VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 13 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 189

Onderwerp: Anticonceptie

1.    #1
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Anticonceptie

Geen idee of ik dit topic hier moet zetten of toch maar onder relaties en sex.

Op babybrabbel hebben ze een nieuwe mini-computer (MINI SOPHIA MINICOMPUTER) die je kunt gebruiken om je cyclus te duiden. Dus zowel om te weten wanneer je zwanger kunt worden als wanneer je veilig bent om een zwangerschap te vermijden. Een beetje het idee van de Persona maar dan op basis van de sympto-thermale methode in plaats van met urinetesten.

Heeft iemand hier ervaring mee? of met de Persona?

En welke anticonceptie gebruik je en waarom heb je voor die methode gekozen.

Ik slikte altijd de pil, ben daarmee gestopt om zwanger te worden. Heb daarna (en nog) borstvoeding gegeven wat bij mij als anti-conceptie middel werkte (let op bij mij, het is geen veilige methode). Nu willen we graag een tweede kindje maar ergens denk ik ook alvast voor uit naar een methode van anti-conceptie.

De pil zie ik niet meer zitten omdat ik geen hormonen wil. Met condooms zijn wij niet zo goed (hekel aan, vergeten etc). Voor het zingen de kerk uit is natuurlijk ook niet veilig. Maar wat dan wel?

2.    #2
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Standaard Re: Anticonceptie

Ik heb daar zelf ook erg over nagedacht na mijn bevalling en ben in eerste instantie dus toch maar weer met die pil begonnen. Nu bezig voor de tweede ronde, dus ook ik ben alweer vooruit aan het denken. Maar voor ons (want anticonceptie doe je samen vind ik) is het toch een uitgemaakte zaak. Mijn man laat zich steriliseren na de tweede. Tenzij ik met een keizersnede moet bevallen, want het schijnt een vrij eenvoudige handeling te zijn, om het dan gelijk te laten doen. Maar daar moet ik nog wel even over nadenken!

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Ik heb de MIRENA spiraal!! Het werkt erg goed,voor vrouwen die voorlopig nog geen kindje willen,vrouwen die te veel bloedverlies hebben met de menstruatie,onregelmatige menstruatie!
    Het is 5 jaar goed zeg maar en dan verliest het spiraaltje zijn werking.
    Het is een plastic T vormig spiraaltje met hormonen die er voor zorgen dat je baarmoeder altijd "rommelig" is,dus dat er geen eitje ken innesttelen.
    Ik adviseer ook altijd dit spiraaltje als vrouwen niet aan de pil willen of het nog niet weten,je ken het 6 weken na de bevalling neer laten zetten door de huisarts of gynaecoloog.
    Je vergeet niets(daarbij bedoel ik op de pil en condoom)Het is zowat 100% betrouwbaar dat ken ik je zo zeggen(zelf heb ik hem nu 3,5jaar)
    Je heb geen last van stemmingswisselingen,veel bloedverlies,buikpijn,hoofdpijn en alle andere ongemakken wat een menstruatie mee brengt!!
    Je ben eens in de 3 a 4 maanden "ongesteld" ik noem het een beetje bruinige afscheiding,tis nooit erg veel,een mini tampon doet zijn werk dan het beste,voor 2 a 3 dagen..(zo is het bij mij en bij sommige vrouwen die ik heb gesproken hierover!
    Ik kreeg een echo om te kijken of het goed zat,want stel je eens voor dat ze het fout neer laten zetten en dan toch zwanger raakt wat je nog niet wil,dus ik zou ook adviseren om een echo te vragen om te kijken of hij op zijn plaats zit!!
    Ik ben echt blij met deze spiraal en zou niets anders willen!!Je hoeft nergens rekening te houden,je vergeet niets!!!

Tja wat moet ik er verder over zeggen?! Ik ben er in ieder geval erg blij mee !!
    ? ?

Bij vragen hoor ik het wel!!
    I used to be perfect,now i am even better.

4.    #4
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Mmmh,Krullebolletjuh klinkt wel goed.Vooral dat een keer in de 3 a 4 maanden "ongesteld" klinkt me als muziek in de oren
    Mn gynaecoloog heeft het er ook over gehad (heel snel even tussendoor) maar een spiraaltje klonk me niet zo aanlokkelijk (of hoe je dat ook zegt)Maar zoals je het omschrijft lijkt t me wel wat.Is even in de groep gooien hier
    !

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Tis van plastic en ongeveer net zo groot als een lucifer houtje of tandenstokertje
    Maar ik begrijp wat je bedoelt met "spiraaltje" de Mirena spiraal is niet schadelijk en de cijfers zijn erg goed te spreken over dit spiraaltje ,het bestaat nu iets van euhmm 4 a 4,5 jaar zo,vrouwen die toch zwanger raken van dit spiraaltje,zijn zwanger geworden omdat het niet goed geplaatst is,dus zorg voor die echo!!!!

6.    #6
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Over de Persona heb ik een stukje geschreven. Het is hier te vinden: http://www.vrouwenpower.nl/index.php/topic,30.0.html Ik heb het alleen niet als anti-conceptie middel gebruikt. Dus of het daar goed voor werkt, ik vraag het mij af. Schijnt maar iets van 94? % betrouwbaar te zijn. Het spiraaltje heb ik ook ooit laten plaatsen en dat doe ik nooit meer! De meningen hierover zijn verdeeld. Er zijn vrouwen die er net zo over denken als ik en er zijn vrouwen die er mee weglopen. Ten eerste deed het plaatsen enorm veel pijn. Ik ging bijna van mijn stokje. Daarna bleef het pijn doen, 3 maanden lang. Toen heb ik hem weer laten verwijderen. En mijn menstruaties waren juist heviger. Wel wil ik hierbij zeggen dat de huisarts hem geplaatst heeft en ik hoor vaak dat de gyn dat beter kan doen. Misschien was hij bij mij niet goed geplaatst.
    Ik ga aan de prikpil als ik weer anti-conceptie ga gebruiken. Dat vind ik ideaal. Je krijgt eens in de 3 maanden een injectie en ik werd helemaal niet meer ongi Heerlijk! Wel is het zo dat als je daarna nog zwanger wilt raken, het een tijdje kan duren voordat alles weer op orde is en je dus zwanger kunt raken.
    Succes met jullie beslissing!
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

7.    #7
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Door het slecht plaatsen van het spiraaltje,krijg je al die ongemakken ,maar als het gewoon GOED is geplaatst ,hoor je gewoon niets meer te voelen!Bij jou Hypnosa is het gewoon met grof geweld gedaan,waardoor je een slechte ervaring heb gehad daarmee en dat kan ik heel goed begrijpen!!!

8.    #8
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Deed het plaatsen bij jou geen pijn? En heeft de gyn hem geplaatst bij jou?
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

9.    #9
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Nee bij mij niet en bij heeft mijn huisarts het gedaan,zij is gewoon een goeie!!

10.    #10
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Tja, ik slik gewoon weer de pil. Ik moet er neit aan denken om een spiraaltje oid in mn lijf te hebben. Lijkt me helemaal niks. Gewoon het idee. Eigenllijk wilde ik de prikpil, maar door fobie voor naalden vond de ha dat geen goed idee

11.    #11
    . Kady's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hihihihi Diedeldie het lijkt alsof ik mezelf hoor praten. Ik moet er ook niet aan denken een spiraaltje oid in mijn lichaam te hebben en tja die prikpil heel leuk als je niet alleen al onwel word bij het idee van een naald dus ook ik slik gewoon weer de pil enne vergeten daar heb ik echt geen last van. Zelfs tijdens mijn zwangerschap heb ik nog regelmatig naar dat ding gezocht om in te nemen
    [url=http://lilypie.com][img]http://lbyf.lilypie.com/1xKwp2.png[/img][/url] <br />[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/WIm8p2.png[/img][/url]

12.    #12
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kady
    Zelfs tijdens mijn zwangerschap heb ik nog regelmatig naar dat ding gezocht om in te nemen?

13.    #13
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ik vergeet 'm zo vaak dat het een wonder is dat ik nog nooit tussendoor ben zwanger geraakt in het verleden. Al ligt hij voor m'n neus gaat er nog geen lampje branden.

14.    #14
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

ben er nog niet uit, nu ik ben gestopt met bv moeten we toch weer es serieus op zoek naar een betrouwbaar anticonceptiemiddel. Voor het zingen de kerk uit wordt nu toch echt wel link, condooms vinden we ook niks voor de rest van ons leven en ik ben ook geen voorstander van hormonen. 't is niet zo dat we de bv hebben gebruikt als anticonceptiemiddel (dat zou niet zo handig zjn). Nee ,we weten het hier nog niet.

15.    #15
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ook ik heb lang lopen twijfelen over anticonceptie na de bevalling. Een spiraaltje in mijn lijf vond ik maar niets en hormonen wil ik eigenlijk ook niet. Ik ben veel gelukkiger als ik ze niet in mijn lichaam krijg. Maar aan de andere kant, snel weer zwanger raken was voor mij ook absoluut geen optie (ivm overmatig braken tijdens de zwangerschap, mijn lichaam moest eers goed herstellen). Dus ik heb uit alle opties die ik eigenlijk niet wilde toch maar gekozen voor de pil.

Pagina 1 van de 13 12311 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Stomme Anticonceptie
    Door Phoebe82 in forum Overige gezondheid
    Reacties: 30
    Laatste Bericht: 02-07-14, 18:31
  2. welke anticonceptie?
    Door Lizet in forum Overige gezondheid
    Reacties: 34
    Laatste Bericht: 15-07-09, 17:21
  3. Anticonceptie
    Door Jacey in forum Overige gezondheid