VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 29 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 425

Onderwerp: Wat is jouw 'huisstijl'?

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

Standaard Wat is jouw 'huisstijl'?

Ik vind het altijd heerlijk om stiekem bij mensen naar binnen te kijken om te zien hoe hun huis is ingericht. Als ik nieuwe mensen leer kennen ben ik ook altijd erg nieuwsgierig om te weten hoe zij wonen en ik vind het leuk om me daar een voorstelling bij te maken en later te kijken of die ook klopt. Het lijkt me leuk om elkaar in dit topic een 'blik' in onze huizen te gunnen door te omschrijven hoe je huis eruit ziet.

Zelf houd ik erg van een 'warm' huis. Voor mij betekent dat veel hout. Al mijn meubels en m'n vloer zijn dan ook van hout of hebben hout in zich (de poten van de bank bv.). Beneden is alles in twee tinten geel geschilderd met accenten van terra. Verder heb ik veel blauw in de woonkamer, rieten manden en stoelen en heel veel kaarsen. Ik heb een paar lampen waar ik helemaal verliefd op ben, die zijn met dierenhuid bespannen en met henna beschilderd. Op de vloer ligt geolied grenen. Verder is m'n hangstoel erg favoriet.
    Boven heb ik alles twee tinten paars en lila geschilderd. Daar ligt laminaat op de vloer en heb ik ook veel hout. Behalve m'n bed, dat is een zwart metalen bed met een hoog voeten- en hoofdeind met krullen in de vorm van harten (ikea). Toen ik dat zag was ik er helemaal verliefd op. In de badkamer heb ik veel blauwaccenten.

Ben benieuwd hoe jullie wonen.

2.    #2
    .
    Ingeschreven
    May 2005
    Post waarderingen

Standaard Re: Wat is jouw 'huisstijl'?

Die stijl klinkt mij erg bekend.

Zelf hou ik ook van warm, maar ook van vrolijk

We hebben een prachtige ruime woonkamer van 10 bij 4 meter, grote ramen waardoor er veel licht is
    Er ligt hier licht kersen laminaat, en de ene kant van de kamer staat een supergroot (3 meter lang) buro, met daarop onze computer, en laptop. (en printer, scanner, webcams enz...) we hebben allebei een lekere grote luxe burostoel. en alle muren zijn Lime-green (vrij fel, maar heel vrolijk)

De andere kant staat onze hoekbank, kleur: "zand" en daartegenover staan onze 2 chillstoelen die een soort S vorm hebben, je kunt er gewoon niet op stilzetten haha :P.
    De grenen salontafel hebben we zelf lavendel/lila geschilderd, en op de hoeken hand en voetafdrukjes van Damian, met goudverf.

We hebben ook een eettafel, 6 persoons massief eikenhout, maar we willen misschien een kleinere.

We hebben nog een grote dressoir (ongeveer 2 meter) van beukenhout en een tvkast van beukenhout, met daarop een vrij grote tv (ik gok 90x40) die bijna niet aanstaat hahaha :P (maar als ie aanstaat kijken we vaak Discovery)

En door het hele huis hebben we melkglasplafondi?rre's

De keuken is gezellig en knus, lichtroze met lichtgele kastjes en van alle gemakken voorzien

De hal is ook Lime-green, maar dan met wat meer blauw dan geel erin zegmaar, en onze foto's hangen er+ een kastje met kaarsjes, een wijnfles met een kunststof lelie en wat kleine likeurtjes...

De slaapkamer van Damian is lichtgeel en het thema is Nijntje (heb dr een tic van en Damian kijkt het gelukkig graag)

En onze slaapkamer is wit, lekker vrij, ruim en rustig Jasper's zwaarden hangen aan de muur (hij mag van mij met die muur doen wat hij wil) en aan de andere kant hangt een heel grote foto van Damian

De douche is blauw, met een leuk douchegordijn waar je doorheen kunt kijken met groene kikkers erop

De wc is een soort grot waarvan zelfs het plafond is geschilderd, er hangt een leuk schilderijtje van indianen en op de tegeltjes zitten een soort muurschilderingen... op een plankje staan allemaal mooie elfjes (vrij grote) en mooie stenen.

Ik ben er nog niet achter hoe ik foto's erop kan zetten... Mogen ze ook hier? Ik heb vrij kleine foto's en weet hoe ik moet linken...

Wie in een kind het wonder niet ziet,<br />begrijpt het hele leven niet!

3.    #3
    . moppie04's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Ik ben een enorm lastig persoon want ik vind bijna alle stijlen wel mooi, als alles maar goed op elkaar afgestemd is. Onze eigen woonkamer is, tja hoe zeg je dat, modern klassiek? We hebben een laminaatvloer die heet antiek eiken en we hebben ook een echt antieke eettafel. Maar de muren zijn creme en de gordijnen rood, zodat het toch niet ouderwets oid is.
    Een heel modern interieur vind ik eigenlijk ook heel erg mooi, maar ook de Barok stijl kan ik erg fraai vinden.

Onze woonkamer ziet er ongeveer zo uit nu, alleen hebben we inmiddels dus de laminaatvloer hebben we de bank onder het raam weggedaan. Daar staat nu de box en komt later een keer een lekkere stoel:

[verwijderd door de beheerder]
    Geluk is mooi als het naar je lacht

4.    #4
    .
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

Leuk, dat is pas echt een kijkje in je huis Moppie04. Ik heb helaas geen digitale camera dus kan niet laten zien hoe het er nu echt uitziet bij mij.

5.    #5
    . pepe's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Wij hebben een moderne, best wel strakke woonkamer.
    Veel glas en RVS.
    Een strakke zwarte leren bank, glazen salontafel, met allerhande Japanse en Chinese? decoraties.? Japanse kussentjes, kaarsen enz.
    Het behang is hier wit met witte Japanse tekens.
    En we hebben 2 filmfoto's van Marilyn Monroe en James Dean aan de muur.

De keuken is het verlengde van de woonkamer en deze is voorzien van een megagroot wandrek waar allerlei RVS keukenspullen opstaan, als zijnde een blender, toaster enz.
    Mooie RVS afzuigkap.
    Onze droom is om hier een zgn 50's eethoek neer te zetten.

De slaapkamer is daarentegen heel anders, deze is hoofdzakelijk blauw met grenen en met Egyptische accessoires.
    Het behang is koningsblauw met goud gestreept, blauw tapijt en boven het bed aan de muur hangt het dodenmasker van Toetanchamon.

Dan hebben we nog de computer kamer, die heeft als hoofdkleur, zilver met antraciet.
    Zilverkleurig buro, zilver vinyl, antraciet kleurige boekenkasten.

En dan de blauwe kamer, blauw behang en vloer, hier staan wat opberg kasten waaronder zo'n blokken kast van Ikea, waar je van die kunststof bakken in kan plaatsen.

6.    #6
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Onze woonkamer is voorzien van hoogpolig blauw tapijt. Daarop staan veel houten meubels en een grote zwarte leren hoekbank. De muren zijn lichtgeel. De keuken is klein, ook lichtgeel zeil en verder blauw en rvs. De slaapkamer van ons is boven op zolder. Daar hebben we laminaat liggen, zwart bed met houten accenten, houten stoelen. de muren zijn lichtgeel. Verder staat er op zolder nog een zithoek. Gele bank en houten meubels. De slaapkamer van km is creme met beigetinten. En de kamer van gm is geel met blauw ook.

7.    #7
    .
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

Ik hou van kleuren, dat is ook terug te vinden in onze kamer. De onderkant van de woonkamer hebben we pas gelambriseerd, en daarna bordeauxrood geschilderd, daarboven hebben we met wit structuur behang behangen, daarna is dat paars gesponsd. Het was een gokje, maar het staat prima! Donkerpaarse (doorzichtige) vitrage voor de ramen. Laminaat op de vloer en verders is hier alles grenen, op het bankstel na. En heb ik overal verders donkerrode accessoires staan.We hebben een doorlopende keuken, die is voorzien van witte gemeleerde schroten, een groot keukenbuffet van grenen en verders een grenen aanrechtblad en een grenen vensterbank, met daarin grote bordeauxrode bloempotten. Om de kleur terug te laten komen van de kamer. Mijn gang is fuxcia roze behangen, met twee grote zwart metalen kasteelfakkels met kaarsen aan de muur. Mijn wc doet marokkaans aan (gele wand opgesierd met kleurige kralengordijnen), met allerlei bijbehorende snuisterijtjes.
    Mijn douche is aan de bovenkant en plafond blauw gesponsd met daaronder witte tegels. Op deze tegels heb ik zeedieren gesjabloneerd.
    Mijn slaapkamer is zalmkleurig. Met een houten vloer en een licht eiken bed. Mijn jongste zoon heeft een zwarte tic en zijn slaapkamer is voorzien van kasten, die zwart geschilderd zijn, een zwarte wand met daarin een groot gedeelte beschilderd met schoolbord verf, zodat hij daar zelf tekeningen en leuzen in kan maken. En de andere drie wanden voorzien van metallic behang. Voorzien van allerlei posters van slipknot en metallica en zo. Mijn oudste zoon zijn kamer is blauw met geel, een groot gedeelte van een wand loopt schuin en heeft een houten wand. Verders is deze kamer helemaal ingericht als pc honk.
    [img]http://www.vrouwenpower.nl/albums/albums/edit/preview_528157df.JPG[/img]

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    May 2005
    Post waarderingen

Ik zie dat je hier ook foto's neer mag zetten Ik zal eens even wat pic's maken en zet ze zo snel mogelijk online

9.    #9
    . Dinkie76's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Hieronder mijn huis..... de foto's zijn wat donker dat komt doordat het hier k*tweer is. Normaal heb ik een heelrijk licht huis.

10.    #10
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Wow, die hoge ramen zijn echt prachtig Dinkie!

11.    #11
    .
    Ingeschreven
    May 2005
    Post waarderingen

Welkom in onze woonkamer
    Je ziet hier vanalles, kattenkrabpaal, bank stoelen enz... En de salontafel die ik beschilderd heb samen met Damian, hij was de perfecte stempel (met goudverf) Ook zie je ons krijtbord (we kunnen niet meer zonder) en op de ramen heb ik uit plasticfolie een zon en 2 tribaltranen gesneden . De rozenschilderijen daar zijn we helemaal dol op, en die tv staat meer uit dan aan De vloer is licht kersenhout laminaat. Ook op het behang zit een rozenpatroon (lekker romantisch) maar wel heel licht zodat het niet t? is.

En hier: Ons computerhoekje Op dit moment zit ik dus op het plekje van de foto helemaal links onderin En de 6 persoons eikenhouten eettafel staat in de schuur, want we willen graag een ronde tafel... vandaar dat er zoveel ruimte over is

Nou, ik hoop dat jullie de collage's leuk vonden Heb er m'n best op gedaan

12.    #12
    . moppie04's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Heel mooi gedaan zeg! Leuk, zo'n kijkje binnen!

Dinkie jouw huis vind ik ook helemaal super. Idd geweldig die ramen!
    Geluk is mooi als het naar je lacht

13.    #13
    . Dinkie76's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Mooi he die ramen.... in de keuken hebben we ook zo'n groot raam tot op de grond....

14.    #14
    . Sipie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Hierbij ook wat foto's van ons stulpje
    De eerste foto is het uitzicht vanaf de verhoging richting de kamer (zitkuil).
    De tweede foto is het uitzicht vanaf de zitkuil richting de verhoging.
    De laatste foto is het uitzicht vanaf de verhoging richting onze keuken...

En let vooral niet op de troep.....het opruimen moet hier nog gebeuren :P

Max (17-06-2004) & Lisa (08-02-2006) & Skye (23-11-2012)

15.    #15
    .
    Ingeschreven
    May 2005
    Post waarderingen

Wauw! Mooi zeg

We willen wanneer we een huis gaan kopen ook een bar maken

Pagina 1 van de 29 12311 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Waarom is jouw ex.. jouw ex??!
    Door **frootshoot** in forum Relaties & vriendschap
    Reacties: 94
    Laatste Bericht: 19-03-14, 11:23
  2. De nieuwe huisstijl van Post.nl
    Door liena in forum Nieuws
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 07-04-11, 17:34
  3. Hoe omschrijf je je huisstijl en hoe ben je er op gekomen ?
    Door moederjes in forum In en om het huis
    Reacties: 51
    Laatste Bericht: 07-01-10, 14:25
  4. Wat is jouw BMI?
    Door palomino in forum Overige gezondheid
    Reacties: 30
    Laatste Bericht: 17-10-09, 21:48
  5. Jouw ABC
    Door noorderzon in forum Vergaarbak
    Reacties: 35
    Laatste Bericht: 15-04-09, 09:46

Bladwijzers