VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Beste vriend met eetstoornis

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Standaard Beste vriend met eetstoornis

Een paar dagen geleden vertelde mijn beste vriend dat hij al een aantal jaren een eetstoornis heeft, in zijn geval een Binge Eating Disorder. Ik schrok hier heel erg van, omdat ik zelf ook een eetstoornis heb gehad en hij me altijd heeft gesteund tijdens opnames, en al die tijd had hij zelf ook problemen en durfde daar niet over te praten.

Hij vind het heel moeilijk om hulp te zoeken omdat eetstoornissen bij jongens gewoon slecht erkend worden, maar het gaat absoluut niet goed met hem want hij heeft een zwaar overgewicht en hij blijft aankomen. Ik zou hem zo graag willen helpen maar ik weet dat ik dat niet alleen kan, en dat hij professionele hulp nodig heeft.

Moest dit gewoon even kwijt, want ik heb hem beloofd er met niemand over te praten die hij kent en het vreet echt aan me. Zijn hier nog meer mensen die ervaring hebben met dit?

2.    #2
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Beste vriend met eetstoornis

hoi lieverd, helaas ben ik niet bekent met de eetstoornis die je vriend heeft. Zelf heb ik van mijn 21ste tot een aantal maanden geleden Anorexia gehad, en dat is nog iedere dag een heel gevecht!!. Ik wil jou en je vriend heel veel sterkte wensen, en ik raad hem zeker aan hulp te gaan zoeken, alleen kan je het niet!!!!, ik ben begonnen bij het riagg, ze hebben me onwijs goed geholpen daar ( loop er nog steeds) en daarna ben ik bij een "eet-polie" terecht gekomen, via het Riagg.

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

"eet-poli"

4.    #4
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

wel vermoeden van mijn neefje dat ie dat ook heeft.
    voor de rest alleen bekend met vrouweneetstoornissen....
    maar hulp heeft ie nodig....lijkt me helder.
    Sla niet, Prei wel<br /><br />[img]http://www.TickerFactory.com/ezt/d/3;49;69;1;1/c/86.7/t/69/s/89.5/k/5480/weight.png[/img]

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen
    Sla niet, Prei wel<br /><br />[img]http://www.TickerFactory.com/ezt/d/3;49;69;1;1/c/86.7/t/69/s/89.5/k/5480/weight.png[/img]

6.    #6
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Desiree, wat rot om te horen dat jij ook een eetstoornis hebt gehad! Het is inderdaad (juist als je 'genezen' bent verklaard) elke dag een gevecht, en soms lijkt er geen eind aan te komen. Ik ben zelf ook via Riagg gegaan, en ik probeer hem echt over te halen om een gesprek aan te vragen, want ik weet dat het Riagg ervaring heeft met jongens en eetproblemen. Helaas heeft de Rintveld kliniek en de gespreksgroepen van de SABN geen opvang voor jongens, dus het Riagg is de enige optie.

Biologica, bedankt voor alle links! Ik kom wel vaker op de site van de SABN, en ik heb tegen mijn beste vriend ook gezegt dat hij eens moet prikken daar, omdat er meer mannen met eetstoornis daar komen.

Thanks voor jullie support!

Gelijkaardige Onderwerpen

1. verliefd op mijn beste vriend
    Door lahannya67 in forum Verliefd
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 22-06-14, 22:20
  2. Wie is jouw beste vriend/vriendin op vp?
    Door JGuz in forum Relaties & vriendschap
    Reacties: 89
    Laatste Bericht: 13-01-11, 14:39
  3. Mijn beste vriend..
    Door Blaadjes in forum Verliefd
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 09-10-09, 17:19
  4. Beste vriend blijkt homo te zijn
    Door Cooperbaasje in forum Relaties & vriendschap
    Reacties: 24
    Laatste Bericht: 06-03-08, 12:03
  5. Hoe neem ik mijn beste vriend in de zeik