VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 79

Onderwerp: Zwangerschap en gewichtstoename

1.    #1
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Standaard Zwangerschap en gewichtstoename

Ja, ja, ik zit vol vragen nu ik zwanger ben Wat is bijvoorbeeld gemiddeld om aan te komen in gewicht tijdens de zwangerschap? Ik ben nu bijvoorbeeld bijna 2 maanden zwanger en ik ben 3 kilo aangekomen Vind ik wel erg veel. Daar moet ik wel bijzeggen dat ik erg slank was voordat ik zwanger raakte. Mijn laagste gewicht. Maar toch.... . Ik had ook alsmaar trek de afgelopen weken. Deze week is dat een stuk minder, gelukkig, omdat ik meer last heb van verstopping en misselijkheid. Hoeveel was jij aangekomen tijdens de zwangerschap??
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

2.    #2
    . Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Zwangerschap en gewichtstoename

Hypnosa, gemiddeld kom je 12 kilo aan.
    Het is maar een gemiddelde, het kan dus ook wat minder of veel meer zijn.

Bij mijn dochters kwam ik 9 kilo aan. Deze waren 2 dagen na de bevalling al weer verdwenen.
    Hier teken ik dus weer voor deze keer.

Op dit moment ben ik nog niet aangekomen. Ik viel de eerste weken bijna 3kilo af omdat ik weinig trek had, zeker zoetigheid stond me tegen. Nu ik bijna alles weer lekker vind, zijn er weer 2 kilo bij. Ik zit nu dus nog op -1 kilo.

Van me zelf heb ik al iets overgewicht dat scheelt misschien ook wel hoor.

Groetjes Francien
    11wk,2dg
    [url=http://vrouwenpower.nl/banner/][img]http://vrouwenpower.nl/banner/tickers/image/bday/bg010/flower3/2011-4-4/-539/366/WWFuYVwncyA2ZSB2ZXJqYWFyZGFnIGlzIG92ZXI=[/img][/url]

3.    #3
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Hoi Francien,

Wow, dat is goed zeg, dat je het heel snel weer kwijt was.
    Vanmorgen (na op de weegschaal gestaan te hebben ) bedacht ik opeens dat het bij mij ook komt doordat ik mijn medicijn niet meer kan slikken. Dat is een medicijn dat ervoor zorgt dat ik energie uit mijn voeding haal en dat werkt positief op mijn stofwisseling. Die werkt bij mij van nature niet zo goed. Dit is mede de oorzaak Gelukkig kan ik het na de zwangerschap weer gaan slikken
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

4.    #4
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

hoi hoi
    Bij mijn zwangerschappen zat een groot verschil in de kilo's die ik aankwam. Bij mijn dochter kwam ik (schrik niet) 20 kilo aan, bij mijn tweede zwangerschap maar 10 kilo. Ik ben nu na een half jaar wel op gewicht maar nog niet in model. Was trouwens ook vrij snel die extra kilo's kwijt, misschien door de bv die ik nog steeds geef, heeft als voordeel bij mij dat ik nog steeds lekker veel kan eten.

5.    #5
    . Anne29's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik ben de vorige keer ca 12 kilo aangekomen. Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik toen zeker 10 kilo te zwaar was dus ik denk dat ik weinig vetreserves heb aangelegd. Drie weken na de bevalling was ik weer op mijn oude gewicht en afgelopen jaar ben ik door de bv 11 kilo afgevallen ten opzichte van mijn startgewicht bij de vorige bevalling.

Nu ben ik bijna 10 weken zwanger en ben ik denk ik ongeveer een kilo aangekomen. Dat valt me nog mee, want ik heb een enorme drang naar zoetigheid! Ik hoop deze keer weer ongeveer 12 kilo aan te komen en dan daarna, met de bv nog wat extra kilo's af te vallen. Maar ik zie wel wat er gebeurt hoor, want die vorige 11 kilo heb ik ook niets voor hoeven doen, ik at wat ik wilde en gaf mijn zoontje zoveel bv als hij wilde en het vloog eraf!

Ben er trouwens wel blij mee, zit eindelijk weer lekker in mijn vel!
    Mama van Daan (1 juli 2003) en Hidde en Pepijn (1 maart 2005)

6.    #6
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Hmmm, hopelijk zal dat ook mijn voorland zijn, dat de kilo's er weer vanaf vliegen na de geboorte. Dat zou zijn!

7.    #7
    . Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Anne, dat klinkt wel erg mooi zeg. Daar wil ik ook voor tekenen.
    Ik dacht dat het mij al zo lekker was gegaan. Na iedere zwangerschap was ik 3 kilo lichter.
    Dat is ook niet verkeerd, want ik heb nog wel wat kilo's over.

Groetjes Francien

[url=http://vrouwenpower.nl/banner/][img]http://vrouwenpower.nl/banner/tickers/image/bday/bg010/flower3/2011-4-4/-539/366/WWFuYVwncyA2ZSB2ZXJqYWFyZGFnIGlzIG92ZXI=[/img][/url]

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik heb er nog 12 zitten van Berend! 22 Kilo aangekomen, en 10 kwijtgeraakt... Erg he! En dat met een half jaar borstvoeding... Ik had dan ook een honger. Oh oh oh. En dat is eigenlijk niet meer goedgekomen.

Ik hoop dat we allemaal na deze zwangerschap 3 kilo lichter zijn dan ervoor!

9.    #9
    . Annemarie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik ben de vorige keer ongeveer 10 kilo aangekomen. En dat was er o.a. door de borstvoeding al snel weer vanaf. Met Kerst woog ik een paar kilo minder dan voor mijn zwangerschap. Dat was een beetje weinig en inmiddels zit het er weer aan. Plus die ene kilo die ik nu al aangekomen ben. Ik ben benieuwd hoe het deze keer gaat...
    Moeder van David (23-8-03), Roos (18-4-05), Anne (20-11-07) en Maarten (7-5-10).

10.    #10
    . lelie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ok, ik ben vorige keer dus 17 kilo aangekomen, waar er 6 van bleven hangen. En ik geef al bijna 1,5 jaar bv. Dat werkt bij mij dus niet in mijn voordeel. We zijn net verhuist en in de verbouwing is iedereen die mee heeft geholpen afgevallen, door het harde werken. Ik zelf raakte dus op de valreep voor ik weer zwanger werd nog 3 kilo kwijt. Nu begint het er al weer aan te komen, maar het gaat niet zo hard als bij de 1e. Ik dacht dat er inmiddels, met 12 weken, 1.4 kg bij was, maar vanochtend stond ik op de weegschaal en was daar nog maar 0.6 van over. Heb wel al een redelijke buik, maar blijkbaar gaat het er ergens anders vanaf of zo. Ik hoop in elk geval dat ik niet weer 17 kilo aankom, maar een bescheiden 10 of zo. Vond het wel heel erg zwaar op het laatst!

Even teruggelezen in het dagboek van 2 jaar geleden: met 14 weken was ik ca. 2,5 kg aangekomen.
    [url=http://www.TickerFactory.com/]<br />[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/2;41;86/st/20081108/n/Lorijn/dt/6/k/7658/age.png[/img]<br />[/url]<br /><br />Trotse moeder van Sylke 14-04-03, Thirza 08-04-05 en Lorijn 08-11-08

11.    #11
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik ben tijdens mijn zwangerschap 10 kilo aangekomen ten opzichte van voor de zwangerschap. Alleen ben ik in de eerste 3 maanden van mijn zwangerschap eerst 10 kilo kwijtgeraakt door overmatig braken. Toen 20 er weer bij en dan zit je op +10. Een week na de bevalling zat ik weer op mijn oude gewicht.

Voor mijn zwangerschap was ik nogal wat kilo's te zwaar en helaas ben ik in de eerste maanden dat mijn zoon er was ook nog aangekomen, dus bij mij zitten er nog wel wat overbodige kilo's. Ik zit nu weer ongeveer op het gewicht voor mijn zwangerschap.

12.    #12
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Bij mn 1ste zwangerschap kwam ik 10 kg aan en bij de andere 3 rond de 12 kg
    Ik ben nu 10 wkn en nog nix aangekomen
    [url=http://www.babybrabbel.nl][img]http://www.babybrabbel.nl/dynban/9maandenbanner/1113948000/3/255/165/165/1.png[/img][/url]

13.    #13
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Bij de eerste zwangerschap ben ik 28 kg aangekomen en dat was er een week na de bevalling zo goed als af. Was ook voornamelijk vocht! De tweede keer ben ik 36 kg aangekomen en dat ben ik nu na een jaar op 5 kg na weer kwijt. Het kost me deze keer wel veel meer moeite. Heb ook half jaar bv gegeven, maar dat zette ook geen zoden aan de dijk

14.    #14
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ik was tijdens de zwangerschap ongeveer 15 kilo aangekomen, binnen 3 maanden na de bevalling was dat er weer af. Gaf ook borstvoeding, tot ruim 5 maanden. Helaas moet ik nu bekennen dat er inmiddels alweer 7 kilo aan zit, die er echt dringend af moeten. Maar dat komt dus omdat ik niet meer werk, ik werkte nl bij een heel druk horeca bedrijf. Dus puur gebrek aan beweging.

15.    #15
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik was 12 of 13 kg aangekomen (heb na week 40 niet meer gewogen). Die was ik binnen 3 mnd kwijt. Maar na 1 jaar bv ben ik maar 1 kg extra kwijt geraakt.... Misschien moet ik gewoon minder snoepen?

Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. HMS en zwangerschap
    Door Elize2280 in forum Kinderwens
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 27-11-13, 07:46
  2. Veranderingen na zwangerschap
    Door Omnya in forum Vraag het een man
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 18-02-12, 11:39
  3. Pil en zwangerschap
    Door Niet geregistreerd in forum Anonieme onthullingen