VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: moeilijke vriendin

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    May 2005
    Post waarderingen

Standaard moeilijke vriendin

Hoi

het is misschien een beetje vroeg om nu al om hulp te vragen, maar jullie mening mag vast wel (ben nog maar een paar daagjes lid)

zelf wilden mijn man en ik een kindje omdat we er klaar voor waren, we roken en blowen allebei niet. na 5 maanden gestopt te zijn met de pil raakte ik zwanger perfecte zwangerschap, een prachtig kindje. we zijn supergelukkig.

nu willen "goede" vrienden van ons ook graag een kindje. alleen ze zitten nog veel te veel in het "studentenleven" ookal zijn ze geen van beiden ooit student geweest. ze hebben allebei geen diploma's (ikzelf mavo+mbo en mijn man havo en is bezig met hbo) en verdienen niet eens genoeg geld om zelf rond te komen.

hier komt bij dat ze totaal geen ritme in hun leven hebben, en veel drinken en blowen en roken (de hele dag en deel van de nacht door)

ze zijn nu 4 maanden gestopt met de pil en ze is nog niet zwanger.

hier komt ook nog bij dat hij het eigelijk nog niet wil... maar omdat ze de oren van zijn kop zeurt doet hij het toch maar...

begrijp goed dat ze echt een superlieve meid is, ze heeft veel meegemaakt en ik keur het ook niet af als ze dat allemaal wil doen.
    het lijkt mij alleen geen goede basis voor een kindje

al een paar maanden doet ze nu "raar" tegen mij... ze belt me niet echt meer en we spreken elkaar erg weinig... ze is helemaal in haar eigen wereldje en gaat om met mensen die aan de drugs zijn...

een paar maanden geleden was er geen vuiltje aan de lucht en blowde en dronk ze niet :S ze rookte alleen.

haar moeder is ook een goede vriendin van ons en die mag het allemaal niet weten...

ik weet echt niet wat ik hieraan kan doen. ze heeft mij altijd geholpen als ik een probleem had, maar ze lijkt gewoon totaal onbereikbaar

ik sta op het punt om haar te laten vallen, maar ik ben er bijna zeker van dat ze weer zal omslaan als ze eenmaal zwanger is (voorheen dronk en blowde ze niet) en weet ook bijna zeker dat haar "blowvrienden" haar zullen laten vallen als ze niet meer met hun meedoet.

ik denk niet dat er veel van die "vrienden" over zal blijven, en ben bang dat ze erg depri word als ze hier achter komt. ik ken haar al 6 jaar en zag haar altijd dagelijks, we zijn ook vaak op vakantie geweest en hebben zoveel leuks meegemaakt. ik vind het zo zonde dat ze zichzelf dit aandoet, misschien word dit zelfs het einde van haar relatie, ik zou het haar zo graag besparen...

*zucht* thanks voor het lezen...
    Wie in een kind het wonder niet ziet,<br />begrijpt het hele leven niet!

2.    #2
    . Mammalie's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: moeilijke vriendin

Hoi D@ni,

Wow wat een stel en wat een factoren die het willen van een kind knap lastig maken.

Ik ken een aantal mensen die in het studentenleven zaten en van zeer weinig moesten rondkomen, maar door doorzettingsvermogen zijn die ver gekomen. Leuke baan, modaal inkomen en hebben rust gevonden........kortom een aantal factoren die jij noemde hoeven geen belemmering te zijn.

Wel vind ik dat ze het absoluut niet kunnen maken om te roken en te blowen, oa omdat het gevolgen kan hebben voor het kind. Ik heb een dochter en mijn vriend rookt ook, iets dat ik niet fijn vind, maar ga het hem niet verbieden. Maar tijdens de zwangerschap werd het hier binnen verboden terrein voor een brande sigaret en nu nog mag er binnen niet gerookt worden. Verder vind ik blowen, heel dom, sommigen voelen zich daar zo lekker bij , maar ik vind: de liefde daar moet je je lekker door voelen en niet door een stickie.

Toen ik niet gepland zwanger was, stonden we in eerste instantie allebei niet achter de zwangerschap, en waren we er voor ons gevoel nog helemaal niet aan toe, maar onze liefde voor elkaar was zo sterk en toen we besloten om het kindje niet weg te laten halen, besloten we er ook helemaal voor te gaan. En gelukkig maar, we zijn inmiddels 8 maanden de trotse ouders van een dochter en mijn vriend vind het vaderschap helemaal geweldig.

Maar goed ik ken jouw vrienden niet en ik weet niet, maar ik hoop dat ze bij welke beslissing ze maken, dat de juiste is en ze er zelf volledig achter staan . Het is immers een beslissing voor de rest van hun leven.
    Het kan me geen Rugg schelen dat ik nep-Uggs heb

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    May 2005
    Post waarderingen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mammalie
    Ik ken een aantal mensen die in het studentenleven zaten en van zeer weinig moesten rondkomen, maar door doorzettingsvermogen zijn die ver gekomen. Leuke baan, modaal inkomen en hebben rust gevonden........kortom een aantal factoren die jij noemde hoeven geen belemmering te zijn.
    Hoihoi, allereerst dankjewel voor je reactie.

Maar ik was denk ik niet helemaal duidelijk *bloos* .

Ze hebben een inkomen van bijna 800 euro netto. (met werk waar eigelijk geen toekomst in zit, en ze hebben ook geen diploma's om iets anders te doen) de huur is bijna 500 euro exclusief en gas en licht gok ik samen op zo'n 175 euro (dit zal ongetwijfeld omhoog schieten met een kleintje erbij) het lijkt mij gewoon bijna onmogelijk om van 125 euro per maand boodschappen en alles te kopen, dit spelen ze ook nooit klaar en ze lenen veel van hun ouders...

Ik ben van mening dat een kindje in de eerste plaats liefde nodig heeft, maar een klein beetje geld is ook wel belangrijk

En daarbij blowen ze ook veel, en roken komt erbij en drank...met z'n twee zo'n 150 euro per maand gok ik

Ik kan er bij niemand mee terecht, want ik niet dat vrienden denken dat ik zou roddelen, want daar kan ik slecht tegen... Ik weet me gewoon geen raad

4.    #4
    . Mammalie's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Ik had bij "hoeven geen belemmering te zijn", het woordje hoeven even tussen aanhalingstekens moeten zetten. Want idd vaak blijkt uit de praktijk dat het wel een belemmering is.

Je hebt absoluut gelijk dat een beetje geld toch ook wel belangrijk is en zeker als ik zie welke kosten je vrienden hebben. Ik weet wel dat er voor sommige mensen met een laag inkomen, bepaalde financi?le regelingen/ subsidies zijn, maar ik heb geen idee of ze daar voor in aanmerking komen.

Ik had het in het vorige bericht niet echt neergezet, maar ik denk dat je vrienden het ouderschap zwaar onderschatten en zeker als ik zie hoe hun leven er nu uitziet. Ik heb een supermakkelijke dochter en slaapt zelfs 's nachts door, maar soms hangen de wallen ook tot op mijn knie?n. Je bent erg afhankelijk van een kind en moet dag en nacht voor een kind klaar staan. Als je vrienden zo doorgaan, en ze hebben een kind, dan lijkt het me vreselijk als ze diep in de nacht met een dronken kop, de baby moeten verzorgen.

Verder kan ik geen antwoord geven op de vraag of je je vriendin moet laten vallen, dat is te persoonlijk. Als jij die vriendschap gewoon niet meer trekt en je kan het niet aan zien hoe zij leeft, dan moet je proberen eerlijk te zijn tegen jezelf.

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    May 2005
    Post waarderingen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mammalie

Ik had het in het vorige bericht niet echt neergezet, maar ik denk dat je vrienden het ouderschap zwaar onderschatten en zeker als ik zie hoe hun leven er nu uitziet. Ik heb een supermakkelijke dochter en slaapt zelfs 's nachts door, maar soms hangen de wallen ook tot op mijn knie?n. Je bent erg afhankelijk van een kind en moet dag en nacht voor een kind klaar staan. Als je vrienden zo doorgaan, en ze hebben een kind, dan lijkt het me vreselijk als ze diep in de nacht met een dronken kop, de baby moeten verzorgen.
    Ja precies Zelf hebben we ook nog nooit ??n slapeloze nacht gehad want Damian sliep vanaf dag 1 al door en groeide toch perfect ... En nu denken zij dat hun toekomstige kindje dat ook gaat doen... We hebben best wel ene strak ritme hier, Damian slaapt van 8 tot 8 in de zomer, en van 7 tot 7 in we winter, nooit anders geweest ook. En het is een ontzettend makkelijk kind

Ik gun het ze van harte, maar hoor toch ook vaak andere verhalen...

Dankjewel voor je eerlijkheid. Ik laat haar niet vallen denk ik... Maar ik ga het contact ook niet opzoeken. Laat haar maar bellen, ik heb genoeg gedaan... Heb ook een gezinnetje

6.    #6
    .

Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    14

inderdaad d@ni wat je als laatste zij net over dat je ook je eigen leven hebt daar ben ik het ook mee eens.
    Laat haar niet vallen, laat haar weten dat je er bent als ze je nodig heeft maar laat haar zelf maar komen.

7.    #7
    . Sapje's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Ja een lastige situatie. Ik ben ook tegen roken en blowen als je zwanger bent maar ik ken ook andere verhalen en daar zijn op het eerste gezicht gezonde kids geboren dus daarna werd mij verteld dat het dus toch geen kwaad kon, grrr!! Ik zou even afstand nemen van je vriendin. Maar ik vind dat je niet iemand mag verbieden om ouders te worden om financiele redenen en al helemaal niet vanwege een laag opleidings niveau. Liefde komt op de eerste plaats!! Geld is handig maar je weet vast niet zeker hoeveel ze te besteden hebben. Ik had "vroeger" ook een wild leventje en ben absoluut tot rust gekomen. Er zijn altijd mensen die meer verdienen en neer kijken op andere mensen, ik had gisteren ook een nare reactie op mijn zwangerschap van een vriendin die meer geld heeft ( thuiswonend en net huis gekocht met vriend)en geloof me dat doet pijn hoor. Er zijn ook mensen die het raar vinden dat als je nog niet zo heel lang samen bent graag zwanger wil worden. En ga zo maar door...

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    May 2005
    Post waarderingen

Hoihoi,

In mijn berichtje staat Liefde ook zeker op de eerste plaats, en ik wil dan ook niemand voor het hoofd stoten, want toen wij zelf stopten met de pil hadden wij ook niet gigantisch veel te besteden.

Het is alleen erg moeilijk om te zien dat iemand iets wil wat nu gewoon nog niet kan, want haar vriend wil het helemaal nog niet. Is het dan niet ook belangrijk wat hij wil?

Maar ik zal haar steunen in haar beslissingen, daar ben ik nou eenmaal een vriendin voor. Maar ik blijf me zorgen maken...

9.    #9
    . Mammalie's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mamavanluca
    Ja een lastige situatie. Ik ben ook tegen roken en blowen als je zwanger bent maar ik ken ook andere verhalen en daar zijn op het eerste gezicht gezonde kids geboren dus daarna werd mij verteld dat het dus toch geen kwaad kon, grrr!!
    Ik denk ook dat een groot deel van de kinderen die ouders hadden die rookten tijdens de zwangerschap gezond op de wereld terecht komen, maar stel dat blijkt dat er na de geboorte iets mis is en dat komt omdat mama zo nodig moest roken, dan zou je jezelf toch voor je kop slaan, zo van: Had ik nou maar niet gerookt.

10.    #10
    . Sapje's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Ja mammalie ik begrijp ook niets van die moeders hoor. Maar ja ik hoop ook niet op een ongezonde baby voor moeders die roken. Ik ken 1 verhaal van een rokende zwangere vrouw met nu een kind met een erg laag geboortegewicht maar dat vinden mensen ook nog eens schattig

11.    #11
    . bootje's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

jeetje dani, moeilijke situatie. het lijkt mij alleen erg moeilijk om haar te bereiken, want kennelijk vind ze het leventje wat ze heeft wel prima. Alleen straks is er misschien weer een kindje de dupe van. Is een gesprek met haar man/vriend niet een idee? Hij staat er ten slotte ook niet echt achter. Maar wat je zegt, je hebt nu je eigen gezin en dat gaat voor de sores van een ander. Ik hoop dat het allemaal goed komt met je vriendin.
    [url=http://www.tickercentral.com][img]http://www.tickercentral.com/view/9d6r/1.png[/img][/url]<br />[url=http://www.tickercentral.com][img]http://www.tickercentral.com/view/9d6r/2.png[/img][/url]<br />[url=http://vrouwenpower.nl/banner/][img]http://vrouwenpower.nl/banner/tickers/image/vacation/bg003/birdslider/2008-6-16/1313/366/b256ZSB2YWthbnRpZSBpcyBvdmVyIA==[/img][/url]

12.    #12
    .
    Ingeschreven
    May 2005
    Post waarderingen

Ik durf niet met haar vriend te praten, vooral omdat hij zegmaar ehhm nog een tikkeltje makkelijker is

En ik snap werkelijk niet dat het schattig is hoor, een baby met een te laag geboortegewicht door roken Wat zijn dit voor mensen die dit vinden... Ik wens ieder een gezond kind, maar door roken verminder je ook de werking tussen beide hersenhelften van je kindje , en d?t vergeten de meesten... En dan heb ik het nog niet eens over een joint... (helaas is hier minder over bekend, maarja dat was vroeger met roken ook)

Ik heb haar weer gesproken, en ze zegt zich toch een beetje te schamen... Ik vroeg of ze haar levensstijl nog gaat veranderen... Ze zegt zich depri te voelen omdat het niet wil lukken zwanger te worden... Ze is nu voor de 5e maand bezig, maar omdat in haar familie iedereen al dezelfde maand zanger was (ik weet dat dit niet erfelijk is, maar zij denkt van wel)

En dat ze daarom zichzelf zo verwaarloosd... Over de mening van Bas wil ze nog steeds niet praten...

Ik kijk het wel eventjes aan.

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie steun, en jullie lieve berichtjes ? voor jullie!

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Moeilijke dag voor Oranjes
    Door postbot in forum Nieuws
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 28-09-12, 15:32
  2. Moeilijke vrouw
    Door boegroe in forum Relaties & vriendschap
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 22-08-09, 19:12
  3. Moeilijke eters
    Door Moonya in forum Column archief
    Reacties: 13