VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.

Poll: Vind jij dat een corrigerende tik moet kunnen bij een kind ?

Dit is een open poll: andere gebruikers kunnen uw keuze(s) zien.

Pagina 1 van de 14 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 200

Onderwerp: Opvoedkundige tik?

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Opvoedkundige tik?

zo zijn er hier nog mensen tegen "lijfstraffen"?haha klinkt heel gewichtig maar ik bedoel een opvoedkundige tik voor de billen is straks blijkbaar ook al verboden!Terwijl ik er niet tegen ben.......

2.    #2
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Opvoedkundige tik?

hoi
    "lijfstraffen" doe ik niet aan. Als een ander dat wel wil doen moet ie zelf weten maar hier gebeurt het niet. Een tik over de vingers kan denk ik ook niet zoveel kwaad.
    groetjes

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

een tik voor de billen is naar mijn mening niet zoveel anders dan een tik over de vingers , je moet het niet ieder week doen, maar als de maat echt vol is en je geeft je kind een tik voor de billen kan dat volgens mij geen kwaad en je kind weet dan ook dat hij/zij echt te ver is gegaan!

4.    #4
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

hallo
    Ik was niet errug duidelijk, ik bedoel dus ook tik voor de billen. Het is ook ongeveer hetzelfde, toen ik het schreeft wist ik niet meer of het over handen of billen ging vandaar.
    groetjesss

5.    #5
    . Kady's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Nou daar ben ik het mee eens hoor. Je moet je kind niet met regelmaat door de kamer heen meppen maar een tik op de vingers (of billen ) moet kunnen. Ik moet ook wel zeggen dat ze met die regels over kindermishandeling wel heel ver willen gaan. Straks moet je je buurvrouw gaan aangeven omdat ze haar kind een tik op zijn kont geeft omdat hij weer eens niet luisterd.

Voor wat betreft de mensen die zeggen dat een tik nooit nodig is en dat alles met woorden kan worden opgelost denk ik dat dat wel heel makkelijk gezegt is maar in sommige situaties en dan haal ik me zo levensgevaarlijke situaties voor de geest kan ik me voorstellen dat een tik sneller resultaat heeft dan een gesprek.

Hopelijk word ik niet verkeerd begrepen ik ben nl zelf erg tegen straffen dmv slaan maar vind dat een tik er nu eenmaal bijhoort.
    [url=http://lilypie.com][img]http://lbyf.lilypie.com/1xKwp2.png[/img][/url] <br />[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/WIm8p2.png[/img][/url]

6.    #6
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

volgens mij doen de meeste mensen wat hun het beste lijkt. Mijn dochter is bijna acht jaar en ik heb haar nog nooit een tik hoeven geven. Ben wel es de kamer uitgegaan omdat ik bang was dat ik haar een mep zou verkopen of stuurde haar naar de gang.

7.    #7
    . Annemarie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Zelf heb ik vroeger heel wat klappen gekregen, met name op mijn achterwerk, zowel van mijn moeder als van mijn vader (die dan wel eens van mijn moeder op zijn donder kreeg dat hij te hard sloeg). En ik heb er echt niks aan overgehouden hoor! Ik had ook altijd iets gedaan dat echt niet door de beugel kon, dus onrechtvaardig vond ik het niet.

Maar achteraf denk ik niet dat het echt nodig was. En ik zal ook wel goed nadenken alvorens zelf zoiets te doen. Tegenwoordig is het niet meer zo normaal en je gaat toch nadenken als je erover hoort in de media. Roland heeft ook wel eens een pak slaag gekregen van zijn vader, maar die is er heel erg tegen. Al moet ik zeggen dat hij, sinds David er is en hij meer heeft nagedacht over opvoeden, toch iets minder in de "onderhandelingshuishouding" gelooft. Dus ik denk dat David later, als hij echt stierlijk vervelend is, best wel eens een opvoedkundige tik zal krijgen. Maar een pak slaag, nee. Behalve als hij onverhoopt zo'n crimineeltje wordt. Daar moet je korte metten mee maken, omdat praten op zulke kinderen geen indruk maakt (deed het bij mij trouwens ook niet echt). Maar daar ga ik voorlopig maar niet van uit!
    Moeder van David (23-8-03), Roos (18-4-05), Anne (20-11-07) en Maarten (7-5-10).

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Volgens mij heeft iedereen van ons wel eens een tik op zijn vingers en/of billen gekregen.
    En .....zijn wij er slechter uitgekomen, ik denk het niet.
    Dus ja, ook bij mij is het wel eens gebeurt al moet ik zeggen des te ouder ze worden ik het toch
    ook kan oplossen met een bestraffende toon of een goed gesprek :blushsmiley:

In ieder geval ik doe mijn best maar soms......halen ze het bloed onder je nagels vandaan en dan is het
    de kunst om rustig te blijven.

Laten we eerlijk wezen, opvoeden van je kids is het moeilijkste wat er is !!!

maar wel heeeeeeeeel leuk, uitdagend, gezellig, veel lachen en af en toe een traantje !!!

9.    #9
    . lelie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik zag eens een vader in de dierentuin, die zijn zoontje openlijk de broek van zijn kont trok en er vervolgens heel hard op sloeg. Echt over de knie en dus met de billen bloot. Nou, zo'n tik voor de kont kan wat mij betreft dus niet. Ik vond dat echt zo vernederend. Ik heb een dochtertje van 1,5 en die zoekt nu echt wel grenzen op, maar ik sla eigenlijk nooit. Soms een tik over de vingers, maar dat is meer voor het schrikeffect dan dat het echt zeer doet. Meestal maakt dat niet eens echt indruk. Ik pak haar wel eens stevig bij haar wangen en zeg dan duidelijk: Nee, dat is stout. Maar goed, ze kopieert alles, dus als ze iets doet wat niet mag roept ze er vrolijk: tout, tout bij.... :blushsmiley: Tja, wat is opvoeden toch moeilijk...
    [url=http://www.TickerFactory.com/]<br />[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/2;41;86/st/20081108/n/Lorijn/dt/6/k/7658/age.png[/img]<br />[/url]<br /><br />Trotse moeder van Sylke 14-04-03, Thirza 08-04-05 en Lorijn 08-11-08

10.    #10
    . mup's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

hallo dames,

ik kwam er pas achter dat niet alle ouders hun kinderen slaan als ze heel boos zijn toen ik mijn man leerde kennen.
    Totdat ik het huis uit ging om met hem samen te gaan wonen, ik was toen 22 geloof ik, dacht ik dat het overal wel zo ging.
    Ik heb op mijn 18e nog wel eens een enorme lel in mijn gezicht en stompen op mijn rug gehad omdat mijn moeder vreselijk boos was. Het ging over een fout vriendje. Ze had op zich gelijk dat wat ik deed niet klopte maar ja...
    die enorme vernedering was vreselijk.
    Later geloof ik ook nog wel klappen gehad...tja ik weet het niet eens meer, ik sloot me af voor wat er gebeurde op zo'n moment.
    Raar eigenlijk....zie je meteen het effect van slaan: nul komma niks dus...ik kon alleen maar denken dat het zo wel weer over zou zijn.
    Ik wist dus niet beter of een klap voor je kop gebeurt vaker, hoe oud je ook bent....
    Nu weet ik beter en laatst was mijn dochter enorm haar zinnetje aan het doordrijven en tikte ik haar op de vingers toen ze voor de zoveelste keer aan een snoer op de grond trok. Zij schrok en deed het niet weer maar ik schrok veel harder van mezelf!
    Het was een tikje van niks maar ik voelde me zo schuldig omdat ik me had voorgenomen mijn kinderen nooit zo hard te slaan, hoe boos ook.
    Tja, ik denk nu dus dat ik zelf de gulden middenweg ontdekt heb en weet dat een tikje op de vingers op de kont niet raar is wanneer je dat niet elke week tig keer doet.
    Alles daarbuiten is onnodig het botvieren van je onvermogen op je kind. Iets anders kan ik er niet van maken.

mup

11.    #11
    . moppie04's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

ik ben onder de indruk van je verhaal Mup

Ik vind zelf dat een tikje voor billen of op vingers wel eens moet kunnen maar wat Mup zegt, hoe vaak gebeurt zoiets dan en is het een doordachte tik of uit onmacht?!
    Geluk is mooi als het naar je lacht

12.    #12
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Dat is ook het probleem, waar ligt die grens. Jeetje Mup, je hebt het niet makkelijk gehad dus. En ik kan me de aversie tegen een tik ook wel voorstellen. Wanneer is het geen tik meer, maar wordt het slaan? Lastig is dat he?
    Ik heb niet zo lang geleden Harley nog een tik gegeven, waar ik me achteraf zo rot om voelde. Frustratie en onmacht en dat reageerde ik op dat moment af op mijn kind. Je wil niet weten hoe k*t ik me voelde.
    Maar ik denk (of hoop), dat het feit dat je je realiseert dat wat je doet om de verkeerde reden is (is er ooit echt een goeie dan?) en het feit dat je je schuldig voelt, betekent dat je de volgende keer beter nadenkt voor je weer een tik geeft.

Ik weet het ook niet, heb ook de oplossing niet. Ik heb vroeger, afgezien van de tik op mijn vingers na 3 keer waarschuwen, nooit klappen gehad, in wat voor vorm dan ook. Ik ben er denk ik niet slechter van geworden en betwijfel of ik beter zou zijn als ik ook die tik niet gehad had.
    Ben ook maar wat hardop aan het denken...

13.    #13
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2007
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    33

Even een nieuwe topic ! In een ander topic kwam de discussie of een corrigerende tik kon bij kinderen .
    Daarom even een topic met een poll zodat de andere topic een topic blijft om advies in te geven

14.    #14
    geband
    Ingeschreven
    Jun 2009
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    2

Ik zeg nee, ik vind het niet kunnen.

Nog een 'leuk' linkje:

http://www.nu.nl/wetenschap/2089173/...elligent-.html

15.    #15