VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 24

Onderwerp: Onrustig slapen

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Onrustig slapen

Onze zoon (ruim 7 maanden) kan heel onrustig slapen, veel bewegen, maar ook huilen in zijn slaap. Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen? En of er een oplossing voor is?

Ook is hij de laatste tijd erg vroeg wakker (ong. 5.30) als hij dan zijn speentje weer krijgt valt hij meestal wel weer in slaap (vandaag zelfs tot 7.45 ), maar voorheen hoorden wij hem eigenlijk nooit totdat hij honger had.

2.    #2
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Standaard Re: Onrustig slapen

Erg herkenbaar, Harley heeft ook rond diezelfde leeftijd wat onrustiger geslapen. Het komt wellicht omdat ze wat meer 'echt' gaan dromen en nog meer indrukken opdoen overdag, die ze 's avonds en 's nachts verwerken. Idd, meestal is een speen erin of een aai over het bolletje genoeg. Harley raakte soms zo overstuur als ik er niet snel genoeg bij was, dat hij er wakker van werd en dan had ik nog langer nodig om hem weer in slaap te krijgen.
    Ik heb een tijdje Kindival geprobeerd, maar had niet het idee dat dat hielp. Wat je evt kan proberen is zijn laatste fles (of geef je nog bv?) aan te maken met rooibosthee of venkelthee, dat schijnt rustig te maken. Venkelthee is trouwens ook goed voor onrustige darmpjes.
    Het gaat trouwens vanzelf weer over... Maar ik weet uit ervaring hoe vervelend het kan zijn, succes ermee!

3.    #3
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Onze oudste had dat ook heel erg Bertje.Het schijnt idd te maken te hebben met de indrukken die ze overdag opdoen en met het "gaan dromen".
    Misschien is het schema van Ruud iets te druk? Bijna alles is nog nieuw voor zo'n klein kindje en dat moet s'nachts even verwerkt worden.Het gaat vanzelf wel weer over hoor.

Succes!!
    !

4.    #4
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Het gaat de laatste dagen wat beter en we hebben inderdaad wat rustiger gedaan, niet weggeweest en zo. Hij is nog steeds heel beweeglijk, maar ik heb hem bijna niet meer gehoord en hij heeft ook goed doorgeslapen. Ik zal eens in de gaten houden wanneer hij onrustig is en wat we de dag ervoor gedaan hebben.

Bedankt voor de tips

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik heb het een paar dagen in de gaten gehouden. Hij heeft een rustige week gehad en is zelfs niet naar het kdv geweest. Alleen maar thuis geweest of met opa gaan wandelen en vandaag het uitje van de week, helemaal naar de supermarkt.

En toch verschilt zijn slaaprust per nacht. Hij heeft wel last gehad van ontstoken oogjes, misschien heeft dat invloed gehad (in positieve zin op het slapen). De ene nacht moeten we er drie keer naar toe, de volgende nacht is hij alleen maar vroeg wakker om 5.45 .

Ik dacht ook dat het me nu zou lukken om er overdag een goed slaapritme in te krijgen en vooral te houden, zelfs dat lukt me niet.

Heaven slaapt jouw zoon onder een deken? Wij leggen hem in alleen een slaapzak in bed en dat is nog steeds warm genoeg. Misschien dat een deken meer rust geeft voor hem, in ieder geval niet voor mij. Ik zou dan ieder kwartier gaan kijken of hij er nog goed onder ligt.

6.    #6
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik plaats er even een berichtje bij, misschien leest iemand mijn vraag dan nog.

7.    #7
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ah, sorry had al een paar dagen niet hier gekeken. Harley's kamer is vrij koel, dus hij slaapt in zijn zomerslaapzak onder een dekentje. Allebei omdat ik het idee heb dat hij rustiger slaapt onder de deken, maar als hij 'm afwoelt, ligt hij tenminste ook niet helemaal bloot.
    Ik heb tot 10 maanden met Harley aan lopen modderen qua slapen, hij sliep helemaal niet door. Ik dacht dat ik gek werd, iedere nacht minimaal een keer eruit. Maar laten liggen was ook geen optie, hij huilde zichzelf volledig over de zeik.
    Toen J een weekje weg was, heb ik besloten om het toch te proberen, laten huilen, erheen even troosten, terugleggen.
    Ik heb 3 nachten drama gehad, daarna nooit meer, heeft vanaf die tijd doorgeslapen.

Overdag slaapt hij nu nog maar 1 keer, maar dat is pas sinds hij een jaar en een paar weken is. Van 12 tot 14 en dan 's avonds om half 8 badderen, 8 uur naar bed.

Ik vind het moeilijk om nou te zeggen waar het aan ligt. In de periode dat de kiezen doorkwamen hebben we weer een paar rotnachten gehad, maar dat is nu ook over. Ik had alleen op een gegeven moment het gevoel dat ik in de maling werd genomen, toen heb ik eigenlijk een beetje een grens getrokken. Niet meer in mijn bed slapen, ondanks dat mijn eigen nachtrust eraan ging. En dat ging goed. Maar blijft lastig, voor als omdat J werkt en die moet gewoon minimaal 6 uur slapen, anders trekt hij het niet.

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Heaven, fijn dat je reageert, hoe gaat het met je been?

De laatst nachten gaat het weer goed met slapen, alleen beweegt hij zo veel. Misschien toch maar eens een dekentje op zijn bed doen en kijken of hij dan rustiger blijft liggen. De deken laat ik nu achterwege voor mijn eigen gevoel, ik ben nl bang dat hij eronder komt te liggen.

9.    #9
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hey Bertje,

Senna wordt er wel rustiger van als ze een dekentje over zich heen heeft.Voor het geval ze het toch van zich afwoelt heeft ze een slaapzak aan dus koud krijgt ze het niet.Ze is nog nooit onder het dekentje komen te liggen....
    !

10.    #10
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Om daar nog aan toe te voegen, je maakt het bedje toch kort op? Zodat hij dus niet verder naar beneden kan schuiven.

11.    #11
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Lastig hoor, slecht slapen.

Even mijn ervaring: B slaapt vanaf dat hij een maand of drie is alleen met een combisleeper, zo'n 4 seizoenenslaapzak. Die kreeg ik voor 30 Euro bij een abonnement op de OvN, anders had ik die grote aanschaf niet gedaan denk ik. Maar.... ik vind het helemaal geweldig! Nooit te koud, nooit te warm, in voorjaar en zomer zonder mouwtjes met pyjama, in de herfst alleen in romper maar met mouwtjes, hij kan zich lekker draaien zonder iets van zich af te woelen. Dus heb ik (gelukkig weer met 60 euro korting ) twee maanden geleden de grote versie gekocht. Raad ik echt iedereen aan. En nee, ik heb geen aandelen...

12.    #12
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ik wilde er ook graag een hebben, maar zoals je al zegt, die krengen zijn erg duur. Wellicht overweeg ik de aanschaf als nog, gezien ik nog geen winterslaapzak heb gekocht. Of anders voor een tweede.

13.    #13
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Heaven, ik heb ook gewoon supergeluk gehad met twee keer zo'n aanbieding! Nou ja, de tweede keer was het geen aanbieding, maar had ik de korting bij elkaar gespaard bij de plaatselijke babywinkel. (Lees, daar heb ik eerst heeeeeel veel merkkleding voor moeten kopen, en een kinderwagen en een MC ) Maar toch, 60 euro korting!

Ik zou er nu niet meer over twijfelen. Mocht deze kapot gaan koop ik direct een nieuwe. Ook zonder korting. (Heel eerlijk? Ik heb niet eens een deken voor het ledikant! Alleen maar wiegdekentjes... :blushsmiley: )

Voor de tweede koop ik er misschien nog wel eentje. De rits van de voering van het kleine maatje doet een beetje moeilijk, door al die keren wassen en in de droger. Maar de eerste drie maanden is Uk toch nog te klein, dus ik kijk het even aan.

14.    #14
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ruud heeft in zijn ledikant nog nooit onder een deken geslapen. Tot 4 maanden heeft hij in een wieg gelegen en toen was het zomer en dus alleen maar een slaapzak aan. Ik maak het bed wel kort op, maar hij ligt regelmatig dwars in bed of met zijn hoofd op het voeteneinde.

Ik heb er idd over gedacht een combisleeper te kopen, maar de prijs heeft me tegengehouden. Ik heb inmiddels wel al een hoop geld uitgegeven aan gewone slaapzakken in verschillende maten en diktes.

Peep, in welke maten is die combisleeper te koop?

Ik wil binnenkort idd eens proberen hem onder een deken te laten slapen, ik ben alleen bang dat ik niet slaap en ieder kwartier bij hem sta te kijken.

15.    #15
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Bertje, er is een Combisleeper tot 1 jaar, en eentje van 1 tot 4 (maar dat lijkt me te optimistisch ). Het hangt natuurlijk nogal van de grootte van je kind af tot wanneer het eerste maatje past. Maar jij zou natuurlijk meteen de grootste kopen.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Al maanden onrustig op Saffraanplein
    Door liena in forum Nieuws
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 24-09-10, 09:18
  2. Om hoe laat sta je op/ ga je slapen ?
    Door Samuel_Belgium in forum Lifestyle algemeen
    Reacties: 17
    Laatste Bericht: 05-05-09, 10:47
  3. Demonstratie Amsterdam onrustig verlopen
    Door lunatic in forum Nieuws
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 10-10-07, 21:50
  4. Weinig slapen
    Door Dinie in forum Ziek zijn
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 18-09-07, 20:27

Bladwijzers