VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 62

Onderwerp: Hoe denk jij over de Euro?

1.    #1
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Standaard Hoe denk jij over de Euro?

Sinds de Euro er is, heb ik toch echt het idee dat alles stukken duurder is geworden. Ik betaal alleen al een vermogen aan boodschappen Het gaat zo snel dat ik soms denk: "Waar is al het geld in hemelsnaam gebleven"!
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

2.    #2
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Standaard Re: Hoe denk jij over de Euro?

Ik weet wel zeker dat alles duurder is geworden met de komst van de euro. Zag het gebeuren in het horeca bedrijf waar ik werkte. Hoewel ik er gelijk bij moet zeggen dat het wel een samenloop van omstandigheden is, omdat de prijzen jaarlijks zowiezo omhoog gaan in de horeca. Dit keer gingen de inkoopsprijzen mee omhoog.
    In Scheveningen weet ik dat de prijzen met minimaal 50% omhoog zijn gegaan. Bij andere horecazaken was dat varierend van 10 tot 20%.

Alles is omgerekend en riant naar boven toe afgerond.. het is geen euro, maar een pleuro!

3.    #3
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

De spreuk "aan het eind van mn geld heb ik altijd een stuk maand over!" is bij ons sinds de komst van de Euro wel s van toepassing
    Werkte toen zelf in een bloemenzaak en de prijs die het eerst in guldens was werd het toen in euro.
    Maar idd die boodschappen elke week.Tsjonge,ik kan niet aan die bedragen wennen hoor en dan kopen we niks bijzonders!
    !

4.    #4
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ik herken het Jaysen. Mijn man rekent nog regelmatig om, maar ik heb al gezegd dat je dat beter niet kan doen. Word je alleen maar depressief van.

5.    #5
    . Angie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    1

Ik reken ook eigenlijk altijd nog om en dan is het vaak een reden om iets niet te kopen...
    VP-lid sinds 23 september 2004

6.    #6
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Ook ik reken nog steeds om, gaat vanzelf Ik weet nog toen de Euro er net was ik bij een supermarkt wat tomaten ging halen. Bij het afrekenen dacht ik: "Zo dat is goedkoop!" Zat ik in de auto en bedacht opeens: "Shit, het zijn geen guldens maar Euro's, allemachtig wat duur!!" Vandaar dat ik liever omreken, anders lijkt het allemaal zo goedkoop
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

7.    #7
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik reken ook nog alles om, als een van de weinigen dacht ik.? Niet dus!

Maar.... ik laat toch weinig liggen in de winkel hoor. En op een terrasje wat drinken laat ik ook niet. :blushsmiley:

8.    #8
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ik laat ook weinig liggen, het wordt er toch niet goedkoper door. En idd het terrasje sla ik ook niet over. Ik heb wel destijds een kleine discussie met werkgever gehad, toen we de salarissen gingen herzien. Of we ook niet 10% erbij konden krijgen. Hij keek me aan of ik gek was geworden. Waarop ik alleen maar zei "Alle prijzen gaan wel minimaal 10% omhoog, maar hoe moet ik dat betalen als mijn salaris hetzelfde blijft?" Ik hoef zeker niet uit te leggen dat ik die 10% toch niet gekregen heb?!

9.    #9
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Tegenwoordig gaan wij dus naar een goedkopere supermarkt. Anders rijzen de kosten van je dagelijkse boodschappen de pan uit. En idd rekenen wij ooknog steeds om. En vaak is dat ook een reden om iets te laten liggen. Moet zeggen dat ik wel steeds beter weet als ik het eurobedrag zie, of het duuris of niet.

10.    #10
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Het F teken is gewoon vervangen door de Euroteken..Net als velen van jullie reken ik ook gewoon nog steeds om..en ik vind het van de zotte van de kl*te regering dat onze salarissen niet om hoog gaan en die ministers zitten dan te zeiken over hoe ze hun kantoor moeten inrichten van 100.000duizenden euro's.. terwijl meer dan de helft van de nederlandse bevolking nauwelijks of net ken rondkomen..
    Ook in de kraamzorg is het te merken,mensen denken 3 keer na als ze besluiten om een kind te krijgen..het is gewoon allemaal TE duur geworden!!!!!!
    Ik ging altijd bij de appie heijn boodschappen doen..nou ik zeg je eerlijk ik ben overgestapt naar de Lidl..ok bepaalde A-merken haal ik nog wel bij appie heijn,maar drinken enzo haal ik gewoon bij de Lidl..
    I used to be perfect,now i am even better.

11.    #11
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Hier net zo hoor. Ook wij doen nu boodschappen bij de Lidl, Aldi, C1000 en sommige dingen bij Appie. Vroeger gingen we altijd naar Appie. Scheelt een hoop geld

12.    #12
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Als ik alleen naar de Plus (zit toevallig bij ons in het dorp) ga, ben ik minstens 25 euro duurder uit voor een week. Ik haal het meeste tegenwoordig bij de Aldi en wat ze daar niet hebben dan wel bij de Plus. maar scheelt echt heel veel geld!

13.    #13
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ik doe 1 keer in de 2 weken grote boodschappen bij de Aldi, dat is echt inslaan, kiep ik mijn hele vriezer vol. En dan haal ik dagelijkse verse dingen bij de Plusmarkt of C1000. Maar idd, dat scheelt een hoop geld!

14.    #14
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Heeft een van jullie wel eens vlees van de Aldi gehad al? En zoja, is het smakelijk of nietzo?

15.    #15
    . Kady's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Nou hier dus nog eentje hoor die omrekend. Ik doe dat trouwens vooral omdat ik dan nog wel eens denk ja dag mij te duur en het niet haal.

Onze boodschappen deden we altijd bij bas v/d Heijden maar nu verhuisd zijn zit die niet meer in de buurt. Nu gaan we dus naar de Aldi en de luxe dingen die ze daar niet hebben komen bij AH vandaan.

Diedeldie wij hebben de struisvogelbiefstukken bij de Aldi gehad en heel goed hoor echt lekker. Verder is de vis daar ook heel goed en ik heb nu pas een keertje uit het koelvak van die gemarineerde varkenslapjes meegenomen en ook echt lekker dus zeker het proberen waard.
    [url=http://lilypie.com][img]http://lbyf.lilypie.com/1xKwp2.png[/img][/url] <br />[url=http://lilypie.com][img]http://lb2f.lilypie.com/WIm8p2.png[/img][/url]

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. ik denk dat ik doodga
    Door Niet geregistreerd in forum Anonieme onthullingen
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 12-02-12, 19:18
  2. Denk jij nog in guldens?
    Door Cooperbaasje in forum Consument & Veiligheid
    Reacties: 20
    Laatste Bericht: 07-11-08, 17:13

Bladwijzers

Forum Rechten