VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Tips gevraagd

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Tips gevraagd

Mijn schoonzus en zwager gaan komend voorjaar trouwen en nu willen wij als familie iets leuks voor hen maken of doen. Heeft er iemand hiervoor een leuk idee.

Toen mijn man en ik getrouwd zijn hebben ze een krant gemaakt. Geen feestgids, maar een krant met nieuwtjes over ons. Dat vond ik erg leuk gemaakt, maar wil nu iets orgineels bedenken.

2.    #2
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Standaard Re: Tips gevraagd

Pfttt, moeilijk, iedereen is natuurlijk anders en vindt andere dingen leuk. Ik kan alleen vanuit mijn eigen ervaring spreken. Mijn schoonzus heeft op onze trouwerij een stukje gedaan, waarbij ze min of meer ging strippen voor de bruidegom (haar broer), maar ze kwam heel komisch op, met gekke pruik, bril en grote badjas. Was heel komisch.
    Maar we hadden van te voren aangegeven dat zij de enige was die iets mocht doen. Ik ben nl van mening, dat als je een feest geeft, waarbij geswingd moet worden, al die 'stukjes' (die beslist leuk zijn of leuk bedoeld zijn) je feest lamleggen. Dus bij ons is het een bewuste keus geweest, geen stukjes te laten opvoeren.

Qua persoonlijke kado's... Hmmm is het misschien leuk om een familiestamboom te maken van twee kanten? Hangt er wel een beetje van af hoe groot de familie is, lijkt me, anders wordt het een enorme boom.

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Heaven, jij reageert echt op ieder topic Leuk.
    Ik ben eigenlijk op zoek naar dingen die jullie voor anderen gedaan hebben of iets wat voor je eigen bruiloft gedaan is.

We zoeken een alternatief voor de veel gemaakte feestgids, ik vind dat een beetje afgezaagd.

Goed idee van die stamboom, die zal ik zeker onthouden.

Wij hadden zelf ook al wat idee?n, zoals een videoboodschap van alle daggasten in elkaar draaien. Of een kalender maken voor het eerste jaar dat ze getrouwd zijn.

4.    #4
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ik had zelf ipv een gastenboek een hele mooie grote zwartwit foto van ons samen, afgedrukt op 'te groot' wit fotopapier. Oftwel, de foto in het midden, met eromheen wit. Grote zwarte stift erbij en iedereen kan daarop een krabbel zetten. Uiteraard geen heel verhaal zoals in een gastenboek, maar alleen naam/handtekening. Als iedereen binnen is, kan hij in een mooie lijst en heb je een heel mooi aandenken aan je trouwdag. Ik denk dat je je gastenboek misschien over 10 jaar weer 's inkijkt, maar als je deze ophangt, kan je 'm altijd zien. En als je kennissen en vrienden op visite komen, zien ze ook de herinnering aan die trouwdag. Wij hebben er toen speciaal foto's voor laten maken, maar je kan natuurlijk ook 2 babyfoto's laten drukken op dat papier, bij de fotograaf of een mooie foto van toen ze elkaar net kenden.

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

hoi,

Mijn ouders hebben 2 weken geleden hun 40 jarig huwelijks feest gehouden, en voor dat feest hebben we heel wat 'afgebrainstormd' en gezocht op internet.
    We hebben uiteindelijk voor hun een fotolijst gemaakt (formaat deur, zodat ze hem op een deur naar keuze kunnen bevestigen) en we hebben de gasten om een foto gevraagd met onderschrift wat enigszins verband had met hun band met onze ouders. Die foto's hebben we gescand en de tekst eronder geplaatst (mbv foto programma) en die hebben we af laten drukken. Het ziet er erg leuk uit en we vonden dit leuker dan een boekje of album, omdat dat vaak in de kast verdwijnt en er niet meer uit komt.

Wat we verder nog bedacht/gezien hadden:
    - Een poppenkast neerzetten en tijdens feest alle gasten vragen om wat tegen het bruidspaar te zeggen en daar video van maken (soort achterwerk in de kast idee)
    - Hun wc deur neerzetten en alle gasten vragen daar wat op te zetten met watervaste stift.

Ik zal nog eens nadenken of er me verder nog wat te binnen schiet.

6.    #6
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Bij vrienden van mij had de familie een man bijt hond uitzending gemaakt! echt enorm te gek! aan tafel bij, alle items iedereen in beeld, ouders etc, maar ook vage beelden van hun, hun auto uitjes, vrijgezellenfeest. Enorm veel montagewerk (2 dagen) maar waanzinnig!@!!!!!!!
    Sla niet, Prei wel<br /><br />[img]http://www.TickerFactory.com/ezt/d/3;49;69;1;1/c/86.7/t/69/s/89.5/k/5480/weight.png[/img]

7.    #7
    . Nanss_'s Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Post waarderingen

Wij hadden ipv het gastenboek een cremekleurig gordijn
    In het midden had ik 2 ringen getekend met onze namen en de datum
    De gasten schreven er iets op of alleen maar hun naam

Het gordijn hangt hier aan de binnenkant van de voordeur (die niet gebruikt wordt want alles loopt achterom)
    Is een leuk gezicht en meteen zonnenwerend en in de winter warmer dan een koude raamdeur :P
    Gewoon omdat ik, ik ben en jij, jij bent daarom....

8.    #8
    . zeester's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    1

Mijn zusje had bij ons een powerpoint presentatie gemaakt, heel verhaal erom heen (ijslolliestokjes - dna - gemixt - hoe zouden toekomstige kinderen er uit zien... bla bla). Uiteindelijk kwamen er dus twee foto's: 1 van mij maar dan met de ogen, oren, neus, mond etc. van m'n man erin gefotoshopt, en 1 andersom. Erg leuk!

Bij een mede-zwangerschapsgym mama hing in de woonkamer een schilderij van een veld met bloemen. De basis was door een kunstzinnige vriend gemaakt. Bij de ingang stond het schilderij met kwasten en verf (in de 'juiste' kleuren), en iedere gast heeft daar een bloemetje in geverfd. Heel erg leuk. Ik heb er ook een foto van, zet ik wel hier neer.

[verwijderd door de beheerder]
    Mama van Stefan (14 juni 2004) en Thomas (14 januari 2009)

9.    #9
    . lelie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Mijn zus en zwager kregen in plaats van een gastenboek een gigantische balk hout (zeg maar geschaafde boomstam), waar iedereen met een frees zijn eigen naam in heeft gefreesd. Maar ja, zij wonen in het bos en daar kun je zoiets plaatsen. (Hij is later dus ook rechtop geplaatst tussen de bomen.) En het past bij een vrienden- en familiekring van veel klussers.

Bij ons had de ceremoniemeester van zwart A3 papier een verjaardagskalender gemaakt. Iedereen kon er met gouden stift zijn naam op schrijven bij de juiste datum en in de marges rondom was ruimte voor een wens/verhaaltje/groet. Ze hebben toen voor een muur met 2 ballonnenpilaren, een foto gemaakt van alle gasten die in dezelfde maand jarig waren. Die foto's hebben ze later dus op de kalender geplakt en zo kreeg je een leuke verjaardagskalender!

De wc-deur en de video heb ik ook beide al eens meegemaakt op een bruiloft. Ook leuk, al zou ik het zelf niet echt waarderen als er met stift op mijn deur werd gekalkt.
    [url=http://www.TickerFactory.com/]<br />[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/2;41;86/st/20081108/n/Lorijn/dt/6/k/7658/age.png[/img]<br />[/url]<br /><br />Trotse moeder van Sylke 14-04-03, Thirza 08-04-05 en Lorijn 08-11-08

10.    #10
    . July's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Post waarderingen

Onze getuigen hebben als verrassing voor ons alle gasten een blanco ansichtkaart gestuurd. Daar kon iedereen wat ie maar voor leuks wist opschrijven. Iedereen moest het kaartje op tijd terugsturen, daarna hebben ze alle kaartjes in een grote lijst gedaan. Een heel mooi geheel. Je kunt zo'n stapel kaartjes ook laten inbinden als een boek...
    ~ Accept the things you cannot change, have the courage to change the things you can and the wisdom to know the difference... ~

11.    #11
    .
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Post waarderingen

wij hebben voor mijn zwager en schoonzus een kalender gemaakt
    met per maand foto's erop van hun
    laten drukken bij een copycentre overigens
    dan zag t er wat netter uit

's avonds tijdens de bruiloft lag deze naast het receptieboek
    en daar kon een ieder dan zijn naam bij zijn/haar verjaardag schrijven
    hangt nu bij hen op de wc
    ze weet altijd alle verjaardagen

12.    #12
    . Lilian's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Post waarderingen

Dat schilderij vind ik heel erg leuk, Zeester!!!

13.    #13
    . rosa's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Wij kregen een kookboek waar alle gasten hun favoriete recept in hadden gezet. Hele lekkere dingen, maar ook originele recepten voor een "gezond huwelijk". Ik vond het erg leuk om te krijgen.

Dat schilderij vind ik ook een super idee

14.    #14
    . smile's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Post waarderingen

Voor vrienden van ons was door fam en vrienden al het "beeld materiaal" ingeleverd wat we maar hadden. Oude beelden van vroeger en van nu, feestjes, oud en nieuw, carnaval, verjaardagen, weekendjes weg, vakantie etc etc. Daar heeft iemand een gigantisch leuke film van in elkaar gezet. Dat was echt heel leuk!

Ook is er nog een soort boekwerk in elkaar gezet; Iedereen die uitgenodigd was voor de bruiloft kreeg ruim 3 weken van te voren, 1 A4 papier (in een mooie kleur) thuis gestuurd en mochten daar naar eigen invulling iets op zetten, plakken, tekenen of wat je maar leuk vind.... Iets persoonlijks, een leuke herrinnering, een wens of een kaart, wat je leuk vind voor het bruidspaar!! Tijdens de bruiloft in te leveren bij de ingang en daar werd het gelijk door ons ingeklapt....? 'bijna' iedereen leverde zijn papier weer in. Een superleuk boek geworden !

[FONT=palatino linotype][COLOR=#8b4513][SIZE=4] NEVER SAY NEVER [/SIZE][/COLOR][/FONT]

15.    #15
    . tilla's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2005
    Post waarderingen

Ik heb ook nog een supertip.. Meegemaakt bij bruiloft van vrienden.

Als het bruidspaar ''drankliefhebbers" zijn, kan je een etiket ontwerpen. Bij onze vrienden was het etiket ""Chateau ... achternaam..." Als het geen echte wijndrinkers zijn is ''Drankenhandel... achternaam... leuker". Op het etiket kon je een wens schrijven. Iedereen nam buiten een kadootje een flesje drank mee met dat etiket erop. De 1 een speciaal biertje, de ander een mini-liqeurtje, de ander een gewoon biertje, wijntje of zelfs een spablauwflesje.. van een niet-drinker.. Zo kregen ze een heel assortiment consumpties.. heel leuk.. Sommige namen mee wat het bruidspaar heerlijk vond, maar anderen weer hen eigen drankje..

Dan verder meegemaakt:
    * wat meer standaard, allemaal een rode of witte roos laten mee brengen met kaartje met wens eraan,
    * verjaardagskalender, hier ook meegemaakt.
    * dekbedovertrek laten signeren (met foto's van bruidspaar op kussensloop.)
    * Boekje met recepten, net als bij Rosa, voor kookliefhebbers,
    * boekje met weekend/reistips voor reislustigen
    * boek met gewoon herrinneringen aan bruidspaar

Maar dat idee met drank vond ik zelf echt heel leuk.. Iedereen kon nl naar eigen budget dat invullen, (1 flesje bier kost niet veel, een miniflesje drank ook niet, wijn afh. van soort enz..) En ze hadden er heel lang plezier van met bezoek erna.
    [img]http://www.snugglepie.com/ezb/129692.png[/img][img]http://www.snugglepie.com/ezb/238393.png[/img][img]http://tac.families.com/ezb/1208106.png[/img]

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Tips gevraagd???
    Door Anoniem 21 in forum Anonieme onthullingen
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 11-09-09, 16:42
  2. help tips gevraagd
    Door freggel in forum Tips voor kinderen en opvoeding
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 29-08-08, 11:51
  3. Restaurant tips gevraagd!
    Door Bloemetje in forum Uitgaan
    Reacties: 1