VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 54

Onderwerp: wanneer de box weg?

1.    #1
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard wanneer de box weg?

Ik heb een dochter van 14 maanden, die eigenlijk zelden meer in de box zit. Zit eigenlijk een beetje in dubio of ik hem nog zal laten staan of toch maar zal gaan opruimen...
    tot wanneer hebben jullie hem laten staan of willen jullie hem laten staan?

2.    #2
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: wanneer de box weg?

B (ook 14 maanden) gaat 's morgens nog altijd in de box. Het is een enorme druktemaker, en de box is (ook voor hem!) een rustpunt. Dan moet hij wel op een plek blijven zitten en gewoon spelen. Hij is er zo aan gewend dat hij het helemaal OK vindt. De rest van de dag stribbelt hij wel flink tegen als hij er even in moet, maar dan laat ik hem brommen en gillen en na een paar minuten vermaakt hij zich toch wel. Of niet, maar dan heeft hij gewoon pech gehad. Ik wil hem zeker tot de tweede komt zo nu en dan in de box laten, en misschien nog wel langer.

Het hangt denk ik zo van het kind af. Bij B moet ik soms wel, die weet van gekkigheid soms niet wat hij moet doen. Ik kan me voorstellen dat een rustiger kind dat helemaal niet nodig heeft.

3.    #3
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Tja, die van mij is niet echt rustig maar vermaakt zich over het algemeen aardig. Misschien toch eens proberen haar er standaard 's morgens in te zetten. Misschien is het kabaal over een paar dagen wat minder dan...

4.    #4
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Harley gaat ook nog iedere ochtend in de box, zowiezo omdat ik dan even kan douchen oid. Hij gaat dan even in protest en zit 5 min later heerlijk te spelen. Verder zit hij er eigenlijk nooit meer in, een enkele keer tijdens het koken als J nog niet thuis is. Omdat hij anders de hele tijd aan de knoppen wil zitten en getild wil worden, omdat hij wil zien wat ik aan het doen ben. Maar ik denk niet dat de box nog erg lang blijft staan, ik moet het nog even aankijken.

5.    #5
    . Remma's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hier hetzelfde. Leon zit 's ochtends in de box. Als de kids om 6 uur wakker zijn, wat wel eens gebeurd, gaan ze mooi naar beneden zodat pa en ma nog door kunnen slapen. Rick gaat er wel eens bij in zitten of schuift de box voor de tv?
    Zolang hij mij niet ziet is ie rustig. Verder zit ie er heel weinig in. Maar ik laat de box nog zeker staan tot dat ie 2 is (denk ik? )

6.    #6
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hier staat de box al van voor haar eerste verjaardag opgeklapt in de gang. Als het nodig is heb ik hem binnen 1 min opstaan. Ik gebruik hem nu alleen als er babytjes op bezoek komen. Dan kunnen ze rustig en veilig liggen spelen.

Madelief wil er niet meer in, al heel lang niet meer. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik haar er ook niet zo vaak in zette. Hier lagen er meestal katten in. Ik werd moe van het uitwassen van het kleed en dus is hij opgeborgen.

Lief gaat met mij mee onder de douche dus dan heb ik hem niet nodig. Ze kan zich redelijk zelf vermaken en anders helpt ze mij. Dus ook een doekje om te poetsen. De was aanpakken en in de mand doen of aangeven of in de droger doen etc. Soms baal ik wel eens dat ie al weg is. Misschien als ik de kamer uit zou lopen en haar iets te spelen geef, zou ze er wel in spelen?

Ws doe ik het bij de tweede anders, vooral omdat Lief dan al rond loopt.

7.    #7
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Toch heeft bij gm de box volgens mij tot dr tweede gestaan en speelde ze er ook regelmatig in. Maar dit keer heb ik er een die alleen maar vrij wil zijn....

8.    #8
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Bij mijn oudste heb ik de box tot haar tyweede verjaardag laten staan, was wel errug makkelijk als ik even naar buiten moest en ik haar niet mee wilde/kon hebben.

9.    #9
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik heb ook een vraag over de box:

Onze zoon kan zich sinds deze week optrekken in de box. Hij gaat dan op zijn knie?n zitten en probeert voorzichtig op zijn voeten te gaan staan. Zouden jullie de box dan in de laagste stand zetten? De bodem staat nu halverwege, maar als ik deze helemaal beneden zet kan hij zich helemaal niet meer optrekken en dus ook niet oefenen.
    Zijn bed staat natuurlijk wel al helemaal in de laagste stand.

10.    #10
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Kan hij zich niet optrekken in de laagste stand? Zo heeft B het wel geleerd. Hij kan zich aan de spijlen net zo goed optrekken als aan de rand, denk je niet? Of zit het bij jou nog anders?

Maar je moet echt niet teveel risico nemen. Soms gaat het ineens zo snel!

11.    #11
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hij pakt nu nog echt boven aan de rand, dat kon hij ook in 1 keer. Hij is nog maar klein (8 maanden), ik denk niet dat hij al door heeft dat hij zich ook aan de spijlen kan optrekken , maar dat zal niet lang meer duren.

Geen risico nemen is idd erg belangrijk, ik ga de box toch maar naar beneden doen, ik ben bang dat is hem niet meer alleen durf te laten terwijl hij in de box ligt en dat moet toch zijn veilige plekje zijn en blijven.

12.    #12
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Onderschat hem niet Bertje! B was ook nog geen 9 maanden! Hij heeft het waarschijnlijk door voor jij met je ogen kan knipperen.

13.    #13
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ja helaas wel, ik vind dat het allemaal erg snel gaat, het mag van mij wel wat langzamer.

14.    #14
    . Annemarie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik zou die bodem als de wiedeweerga omlaag doen Bertje. Hij moet alleen even doorkrijgen dat hij zich ook aan de spijlen kan optrekken, maar dat gaat snel genoeg, hij wil waarschijnlijk zo graag! Voor je het weet ligt hij aan de andere kant hoor!

Ook David (14,5 maand) zit elke ochtend in de box en ook als ik aan het koken ben (Roland is dan meestal nog niet thuis). En ook vaak 's middags even. En meestal vindt hij het prima. Ik laat hem dus nog lekker staan, buiten de box is David echt niet te "vertrouwen" als ik er niet bij ben. Als de baby er is laat ik misschien de bodem wel laag staan, zodat David er ook nog in kan, bijvoorbeeld tijdens het voeden. Tenzij hij tegen die tijd wat beter met zijn vrijheid kan omgaan.

Het is inderdaad wel een kwestie van wat ze gewend zijn. Als Roland David een dagje niet in de box gehad heeft, merk je dat de volgende dag meteen, dan moet hij eerst een tijdje boos doen.
    Moeder van David (23-8-03), Roos (18-4-05), Anne (20-11-07) en Maarten (7-5-10).

15.    #15
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ik heb het idee dat mannen, om de een of andere reden, wat meer moeite hebben met de box dan vrouwen. Ze zien het nu minder in ofzo. Kan ik me dus echt kapot aan ergeren, want dan sta ik te koken en doe Harley niet in de box omdat J beneden is. Maar het is dan niet zo dat hij onwijs op 'm let ofzo. Dus loop ik nog te mopperen, omdat Harley de hele tijd om me heen draait.
    En als ik Harley wel in de box zet, zit J me niet begrijpend aan te kijken. Doh...

Bovendien, als Harley in de box zit wordt hij er het snelst uitgehaald door papa, ik denk vaak 'laat maar even'. Tenslotte gaat hij vanzelf spelen.

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Wanneer zakgeld en wanneer extra verdiensten?
    Door GreenAvenue in forum Baby's & kinderen
    Reacties: 21
    Laatste Bericht: 05-01-11, 12:20
  2. Wanneer is je VP verjaardag?
    Door Roger in forum Vergaarbak
    Reacties: 196
    Laatste Bericht: 28-08-09, 13:28
  3. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 15-06-09, 20:26
  4. Wanneer is de opruiming?
    Door Rapunzel in forum Consument & Veiligheid
    Reacties: 17