VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Mijn "familie"

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    May 2005
    Post waarderingen

Standaard Mijn "familie"

Die ken ik (misschien ook maar goed) niet...

Het enige wat ik weet is dat m'n oma zelfmoord heeft gepleegd en m'n opa doodgegaan is aan zijn alcohol-probleem... De rest van de familie heeft mijn moeder verstoten omdat ze schizofreen is. Hierdoor ben ik op mijn 14e al definitief uit huis gegaan. Ik trok het niet meer. Iedere keer in onzekerheid leven, soms midden in de nacht uit je bed gesleurd worden en buiten de deur worden gezet omdat ze iets naars "gedroomd" had

Daardoor heb ik erg veel meegemaakt... Sinds een jaar heb ik wel weer leuk contact met mijn vader (mijn moeder ging vreemd en daarom zijn ze gescheiden toen ik 7 was) maar hij weet ook bijna niets van mijn moeder's familie...

Voordeel is wel dat je erg snel volwassen word, maar ik me helaas vaak moet ergeren aan leeftijdsgenootjes die nog niet eens weten hoe ze een koelkast moeten schoonmaken bijvoorbeeld...

Ik heb geleerd dat je niet "zielig" in een hoekje moet gaan zitten, als je iets wilt moet je er zelf keihard voor vechten!

Nu woon ik 20 mei 3 jaar samen met een hele lieve man en heb mijn eigen gezinnetje We hebben een prachtig huisje en financieel en met school alles goed voor elkaar.

Soms kan ik me wel eens ergeren aan mensen die denken dat alles vanzelf gaat. Want er zijn misschien uitzonderingen, maar voor mij en vele anderen was dit zeker niet het geval.

Ik heb overal gewoond, van kraak/antikraak, caravans, het park+station, bij vreemden en vrienden thuis, op kamers en ga maar door

Ik heb nog een zusje die mij niet meer wil zien. Ze werd altijd voorgetrokken door mijn moeder (echt waar, niet het standaard riedeltje van jongere zusjes die worden voorgetrokken), en ik werd verwaarloosd en moest in kleertjes van Leger des Heils lopen. Hiervoor heeft mijn moeder een officiele waarschuwing van de kinderbescherming gehad.

Ook heb ik nog een halfbroer, (Is door de kinderbescherming uit huis bij mijn moeder geplaatst) hij heeft ook het contact verbroken met mijn moeder... Helaas ken ik hem ook niet, maar hij schijnt nu in Canada te wonen... Misschien ben ik al wel tante want hij moet nu rond de 30 zijn.

En mijn vader en zijn vriendin hebben ook een kindje, Mitchel van 8 jaar. Lief kindje
    Wie in een kind het wonder niet ziet,<br />begrijpt het hele leven niet!

2.    #2
    .

Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    14

Standaard Re: Mijn "familie"

jeetje d@ni wat een verhaal zeg!!
    En dan zit ik te zeuren over mijn schoonfamilie

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    May 2005
    Post waarderingen

Hihi, en kijk da's juist weer het ironische, mijn schoonfamilie is juist geweldig

4.    #4
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

dat is nogal wat dani, sjeetje....
    [URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

5.    #5
    . Pokelon's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    5

Wat een naar verhaal zeg D@ni, jij hebt het inderdaad niet makkelijk gehad. Heb je het aan je vader kunnen vergeven dat hij je alleen heeft gelaten met je moeder? Ik kan me voorstellen dat hij toch moet hebben geweten wat voor soort vrouw ze was? Moeilijk hoor, ik vind het echt heel knap van je dat je je er zo goed doorheen hebt weten te slaan en nu lekker zelf een leuke familie hebt!

6.    #6
    . zeester's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    1

Als ik dit zo lees heb ik veel respect voor je, D@ni! Meid, wat heb jij een boel mee gemaakt. En wat moet je een enorme sterke vrouw zijn om er zo uit te komen. Ik hoop dat het contact met je vader goed blijft en dat je daar in ieder geval nog van kunt genieten. En wat fijn dat je zo'n leuke schoonfamilie hebt!
    Mama van Stefan (14 juni 2004) en Thomas (14 januari 2009)

7.    #7
    .
    Ingeschreven
    May 2005
    Post waarderingen

Thanks voor de lieve reactie's

Ik waardeer het echt dames *bloos*

Ik heb het mijn vader vergeven, maar ben het uiteraard niet vergeten, want hij is ook geen heilig mannetje Net zoals ik ook heus niet altijd een lieverdje ben geweest :P

Maar inderdaad, je word hier ontzettend sterk van, en dat is het grote voordeel. Ik ben niet hondsbrutaal, maar laat me ook niet zomaar iets zeggen... Vervelend dat het op deze manier moet, maar nu gaat alles echt super M'n gezin, katjes en huisje, lieve schoonfamilie etc... Ben er echt ontzettend dankbaar voor Want het had ook heel anders af kunnen lopen...

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Wat een verhaal Dani, dat is niet niks.

9.    #9
    .
    Ingeschreven
    May 2005
    Post waarderingen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door suus
    Wat een verhaal Dani, dat is niet niks.

What doesn't kill you, makes you stronger

10.    #10
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Dat is waar!

11.    #11
    .
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Post waarderingen

Hoi dani,

ik maak nu een beetje het zelfde mee, maar in veel mindere mate.

Mijn vader en moeder zijn op dit moment, na 20 jaar huwelijk, aan het scheiden.

T is een vervelende situatie. Ze is het afgetrapt begin november en woont nu ergens apart in een studiootje. Ikzelf en mijn ouder broer wonen bij onze vader. Het is nu veel leuker als vroeger.

Mijn moeder is zelf ook schizofreen, de buren zien haar als een "lieve vrouw", maar eigenlijk is het een door en door slecht mens. Ik vind het zelf erg als je dat moet zeggen over je eigen moeder maar het is nu eenmaal zo.
    Ze is ook enkel en allee maar uit op geld. daarom heeft ze als reden van de scheiding opgeven dat wij drie?n (men vader, men broer en ikzelf) haar mishandeld hebben... Je moet niet vragen.

Wij hebben alle reden om kwaad te zijn op haar: we konden niets goed zijn, zijn als kinderen altijd maar gedomotiveerd geweest, hebben nu soms nog last van een gebrek aan zelfvertrouwen... maar wat doe je eraan, life goes on.

Zo heeft ze een paar keer de hele bankrekeningen van men vader geplunderd, zelfs mijn rekenning ging eraan. Alles op. Ze profiteerde zo hard van ons... en dat terwijl het mooiste leven op aarde kon hebben. Als ze haar zinnetje niet kreeg dreigde ze met de volgende zin: ik ga zelfmoord plegen, ik ga mij in het kanaal gooien. Zo kreeg ze telkens weer har zinnetje.
    Natuurlijk is deze vrouw vaak depressief geweest omdat ze altijd al te perfectionistisch is ingesteld. NIemand is goed genoeg voor haar. Ze heeft al wel met iedereen ruzie gehad: collega's, haar zussen (op elk familiefeest was er ruzie door haar), ... en dan gedraagt ze zich echt als een klein kind: ze verstopt zich ergens. Net als een klein kind.

Haat depressies waren zelfs zo erg dat ik bijna mama moest spelen voor haar (stel je voor...) hierdoor is ze in een gesticht terechtgekomen en zei ze dat ze er spjit van had...
    Wij, die nog zo goedgelovig waren, geloofdne haar. Als ze dan in de weekends naar huis mocht, gingen we speciaal het hele huis poetsen zodat het kraaknet was. en als zij dan thuiskwam krgen we de reacties: het is hier vuil en mottig. (ze had ook nog eens smetvrees). Tof om dat te horen hoor...

Zoals ik al zei zijn mijn ouders nu aan het scheiden en gebruikt ze de leugens van mishandeling om veel geld lost te peuteren. Mijn vader, die bijna op pensioen gaat, heeft zijn hele leven al afgezien met haar, en nu wil ze hem uitzuigen. MIjn vader verdient geod, zij minder...

Ik haar haar echt wel... ze is nu ongeveer 3 maanden weg thuis... en ik mis haar niet (wat eignelijk niet normaal is). Ik heb ook veel geluk en steun gehad van mijn broer. daarom zeg ik wel vaker dat ik twee papa's heb....

Ik hoop in het diepst van mijn hart dat ik niet zo als haar ga worden. Want je moeder is immers je voorbeeld. Maar als ik het verhaal van Dani lees, zie ik dat alles nog op zijn pootjes terechtkomt!

12.    #12
    .
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Post waarderingen

Hoi miemie en d@ni, wat een verhalen zeg. Daar sta je helemaal niet bij stil als je zelf eens moppert over dingen die t eigenlijk niet waard zijn om te mopperen.

13.    #13
    .
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Post waarderingen

Jeetje d@ni wat een verhaal!!
    Wil je dan geen contact met je broer dan?
    Ik bedoel..misschien kan je hem proberen te vinden...heb je toch een beetje familie nog.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. tijd voor "mijn"vrouwenpower!
    Door Nita in forum Even voorstellen..
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 19-01-13, 12:03
  2. Als familie in je "veilige" forum komt
    Door kaatje in forum Familie
    Reacties: 126
    Laatste Bericht: 19-04-07, 12:59
  3. Reacties: 56
    Laatste Bericht: 24-09-06, 23:28

Bladwijzers