VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 87

Onderwerp: Stinkende collega's bron van irritatie

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Standaard Stinkende collega's bron van irritatie

Stinkende collega's bron van irritatie
    Bron nu.nl
    Uitgegeven: 17 november 2004 17:02

BERLIJN - Duitsers ergeren zich op hun werk het meest aan stinkende collega's. Dat blijkt uit een onderzoek van het Duitse tijdschrift Junge Karriere dat woensdag is gepubliceerd.

Het onderzoek werd gedaan onder 354 Duitsers. 38 procent daarvan zei 'het meest gehinderd' te worden door onwelriekende collega's. Voor 15 procent van de ondervraagden waren collega's die te gezellig proberen te doen een irritatiefactor. Rommelige bureaus eindigden in de rangschikking van ergerlijke arbeidsomstandigheden op een derde stek met 14 procent.

Wie kent ze niet!?
    Hoe hebben jullie dat opgelost?
    Ik heb nix gezegd en steeds raampjes open gezet....

Sla niet, Prei wel<br /><br />[img]http://www.TickerFactory.com/ezt/d/3;49;69;1;1/c/86.7/t/69/s/89.5/k/5480/weight.png[/img]

2.    #2
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Standaard Re: Stinkende collega's bron van irritatie

Ik heb nog nooit stinkende collega's gehad. Alleen een stel superlekkere wijven die helemaal opgetut en fris naar het werk kwamen. En mannen die in de keuken stonden, die roken naar eten, ook niet heel smerig dus.
    Wel stinkende mannen in pak aan de andere kant van de bar, die de hele dag op kantoor hadden zitten zweten en dan bij ons 'lekker' kwamen borrelen!

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

ik heb 1 collega die regelmatig naar zweet ruikt, en dat is mijn schoonmoeder...
    heb het nooit durven zeggen...
    ik snap het niet, dat moet je dan toch ook zelf ruiken
    ik spuit 100x deo als ik aan t werk ben.....
    ik zorg wel dat ik niet stink...
    [URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

4.    #4
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik heb een baas, die ontzettend kan stinken, op alle mogelijke manieren. En inderdaad dat is een bron van ergernis.

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Zelf was ik een jaar of 10 terug voorvrouw op een project van een schoonmaakbedrijf. Wer hadden daar een leuke groep van 7 personen. Toen er een nieuwe bij kwam begon 'ons' probleem. Alle klachten over haar persoonlijke verzorging kwamen bij mij en of ik er iets van kon zeggen. Zij deden het liever niet, maarja...ik ook niet. Dus ik heb advies hierover gevraagd bij de projectleider (ook van het schoonmaakbedrijf). Van hem mocht ik daar niets over zeggen, want ze kon wel een ziekte hebben dat ze er niets aan kon doen. Het leek ons sterk, omdat die dame er ook errug onverzorgd uitzag. Maar goed, de anderen begonnen hints te geven. Toch niet lang daarna had ik zoiets van 'ok?', want het deed de sfeer niet ten goede.
    Dus ik heb haar gevraagd of ik met haar kon praten. Dat kon en toen ben ik begonnen met: 'Ik vind het zelf niet leuk om te zeggen, maar ik wil niet dat je slachtoffer wordt van pesten of iets dergelijks. Men klaagt hier namelijk over je lichaamsgeur. Misschien kun je er niets aan doen, maar ik vind het eerlijker om tegen je te zeggen dan dat men achter je rug over je lult. Vandaar.' Oh, wat was ik opgelucht dat zij er blij mee was, want ze had het gevoel of dat ze nooit helemaal bij hoorde. Wat volgde was een heel verhaal over hoe vaak wassen en schone kleding aan. Dat bleek ze nooit zo vaak te doen. Het is goed gekomen hoor. Goed ze droeg nog wel eens 2 dagen hetzelfde, maar nooit meer een hele week! En ze douchte om de dag en waste zich beter. Het viel wel op in ieder geval. Maar als ik weer eens met zo'n probleem zit dan schuif ik het wel af op een ander die het gaat zeggen, want ik vond het zelf maar niets!

6.    #6
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

wow knap van je hoor!!
    maar ze was dus blij met je advies, en heeft er wat aan gedaan!!1
    gelukkig!
    en is de sfeer nu beter?
    [URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

7.    #7
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Ik werk er inmiddels niet meer hoor. Ben er al een jaar of 6 vandaan. Maar daarna is het goed gegaan. Onze groep deed het ernaast, qua studie. Dus de meesten zullen er niet meer werken. Voor jou is het nog irritanter, als die stinkende collega je schoonmoeder is. Ik zou je raad willen geven, maar ik weet het niet in deze...

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Kijk ik moet er ook niet aan denken om zo'n gesprek te voeren, bij mijn clienten ligt dat al lastig.

Maar stel nou dat je het zelf bent? Zou je dan willen dat anderen het tegen je zeggen, als je het onverhoopt zelf niet merkt? Als het antwoord JA is, dan is het volgens mij tijd om met iemand een gesprekje aan te gaan.
    In het geval van je schoonmoeder zou ik het mijn partner vragen
    Sla niet, Prei wel<br /><br />[img]http://www.TickerFactory.com/ezt/d/3;49;69;1;1/c/86.7/t/69/s/89.5/k/5480/weight.png[/img]

9.    #9
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Ik vind dat ook erg vreselijk als mensen naar zweet ruiken als ze aan het werk zijn!! bah!! Maar ik ga het niet zeggen..durf het niet denk ik..misschien komt dat er brutaal over..
    Ik zelf ben een parfum en deo mens en vraag altijd wel aan iemand of ze aan mij willen ruiken gewoon voor mezelf..
    I used to be perfect,now i am even better.

10.    #10
    . Red Sister's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Post waarderingen

Ik heb het ooit eens tegen een collega gezegd. Toen werkte ik nog voor De Bank.
    Iedereen was aan het klagen over haar lichaamsgeur. Ik vind het niet gezond dat je in iemands stank moet gaan zitten, soms kreeg ik echt kokhals neigingen. Op een dag had ik zo'n genoeg van toen heb ik haar apart genomen en haar op geattendeerd dat ze niet echt fris rook. Zij schrok hier nogal van, want zij had het zelf niet in de gaten.
    Daar had ik zelf ook wel het idee van. Ik rade haar aan om gewoon op het werk een busje/flesje deo in haar la te leggen zodat zij zo af en toe kon sprayen. Ze was me wel dankbaar dat ik het haar had gezegd.
    xXx Red Sister xXx

11.    #11
    .
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Post waarderingen

Niet om het een of het ander... maar er zijn ook mensen die lijden aan hyperhidrosis, oftewel overmatig zweten. Dit is een aandoening waar je niets aan kunt doen en die iedereen kan krijgen uit het "niets". Als je hyperhidrosis hebt hoef je niet altijd te stinken naar zweet maar soms is dit natuurlijk wel het geval doordat je constant vocht verliest zonder dat je daar invloed op hebt. Mensen die dit hebben kunnen in een heel sociaal isolement komen en aan jullie berichten te lezen is het ook niet zo gek dat er nog veel taboe op dit onderwerp heerst en mensen schamen zich voor hun zweet probleem.

Laat ik het maar niet hebben over mensen die heftig zweten door medicijn gebruik of andere ziektes. Ik snap best dat iemand die naar zweet stinkt niet prettig is om naast te zitten, maar denk na voordat je je oordeel klaar hebt. Soms kan die persoon er dus niets aan doen, hoeveel deoderant of cremes hij/zij ook gebruikt. Meer info ? http://www.overmatigzweten.nl

Groetjes Thijs

12.    #12
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Thijs, erg leuk dat je komt posten en blijkbaar ook direct je mening over ons klaar hebt. Maar feit is wel dat de meerderheid van de zwetende mensen niks mankeert, maar er een gebrek aan persoonlijke hygiene is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heaven
    Ik heb nog nooit stinkende collega's gehad. Alleen een stel superlekkere wijven die helemaal opgetut en fris naar het werk kwamen. En mannen die in de keuken stonden, die roken naar eten, ook niet heel smerig dus.
    Wel stinkende mannen in pak aan de andere kant van de bar, die de hele dag op kantoor hadden zitten zweten en dan bij ons 'lekker' kwamen borrelen!

Het voorbeeld wat ik hier aanhaal heeft niks te maken met zweten door medicijngebruik of wat voor andere reden dan ook. Bovendien, mensen die dat hebben weten het vaak van zichzelf en zouden er misschien goed aan doen om het gewoon bespreekbaar te maken.

13.    #13
    .
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Post waarderingen

Hoi,

De meerderheid van zwetende mensen niets mankeert. Hoe kan je zoiets zeggen ? Dat kun je toch niet aan iemand zien ?
    Ja als iemand 5 dagen in dezelfde kleding aan hebt ofzo en bewust niets aan hun persoonlijke hygiene doen. Maar er zijn ook zoveel mensen die wel degelijk bijwerkingen van medicijnen hebben of aan hyperhidrosis leiden. Dan kun je heel veel aan je persoonlijke hygiene doen maar niets werkt hoor.

Een van de doelstellingen die wij hebben is juist dit onderwerp uit de taboe te halen en daarom maken wij dit ook juist bespreekbaar. Vandaar dat ik hier mijn reactie ook geef

Het is in ieder geval goed dat dit bespreekbaar is hier en bedankt dat dat hier kan!

Groetjes Thijs

14.    #14
    .
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Post waarderingen

doe geen moeite meer hier, heeft toch geen nut!!!!!

15.    #15
    .
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

horen jullie bij elkaar?

Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Irritatie over ludieke motie van PVV
    Door postbot in forum Nieuws
    Reacties: 0