dus Filou en Friends) en Benetton. Omdat Benetton een italiaans merk is past het mijn fijne poppetje prima. Hema ook ideaal met het verstelbare elastiek in de broek. Verder vind Ducky Beau erg leuk.

Rompertjes heb ik altijd van Petit Bateau, er zit gelukkig een outletwinkel hier in de buurt en anders de acties bij de Etos. Die rompertjes blijven heel erg mooi (gaan bij mij ook niet in de droger) en kunnen dus nog een kindje mee. Rompertjes van de Hema zijn voor Lief veel te wijd.

Kleding van de Zeeman heeft ze zelden, o.a. omdat ik daar niet door kan met de kinderwagen en omdat ik me niet voor kan stellen dat het voor die prijs NIET door kinderhandjes of onderbetaalde krachten is gemaakt. H&M heeft leuk spul als je goed kijkt naar de afwerking. En ik ben niet zo dol op al die beestjes etc die er op staan.

7.    #7
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Favoriet is ook wel Hans Textiel. Zegt dat je wat?

8.    #8
    . Angie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    1

Ik koop wel veel bij de Zeeman. T-shirts van 1 of 2 euro, een onwijze leuke spijkerbroek voor 5,95, die heeft ze al vanaf juni aan en nu nog steeds (toen met omgeslagen pijpen). Over het algemeen blijft het ook netjes, behalve als er mandarijn overheen gaat, dan kun je het wel vergeten.
    Ik koop ook wel bij de C&A, vooral de poloshirtjes vind ik daar leuk.
    Ik heb wel moeite met het vinden van betaalbare, LEUKE schoenen. Wie heeft er tips?
    VP-lid sinds 23 september 2004

9.    #9
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ik koop veel voor Harley bij Hema en heel veel bij Mexx. Maar als het even kan bewaar ik mijn geld, tot ik naar Wales of Engeland kan en dan koop ik bij Next en Gap, want dat vind ik nog veel leuker dan wat hier te koop is. H&M is leuk voor basic shirtjes, maar kan ik momenteel slecht slagen, andere truitjes en broekjes staan op het moment veel Snoopy-dingen op. BAH BAH BAH! Ik hou niet van beertjes, hondjes en dat soort gekkigheid.
    Rompers van Hema zitten prima, maar hij is dan ook fors.

Van zijn kleding gaat niks in de droger, kleding wordt toch iets sneller vaal en als het krimpt vind ik het zonde.

10.    #10
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Voor schoenen ben ik toch wel gek van de merken eerlijk gezegd en is niet veel me te duur. Misschien verandert dat nog, maar op dit moment wil ik gewoon dat hij 'goeie' schoenen draagt om goed te leren lopen en niet zijn voeten te verpesten, dus maakt het me niet uit wat het kost.
    Denk dat het goedkoopste paar schoenen 42 euro was, dat ik tot dusver heb gekocht en dat was in Wales, bij een Clarks winkel.

11.    #11
    . Angie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    1

Wat een geld he. En dan te bedenken dat ze de schoenen na een maand ongeveer niet meer aankunnen...
    VP-lid sinds 23 september 2004

12.    #12
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Hmmm.. dat vind ik dus wel meevallen. Ik heb die Naturino's (die donkerblauwe) alweer 2 maanden geleden gekocht en ze zitten nog wat ruim. Als je bij een goede schoenenzaak koopt dan adviseren ze je ook om een maatje te groot te kopen. En de schoenen van Clarks (die uit Wales) zijn standaard wat ruimer, ongeveer een cm groeiruimte hebben ze daar in. Bovendien werken ze daar ook met lengte en breedte maten, helemaal super! Die schoentjes zitten ook zo mooi, qua pasvorm.

13.    #13
    . chieppie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

[size=12t]heaven,

Ik heb dat ook hoor, trek mijn kleine man graag merkkleding aan, omdat ik dat gewoon zelf mooier vind en omdat de kwaliteit gewoon beter is. maar ook de kleding van H&m is oke hoor.
    ik heb ook wel kleding van hans textiel etc, maar die geef ik aan als de kleine hier thuis om de grond met de hond ligt te stoeien en als ie een daggie naar het konderdagverblijf gaat, omdat ik het dan zonde vind als er vlekken etc opkomen, nee niet gewone vlekken maar ze gaan ook wel eens verven, kleuren etc met de kinderen dan vind ik het zonde als er stift, verf etc op zijn kleren komt te zitten

cap ken ik ook, heeft mooi spul dit draag ik zelf ook.
    en ben ook weg van gaastra, ben al aan het kijken voor die kleine maar is allemaal nog iets te groot hij krijgt van me tante zijn eerste gaastra jas als ie die aan kan, dus dat is wel toppie

schoenen draagt guillermo nog niet heb wel 2 paar all stars en 1 paar nike, maar ben wel van mening dat ik goede schoenen wil hebben voor de kleine dan maar iets meer geld uitgeven. zou ze kopen bij strating kids of iets dergelijks.

wil niet zeggen dat al die andere dingen fout of slecht zijn hoor maar wij willen gewoon goede kwaliteit en dan moet je vaak iets meer betalen.

groetjes
    chiep en guillermo die nu tv aan het kijken is in zijn wippertje
    [/size]

14.    #14
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Strating Kids heeft idd heel goede schoenen, heb ik al hele gave dingen zien staan! Weet je wat het is, als ze wat ouder zijn dan hangt het van het kind af vind ik, of ze dan nog echt dure schoenen krijgen. Heb er ook een van bijna 13, die is ongelofelijk NIET zuinig op haar spullen. Daar koop ik dat dus ook niet voor, liever een paar schoenen meer voor minder geld. Bovendien heeft ze vroeger wel altijd goede schoenen gehad, dus er mankeert niks aan haar voeten!

15.    #15
    . chieppie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

heaven,

gelijk heb je, ja ik vind goede schoenen ook heel belangrijk maar als het strakkies zo sloddervos wordt bij wijze van dan koop ik ook liever wat meer schoenen voor het zelfde geld waarvan ik maar 1 paar van zou kopen.

maar nu kan het allemaal nog fftjes.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. kinderkleding party?
    Door freggel in forum Tips voor kinderen en opvoeding
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 23-06-08, 20:42
  2. Kinderkleding van Hema.
    Door hunnybee in forum Tips voor kinderen en opvoeding
    Reacties: 59
    Laatste Bericht: 30-09-06, 09:59
  3. retro kinderkleding