VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 43

Onderwerp: Dodenherdenking, zin of onzin?

1.    #1
    Gedeactiveerd webrunner's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Standaard Dodenherdenking, zin of onzin?

Ik ben zeker vanavond twee menuten stil, voor mij hoort dat erbij omdat mijn opa is omgekomen in WOII.
    Hierdoor heeft mijn moeder haar vader nooit gekend, en heb ik nooit mijn echte opa gekend.

Wat vinden jullie daarvan?

2.    #2
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Dodenherdenking, zin of onzin?

Ik ben wel stil, uit respect voor de mensen die WOII niet hebben overleefd.

Ik zou graag een algemeen moment willen hebben waarbij iedereen stil staat bij de oorlogen die er nu nog zijn en ook de andere oorlogen die er zijn geweest. WOI, de oorlogen in Irak, Vietnam, de Balkan etc zijn dan ver weg wat tijd en of afstand betreft maar ook daar hebben veel mensen geleden.

3.    #3
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Voor mij is WO II ook iets 'dichterbij' omdat J's gehele familie vergast is in die oorlog. Zijn opa trouwde met een Oostenrijkse die de zus was van een SS officier, dit is ook de enige reden dat hij het overleefd heeft. J is ook vernoemd naar een van de broers van zijn opa die het niet overleefd heeft. Dus ook voor ons heeft die 2 minuten vanavond een speciale betekenis.

4.    #4
    . kimmieco's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

hier ook 2 minuten stilte vanavond, ik vind het erg belangrijk om na te denken wat voor een elende er allemaal is geweest in die tijd, mijn opa en oma hebben het overleefd gelukkig en hebben zelfs joden geholpen. Het lijkt zo onwerkelijk soms maar helaas allemaal echt gebeurd. 2 minuten stil is het minste wat je kan doen. Ik vind het dan ook knap onbeschoft als mensen toch doorgaan met waar ze mee bezig waren, of gewoon de muziek op vol volume zetten... niet te geloven.
    [IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y2/kimmieco/sharpeibannerkleiner-1.jpg[/img]

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

Ook ik ben altijd twee minuten stil tijdens de dodenherkenning, maar sta dan niet alleen stil bij de mensen die gesneuveld zijn in WOII, maar ook bij alle mensen die in andere oorlogen zijn omgekomen en ook bij de mensen die nu nog in oorlog leven.
    De gedachte van Bloemetje vind ik erg mooi, om een algemeen moment in het leven te roepen voor alle oorlogen die zijn geweest en nu nog zijn.

6.    #6
    . merelmeisje's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Hier zijn we ook twee minuten stil
    Van vroeger uit zo mee gekregen en nu vind ik het eigenlijk niet meer dan "normaal" om even stil te staan bij alle ellende die er toen in Nederland (en nu in andere landen) heeft plaats gevonden.
    Daarbij wordt oma steeds ouder en begint steeds meer over haar oorlogsherinneringen te praten.
    Daar wordt je vanzelf stil van ......
    Trotse en dankbare mama van:<br /><br />Merel&nbsp; 09-08-2004<br />Tijs&nbsp; &nbsp;&nbsp; 02-10-2005<br />Daan&nbsp; 13-10-2007<br />Sterre 03-04-2009

7.    #7
    . Sipie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Ik ben ook altijd 2 minuten stil.....niet meer dan logisch, vind ik.....mijn oma (die inmiddels overleden is) vertelde me veel verhalen over WO II. Ik vond dit altijd reuze interessant. Zij had het geluk dat haar man bij de PTT werkte, als er SS-ers bij hen aan de deur kwamen pakte ze de pet van m'n opa en dan vertrokken ze zo weer......wat wel een geluk was omdat ze onderduikers in/bij hun huis hadden...... wil zelf ooit nog een keer naar het museum in concentratiekamp Auswitz...lijkt me heel boeiend en ik weet dat dat een heel erg grote indruk heeft gemaakt op mijn broertje..... ik denk in die 2 minuten niet alleen aan de mensen die omkwamen in WO II maar ook aan de gesneuvelden in andere oorlogen......
    Max (17-06-2004) & Lisa (08-02-2006) & Skye (23-11-2012)

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

Wij zijn vanavond ook zeker 2 minuten stil. Normaal gaan wij altijd naar de herdenking in het dorp, maar nu er een kleintje is gaat dat niet meer. Wij herdenken alle betrokken, overledenen en overlevenden van de oorlog, maar vergeten daarbij ook zeker niet de slachtoffers, betrokkenen van andere oorlogen.

Het is zo belangrijk om stil te staan bij wat er toen en nu gebeurd. Ik zou het ook belachelijk vinden als ze in Den Haag besluiten om er ooit mee te gaan stoppen.

Mijn oma heeft mij veel verteld over de oorlog, ze hebben het beide overleeft maar wat een diepe wond heeft dat bij beide en zoveel andere mensen achter gelaten. Ik heb diep respect voor deze mensen dat zij er zelfs nog over willen/kunnen/durven praten om het met andere te delen!

Wees vanavond stil, al doe je het alleen maar voor jezelf!!

9.    #9
    . cooperbazinneke's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    2

Ook hier een stilte van 2 minuten om even stil te staan bij WOII
    Ik heb van huis uit meegekregen om hier stil bij te staan. Uit respect.

10.    #10
    .
    Ingeschreven
    May 2005
    Post waarderingen

Eerlijk gezegd kan ik me gewoon niet voorstellen dat je niet even uit respect je mond kunt houden.
    Wie in een kind het wonder niet ziet,<br />begrijpt het hele leven niet!

11.    #11
    . kimmieco's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

helaas zijn er genoeg mensen die gewoon door kleppen
    [IMG]http://i2.photobucket.com/albums/y2/kimmieco/sharpeibannerkleiner-1.jpg[/img]

12.    #12
    .
    Ingeschreven
    May 2005
    Post waarderingen

Ach, dan heb ik zoiets van, ik weet van wat voor mensen het komt
    Wie in een kind het wonder niet ziet,<br />begrijpt het hele leven niet!

13.    #13
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

wij zijn ook 2 min stil! vindt het wel belangrijk
    [URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

14.    #14
    . Linn's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Post waarderingen

ja heel belangrijk! Wij zijn ook altijd 2 min. stil, mijn schoonvader heeft ook in die oorlog gevochten en zat bij het verzet, voor hem doen we het ook o.a.
    Helaas is hij er niet meer, maar hij wilde tot het laatste toe zelf ook nog bij de bijeenkomsten in de stad zijn.

15.    #15
    .
    Ingeschreven
    Dec 2005
    Post waarderingen

Ik vind het heel belangrijk, voor wat er tijdens de 2de wereldoorlog is gebeurd..maar ook de oorlogen die er daarna zijn gekomen, en die er nu gaande zijn.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 01-12-12, 06:43
  2. onzin topic
    Door ~Miss-Irri~ in forum Vergaarbak
    Reacties: 639
    Laatste Bericht: 16-03-08, 20:04
  3. De zin en onzin van kinderliedjes
    Door Pokelon in forum Column archief
    Reacties: 32
    Laatste Bericht: 23-11-07, 20:13