VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 335 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 5015

Onderwerp: April 2005 Mama's

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Standaard April 2005 Mama's

Nou meiden laten we dus hier maar verder gaan als April 2005 Mama's! Ik zal nog even een berichtje op "Uitgerekend April 2005" plaatsen.

NaamZoon/dochterGeb.datumOok moeder van
    Anne29Hidde en Pepijn? ?1 maart 2005Daan van 1 juli 2003
    Levela (Linda)Kasper19 maart 2005? ?
    Francien (Heidy)Yana4 april 2005Lisa van 20 december 1997 en Fleur van 5 augustus 2000
    lelie (Aurelia)Thirza8 april 2005Sylke van 14 april 2003
    AngieAnna14 april 2005
    hypnosa (Maaike)Noralie14 april 2005
    AnnemarieRoos18 april 2005David van 23 augustus 2003
    Minky (Marinka)Meghan26 april 2005
    prutser (Truus)Sietse27 april 2005Jip van 16 oktober 2002
    poppeke (Astrid)Floor30 april 2005Daan van 10 mei 2001 en Wes van 9 oktober 2003

2.    #2
    . lelie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: April 2005 Mama's

poppeke, gefeliciteerd met de geboorte van Floor! En wat ben je alweer actief. Als laatste bevallen en als eerste een nieuw topic geopend.

Thirza slaapt nu op mijn arm, dus ik houd het kort. Vanaf zaterdag is Thirza ineens veel aan het huilen. Ze wilde eigenlijk alleen op de arm en aan de borst slapen. Zat er gister redelijk doorheen en juist op dat moment stelde mijn moeder voor om Sylke op te halen en een nachtje te laten logeren. Gelukkig is Thirza vannacht rustig geweest en vandaag gaat het ook al weer beter. Ik heb in elk geval even kunnen bij tanken en eindelijk weer eens wat schoon kunnen maken in huis. Ook heerlijk om Sylke nu weer thuis te hebben. 1 dagje weg is ook wel genoeg. Ik denk dat Thirza regeldagen heeft gehad, want ze wilde dus bijna continu drinken. Maar hopen dat de rust nu echt is teruggekeerd.

Mag trouwens eigenlijk niet klagen, want voor zaterdag huilde ze bijna nooit. Als ik hier dan lees dat Yana 2 keer 4 uur huilt, heb ik het wel met je te doen Heidy! ik hoop dat het snel beter wordt, want dit moet echt slopend voor je zijn.
    [url=http://www.TickerFactory.com/]<br />[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/2;41;86/st/20081108/n/Lorijn/dt/6/k/7658/age.png[/img]<br />[/url]<br /><br />Trotse moeder van Sylke 14-04-03, Thirza 08-04-05 en Lorijn 08-11-08

3.    #3
    . moppie04's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    3

Veel plezier hier mama's!!!
    Geluk is mooi als het naar je lacht

4.    #4
    . Annemarie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

We zijn verhuisd! Wel jammer, niet meer bij "zwangerschap" te staan. Geloof het of niet, ik zag gisteren in de supermarkt een aantal zwangere vrouwen en ik moest toch even slikken. Ik weet zeker dat ik het bij twee kinderen wil houden, en al helemaal nu ik een jongen en een meisje heb. Voor mij is het dus voorgoed voorbij...

Vandaag was ik voor het eerst alleen thuis met de twee kindjes. Het ging prima, en ik heb zelfs nog een vol uur zelf kunnen rusten tussen 1 en 2. Heerlijk. 's Ochtends ben ik buiten gaan spelen met David los en Roos in de kinderwagen, en 's middags hebben we boodschappen gedaan, met David in de wandelwagen (omgebouwde kinderwagen, dat gaat gelukkig heel makkelijk!) en Roos in de draagdoek.

Lelie, vreemd dat Thirza ineens begonnen is met huilen. Hopelijk waren het regeldagen en keert de rust weer terug. En anders duurt het waarschijnlijk niet langer dan een paar weken.

Levela, Roos heeft ook wel last van haar darmpjes hoor, dat merk je doordat ze erg perst en kreunt. Ze wordt er gelukkig niet wakker van, maar inslapen lukt er niet mee. Dan helpt het om haar even een pink te geven. Soms moet ze zelfs met de pink nog een beetje huilen, arm meiske. Maar ze kalmeert eigenlijk altijd snel en dan kan ik de pink weer uit haar mond halen en valt ze even later rustig in slaap. Gemeen trouwens h?, dan zijn die kindjes al zover af, hadden hun darmpjes dan ook niet af kunnen zijn, dat zou ze heel wat ellende besparen (en ons!).
    Inbakeren, daar heb ik goede verhalen over gehoord. Ook van een kind dat met een jaar nog ingebakerd sliep trouwens. Ik hoop dat jij het wat sneller kunt afbouwen.

Ik heb verder even niks te melden hoor, tot gauw!
    Moeder van David (23-8-03), Roos (18-4-05), Anne (20-11-07) en Maarten (7-5-10).

5.    #5
    . Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Annemarie dat gevoel ken ik hoor. Als ik zwangeren zie ben ik stiekem een beetje "jaloers".
    Raar eigenlijk want ik ben erg blij dat ik inmiddels bevallen ben en voor ons is dit ook zeker het laatste kindje.

Lekker dat je de tijd en rust heb kunnen vinden om te rusten. Dat is af en toe wel erg lekker hoor.

Lelie vervelend dat Thirza nu veel is gaan huilen, maar erg lekker dat Sylke even uit logeren mocht. Zo kon je toch even bijtanken.

Vanmiddag waren de meiden even met oma naar de speeltuin. ik heb dus even een paar uurtjes voor me zelf gehad. we zijn even naar mijn werk gegaan om Yana te laten zien. De afdeling waar ik werk was al op kraamvisite geweest, maar van andere collega's hadden we veel kaarten gekregen. Ik liep dus lekker te pronken met yana.

De laatste 2 dagen ging het iest beter met Yana. Ze huilde minder en viel sneller in slaap.
    Vanavond heeft ze helaas al wel weer gehuild van 18.00u tot 21.30u. Nu slaapt ze natuurlijk zo vast, terijl ze eigenlijk moet eten, want ik wil wel gaan slapen. Ik probeer haar toch even weer wakker te krijgen om te eten. Hopenlijk wil ze daarna lekker gaan slapen.

Helaas heeft onze wasmachine het een paar dagen geleden begeven. Morgenochtend om 7.30u wordt de nieuwe bezorgd. We moeten dus zorgen dat we op tijd in de kleren zijn morgen. Op zich wel jammer, want nu het choolvakantie is, is het zo lekekr om rustig aan te doen. Maar aan de andere kant ook wel weer lekker dat ze zo vroeg komen, anders zit je maar te wachten.

Ben benieuwd hoe het met Anne en haar jongens gaat.
    Ik vind het best wel zwaar af en toe als Yana weer een dag erg veel gehuild heeft, maar Anne heeft het volgens mij veel zwaarder. Steeds maar weer naar het ziekenhuis met een of twee kindjes is zeker niet niks.

Groetjes Heidy
    [url=http://vrouwenpower.nl/banner/][img]http://vrouwenpower.nl/banner/tickers/image/bday/bg010/flower3/2011-4-4/-539/366/WWFuYVwncyA2ZSB2ZXJqYWFyZGFnIGlzIG92ZXI=[/img][/url]

6.    #6
    . Anne29's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ook ik schrijf hier voortaan verder!

Het gaat best goed hoor Heidy, het op en neer reizen went wel na twee maanden, en gelukkig wonen we erg dicht bij het AMC. vanuit de zuigelingenafdeling (8e verdieping) kan ik onze wijk gewoon zien.
    pepijn mag donderdag mee naar huis! Niet met een monitor, maar zijn dipjes zijn eindelijk afgenomen en de opperarts vindt ook dat zijn ademhalingspatroon geen prematuur gedrag meer vertoond en dat de dipjes die hij had nog komen van zijn virusinfectie. Vandaag is nog een longfoto gemaakt en daarop was te zien dat het veel beter gaat, dus donderdagochtend nemen we hem mee. En verder moeten we dus erg alert blijven als hij weer verkouden wordt, minder gaat drinken etc etc.

Hidde is stukken onrustiger dan hij was, vannacht heb ik ook twee uur met hem op mijn buik liggen slapen. Ik denk dat hij toch nog krampjes aan het krijgen is en hij heeft ook ontdekt (pas na twee maanden gelukkig) dat het het lekkerste is om tegen mama of papa aan in slaap te vallen en niet in bed! Sander geeft hem nu de fles, dus ik ga maar eens kolven voor ik mijn bed in duik!

Annemarie, ik herken het ook helemaal. Zeker omdat ik, zoals ik het laatst aan een vriendin uitlegde, geen afscheid heb kunnen nemen van mijn dikke buik door de onverwachte bevalling en ik ook niet van plan ben nog een keer zwanger te worden. Ik had nog wel een paar weken willen genieten van het "zwangere"gevoel. maar ja, dan nu maar extra lange genieten van de borstvoeding, want dat is natuurlijk ook de laatste keer! Snel kolven dus!

groetjes,
    Anne
    Mama van Daan (1 juli 2003) en Hidde en Pepijn (1 maart 2005)

7.    #7
    . Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Anne, gelukkig gaat het goed met Pepijn. Dus morgen is jullie gezin dan weer in zijn geheel thuis.
    Wanneer moet Hidde opgenomen worden voor de operatie aan zijn liesbreuk ?

Wel lekker dat jullie zo dicht bij het AMC in de buurt wonen. Dat scheelt in ieder geval veel reistijd.

Groetjes Heidy
    [url=http://vrouwenpower.nl/banner/][img]http://vrouwenpower.nl/banner/tickers/image/bday/bg010/flower3/2011-4-4/-539/366/WWFuYVwncyA2ZSB2ZXJqYWFyZGFnIGlzIG92ZXI=[/img][/url]

8.    #8
    . Levela's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Post waarderingen

Anne; wat fijn dat Pepijn weer naar huis mag!!!

Ik herken dat ook heel erg , dat jaloerse op zwangeren. Bij mij was het natuurlijk ook ineens plotsklaps over, terwijl ik nog 5 weken te gaan dacht te hebben, was ook jaloers dat iedereen hier nog zwanger was (op Anne na)

Poppeke; fijn dat de bv zo goed op gang komt, hopelijk gaan de kloofjes ook snel over.

Gisteren dus met het inbakeren begonnen en het is inderdaad even doorzetten, want bij deze methode moet ik Kasper dus wakker in zijn wiegje leggen en laten huilen tot hij slaapt. In het begin kan dit lang duren, maar zou al heel snel moeten verbeteren. De bedoeling is dat hij zelf leert in te slapen en dat dus niet meer bij ons doet. Ook houdt hij zichzelf wakker door maaiende armpjes en vermoeit hij zichzelf dus erg, waardoor hij juist nog aktiever wordt, nog moeier en nog meer gaat huilen. Gisteren huiled hij 3 kwartier (met pauzes) en het lukte me om hem te laten liggen (wel 1 keer gaan troosten, wat eigenlijk ook niet "mag") maar wonder boven wonder viel hij uiteindelijk in een lange slaap!
    Tot nu toe lijkt het te werken, maar vind het nog te vroeg om al te gaan juichen.

9.    #9
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Zo gelijk al veel berichtjes vandaag. Ik moet er nog even aan denken hier te kijken, maar dat went vast snel.

Anne, ik ben erg blij te lezen dat het met Pepijn weer goed gaat en dat hij morgen naar huis mag. Ik geloof best dat het op en neer reizen na twee maanden wel went, maar je zal toch erg blij zijn als ze straks gewoon allemaal thuis zijn. Al moet Hidde dus nog wel opgenomen worden, maar dat duurt misschien nog even? Jullie hebben inderdaad wel geluk dat jullie zo dichtbij het AMC wonen, stel dat je nog een uur moet reizen of zo dan is het helemaal zwaar lijkt mij (en dat lijkt het me nu al!). Krijgen Hidde en Pepijn nog steeds volledig borstvoeding? Ik vind het wel erg knap van je hoor dat je het al zo lang volhoudt met een tweeling en alle toestanden erom heen!

Levela, veel succes met het inbakeren van Kasper. Ik vind het knap van je dat je hem gisteren hebt laten huilen, al ben je er dan wel 1 keer heen gegaan. Het lijkt me heel moeilijk, maar ja als je het echt wilt proberen moet je wel even doorzetten natuurlijk. Anders weet je nog niet of het zin heeft. Ik duim met je mee dat het gaat werken voor hem. De kloofjes lijken bij mij trouwens al wat minder pijnlijk te worden, in ieder geval aan ??n borst. Dus het is nog goed vol te houden zo. Misschien dat ik vanavond wel vast een keer een borst ga afkolven, aangezien ik al wel wat pijnlijke plekjes krijg. Maar ik probeer het nog even niet te doen, aangezien ik alleen maar bang ben dat ik dan nog meer melk krijg natuurlijk. Maar echt harde plekken zijn ook niet fijn. Ook nog maar even onder de douche proberen weg te masseren.

Heidy, ik hoop toch dat de trend van de laatste twee dagen zich nog weer doorzet en dat Yana minder gaat huilen. Het lijkt me erg zwaar hoor om haar zo lang te moeten horen huilen en dat je haar niet stil krijgt. Ik geloof dat ik wel heel erg mazzel heb met (tot nu toe) zo'n zoete baby. Afgelopen nacht ging het ook weer erg goed, al heb ik haar wel redelijk vaak gevoed, daarna ging ze elke rustig weer slapen in haar wieg.

Lelie, dus je moeder kwam precies op het juiste moment met het voorstel om Sylke een nachtje te laten logeren. Heerlijk zo'n moeder hoor. Hopelijk is de rust bij Thirza echt wedergekeerd, dat is nu eenmaal meer genieten. Ik ben alweer redelijk actief achter de pc, maar ik voel me ook erg goed moet ik zeggen. Waarschijnlijk komt mijn dip nog?? Volgende week gaan Daan en Wes ook een dagje naar mijn schoonmoeder, is ook wel erg lekker. En vanaf volgende week woensdag gaat Daan naar de basisschool al heeft hij dan al gauw weer wat dagen vrij in verband met studiedagen op school en een extra dag na Pinksteren. Maar dat is ook wel lekker voor hem om te beginnen. Ik moet nog even kijken hoe ik het ga doen, maar waarschijnlijk gaat Wes dan wel minimaal 1 dag en misschien 2 dagen per week naar de oppas.

Dat ik het zwanger zijn mis, heb ik dus helemaal niet. Ook al weet ik dat dit wel mijn laatste zwangerschap is geweest (al weet je het nooit 100% zeker natuurlijk). Ik was het aan het eind behoorlijk zat, dus echt genieten deed ik eerlijk gezegd niet meer. Ik vind het erg fijn dat ik weer normaal kan bukken e.d. Mijn buik gaat nu steeds wat beter aanvoelen, met af en toe nog steeds wat krampen. Maar ik kan mij voorstellen dat zeker als je echt te vroeg bevalt, zoals Levela en Anne, dat het een heel ander gevoel is. Dan het zo ineens plotsklaps over is, en zeker als je daar niet op voorbereid bent.

Wel heerlijk zo, het eten klaargemaakt door de kraamverzorgster, staat in de oven. Een heerlijke luxe. Gisteren en vandaag is J dus gaan werken en dan ben ik nog wel even alleen met de kinderen voor hij thuis is. Maar dat gaat eigenlijk prima, zeker als ik nog geen eten hoef te koken. Ze zitten nu even lief voor de tv, dus kan ik rustig even achter de pc. Morgen en overmorgen is J zoiezo vrij en begin volgende week ook nog. Ik weet nog niet precies wanneer hij weer gaat werken maar dat zal wel volgende week woensdag of donderdag zijn. Dinsdag vieren we Daan's verjaardag, maar wel een beetje in het klein.

10.    #10
    . Angie1973's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

oke, we zijn verhuisd. Ook ik ben voornemens hier lekker met jullie verder te kletsen.

Fijn Anne, je jongste (!) ook weer mee naar huis. Hoop dat het beter blijft gaan.

Vond het zwangerzijn ook super fijn en voelde me echt speciaal met die dikke buik. Nu heb ik een kindje en voel ik me op een andere manier speciaal. Ik geniet gewoon van alles wat er gebeurd. Bovendien is dit mijn eerste en willen we graag nog een kindje in de toekomst. Dan voel ik me wrs dubbel speciaal, en moeder, en zwanger. wat kan het toch allemaal mooi zijn.

tjee, de buurvrouw belt aan (hoor het want mies doet open). Zij en haar dochter van 11 willen naar Anna komen kijken. Ga er ook maar ff heen. tot snel.

angie
    Mama van AnnA (14-04-2005) MEes (26-01-2007) en Ties (20-02-2009)

11.    #11
    . lelie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

zo langzamerhand kan iedereen ons hier vinden en wordt de groep weer compleet...

Ik had me nog niet gerealiseerd dat het voor veel van jullie de laatste zwangerschap is geweest. Zelf ben ik daar nog niet mee bezig en ik mis het zwanger zijn dan ook niet echt. Kan me eigenlijk al niet meer voorstellen dat ik ooit zwanger was. Het lijkt alweer zo ver van me af te staan. Mijn zus krijgt over een paar dagen de baby via keizersnee en als ik haar zie met een dikke buik, leg ik eigenlijk niet eens meer de link naar mezelf. Ik moet wel zeggen dat ik absoluut nog niet het gevoel heb dat dit de laatste moet zijn. Nu we 2 meiden hebben, fantaseer ik al helemaal over een leuke zolderkamer voor hen samen. Dan komen er weer 2 kamers vrij in huis en is er dus best plek voor nog een kindje. Ik wil wel eerst een paar jaartjes rust, dus ik ben van plan om over een paar weken een spiraaltje te laten plaatsen. Daar heb je in elk geval een jaar of 5 geen omkijken meer naar. Ik zag er na Sylke erg tegen op om zo'n ding te laten plaatsen, maar nu, na 2 bevallingen, durf ik het wel aan. Kan nooit veel erger zijn toch? En ik wil eigenlijk niet weer onverwacht snel zwanger raken. Het is inmiddels wel bewezen dat ik makkelijk zwanger raak, dus moeten we maar geen risico's nemen. Manlief heeft altijd gezegd dat hij 2 kindjes wel genoeg vindt, maar ik wilde altijd al meer. Ik hoop wel dat we het eens worden, want ik heb juist nu nog meer het gevoel dat er nog wel 1 bij mag. Ondanks dat het nu best slopend is af en toe. Het is toch ook wel heel erg genieten, 2 van die mooie meiden in huis. In gedachten zie ik al hoe ze, als ze straks ouder zijn, iedereen om hun vingertjes winden.

Thirza is weer wat tot rust gekomen gelukkig. Ze spuugt weer iets minder en ook de hoestbuien nemen (heel) langzaam maar zeker af. Tussen de voedingen slaapt ze weer het grootste deel en er zit gelukkig ook weer iets meer tijd tussen. Ik vind het erg moeilijk om in te schatten wanneer ze nou krampjes heeft en wanneer ze juist vaak wil drinken ivm regelen. Het probleem is dat je verschillend moet handelen, omdat je bij krampjes juist niet meer moet voeden. Dan krijgt ze nl. alleen maar meer buikpijn. En bij regeldagen moet ze juist vaker drinken. Dat was dus wel steeds piekeren en afwegen de afgelopen dagen. Als ze zo huilt, houdt ze zich echt als een plankje. Dat duidt volgens mij op buikpijn. En ze kan soms zo ineens heel hard gaan huilen, terwijl ze rustig op de arm ligt. Toch moeilijk hoor. Je moet die lichaamstaal weer echt opnieuw leren. Gelukkig is het nu weer terug naar af en toe een huilbuitje en dan vooral 's avonds. Niet meer 's nachts gelukkig. Dat was erg frustrerend, omdat je dan graag wilt slapen.

Anne, fijn dat Pepijn vandaag weer naar huis mag. Nu maar hopen dat het ook goed blijft gaan.

Heidy, ik hoop ook voor je dat het vanaf nu steeds iets beter gaat met Yana. Weet je al of het reflux is? Dit is wel te behandelen toch?

Poppeke, heerllijk toch?! Zo'n zoete baby. Geniet er maar lekker van en ik hoop voor je dat het zo blijft. Fijn dat je je zo goed voelt. Wel uitkijken inderdaad, want rust is toch nog wel belangrijk. Ik voelde me ook heel snel weer goed, maar kreeg na een paar dagen toch wel wat last van mijn borsten en wat koortsig en zo. Je verkijkt je toch snel op wat je al kan. Het kan volgens mij geen kwaad hoor, om een pijnlijke borst leeg te kolven. Dat zei mijn kraamverzorgster in elk geval. Van 1 keer kolven krijg je niet meteen meer melk. Probeer anders die kwarkcompressen ook eens. Het werkt echt hoor! Gewoon een paar lepels kwark in een hydrofiel washandje en die dan dubbelvouwen. Dan met de dunste kant tegen de pijnlijke plek in je borst aanleggen. De kwark komt er niet doorheen, alleen doorzichtig vocht. Het witte droogt in en blijft in de binnenkant van het washandje achter. Je kunt nog een gevouwen hydrofiel luier onder je shirt doen, zodat niet al het vocht in je shirt trekt. Een paar uurtjes laten zitten en je zult zien dat het de volgende dag al beter is. Ik heb er zo nu 2 keer een borstontsteking mee kunnen voorkomen. Nam wel 2 paracetamol bij opkomende koorts. Tegen de kloofjes helpt Bepanten zalf er goed. Meestal hebben kraamverzorgsters wel een proeftubetje voor je. Ik zweer er echt bij. Kun je later ook gebruiken bij rode billen ( van de baby ) of bij een schrale huid. Echt superspul is dat.

Ik probeer ondertussen weer een beetje op conditie te komen. Ben gister met Sylke en Thirza naar de stad gewandeld. Thirza in de tricot-slen en Sylke in de buggy. Zo zijn we 2 uur aan het wandelen geweest. 's middags nog met Sylke naar de kapper gewandeld, ook een half uurtje heen en een half uurtje terug. Dat heeft ze voor een groot deel zelf gelopen en af en toe op het meerijdplankje achter de kinderwagen. Helaas begon het wel te regenen, maar niet zo hard gelukkig.

Thirza wil graag weer een slokje, dus ik stop er mee.
    [url=http://www.TickerFactory.com/]<br />[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/2;41;86/st/20081108/n/Lorijn/dt/6/k/7658/age.png[/img]<br />[/url]<br /><br />Trotse moeder van Sylke 14-04-03, Thirza 08-04-05 en Lorijn 08-11-08

12.    #12
    . Levela's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Post waarderingen

Ik ben zelf helemaal niet bezig met of we wel of niet nog een kindje willen......heb zomaar het gevoel dat het bij deze ene blijft, maar dat kan ook komen omdat ik het nu allemaal best wel zwaar vindt en dat vergeet je vast weer heel gauw......moet ook maar 's aan anti-conceptie gaan denken.....tot nu toe was ons kleine mannetje dat, vanwege de slapeloze nachten en gewoon omdat mijn hoofd en lichaam er helemaal niet naar staan. We waren even lekker aan het zoenen enzo, kwam er gelijk melk uit mijn tepels! Ook niet echt opwindend, vond ik. Ik voel me nu gewoon vooral heel erg moeder.....

Lelie; ik denk dat ik de krampjes ook heel lang als honger heb gezien, wat ik ook niet wist is dat babies tijdens krampjes heel erg zuigbehoefte hebben, hoorde ik vorige week op het cb pas. Inderdaad erg verwarrend dus. Ik probeer nu dus weer de voeding zonder dat Johannesbrood-spul te doen. Kasper had nooit last van spugen en nu ik hiermee ben gestopt begint hij ineens te spugen, dat poeder is ook eigenlijk niet tegen de honger, maar tegen spugen.....misschien moet hij weer even aan die dunnere melk wennen.

Vannacht ging het best wel weer goed met ons ingebakerde mannetje, het is net een lief postpakketje. Hij heeft van 22:30 tot 2:30 geslapen! Een absoluut record! Overdag lijkt hij ook minder te huilen. Af en toe nog inslaap-problemen, gisteravond weer 3 kwartier gehuild, maar de stille pauzes waren langer. Ik heb dus goede hoop dat het iets gaat worden. Ik probeer ook heel erg elke keer alles zo voorspelbaar mogelijk te maken en heel rustig te zijn in zijn eigen kamertje.

13.    #13
    .
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Ik zit te wachten tot het bezoek komt en kan dus nog eventjes een berichtje plaatsen. Net lekker weer ruim 1,5 uur geslapen terwijl ik dacht niet echt moe te zijn aangezien afgelopen nacht best wel weer goed ging (gevoed om 11.30, 01.00, 04.30 en toen weer om 08.30 uur). Alleen na de voeding van 01.00 uur duurde het een uurtje voor ze weer ging slapen.

Levela, het klinkt alsof je het heel goed aanpakt wat het inbakeren van Kasper betreft. Als ze veel huilen vind ik het ook moeilijk hoor om altijd te herkennen wat het is. Zeker de eerste weken. Ik weet nog wel dat Daan ook meer huilde (in ieder geval heel wat meer dan Floor) in de beginperiode en dat hij dan heel vaak met de pink stil te krijgen was. Dat moest je dan wel een heel tijdje volhouden, maar hij was dan in ieder geval (meestal) stil.

Lelie, goed dat je me herinnert aan het kwarkcompres, ik zal in ieder geval kwark in huis halen. Gisteren heeft Floor goed gedronken, dus heb er al minder last van. Maar gisteren was mijn vijfde dag dus was het zoiezo een beetje aan zijn top. Nu heb ik wel net voor het eerst ??n borst afgekolft, ??n keertje leegkolven kan volgens mij ook geen kwaad. Daarbij wilde ik mijn nieuwe Medela Harmony handkolf uitproberen. Ik had altijd een Medela Mini Electric, maar die was aan het einde van zijn latijn. Bij Daan heb ik die natuurlijk veelvuldig gebruikt (respectievelijk 10 en 8 maanden gevoed) en mijn schoonzusje heeft 'm ook voor 1 kindje geleend. Het motortje is gewoon bijna op. Ik was die herrie van zo'n elektrische ook wel aardig zat, en had goede verhalen gehoord over deze Harmony. Ik moet zeggen hij bevalt mij erg goed. Geen herrie en je kan hem goed met ??n hand bedienen en ook nog weglopen om iets te pakken of zo. Met zo'n elektrische gaat dat natuurlijk niet. Ik denk dus dat ik een goede aankoop heb gedaan. En nu gelijk mijn eerste voorraadje gemaakt die de vriezer in gaat.

Fijn dat Thirza weer rustiger is geworden. Volgens mij is een spiraaltje plaatsen voornamelijk pijnlijk als je nog geen kind(eren) hebt gebaard, tenminste dat hoor ik altijd. Het is dan wel makkelijk dat je nergens meer aan hoeft te denken. Ik doe voorlopig nog even niets aan anti-conceptie, maar zal straks wel weer aan de pil gaan. Ik ga wel informeren naar een pil die je eventueel kunt combineren met de borstvoeding, want mocht ik ook deze keer langere tijd doorgaan met borstvoeding dan wil ik toch wel wat eerder weer aan de pil dan de vorige keren. Volgens mij is er wel een pil die de borstvoeding minimaal be?nvloed, maar dat je die dan wel meer op stipte tijden moet innemen. Iemand ervaring mee?

Wat leuk dat je nu al fantaseert over eventueel nog een kindje erbij in de wat verdere toekomst. Nu is het misschien best slopend af en toe maar vergeet niet dat dat alleen maar beter wordt hoor. Zo heb ik het tenminste ervaren. Ik vond vooral de eerste twee maanden zwaar en daarna ging het me steeds gemakkelijker af. Ben benieuwd hoe ik dat zal ervaren met drie. Kan daar nu nog niet zoveel over zeggen, dan moet ik toch eerst eens een aantal dagen alleen met ze zijn geweest.

Mijn kraamverzorgster had het ook al over Bepanten, heb het nog niet in huis. Maar dat kloofjes genezen eigenlijk best goed en zijn dus niet echt erg geworden. E?n tepel is alweer bijna helemaal ok?, de andere voel ik nog wel maar (nog) niet extreem. Maar even aankijken.

Daan is nu even naar de verjaardag van zijn nichtje die gisteren 1 jaar is geworden samen met mijn zusje. Wes hoor ik net wakker worden, dus die ga ik er maar eens uithalen. J is even bezig met een klein stukje terras verlengen waar het nieuwe speelhuisje staat zodat die helemaal tegen de schutting aan komt te staan. Eerst stonden daar nog een paar plantjes. We zijn helemaal blij dat we het huisje gekocht hebben, zo'n succes is het nu al.

Hypnosa hoe gaat het met jou? Red je het een beetje en was je moeder er nu deze week een paar dagen?

Ben benieuwd hoe het verder met Prutser en Minky gaat.

Anne, Pepijn weer thuis!! Geniet er zoveel mogelijk van.

14.    #14
    . Anne29's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Dag meiden!

Helaas, Pepijn is nog niet thuis vandaag want gisteren belde de dokter nog ?s avonds dat hij toch vond dat hij eventueel pas vrijdag met ontslag kan. Vandaag is er nl geen arts die pepijn kent en kan beoordelen hoe zijn geschiedenis in de monitor bij hem past en vrijdag is de chef de clinique er weer en doet hij het. maar ik verwacht wel dat hij dus morgen mee naar huis kan, vannacht zijn er helemaal geen incidenten geweest. Dat was wel weer even een tegenvaller, want we hadden helemaal gerekend op een compleet gezin vandaag. We hadden ook vrienden op bezoek voor de lunch en die dachten ook dat we al weer compleet zouden zijn. Morgen hopelijk.

Ondertussen is Hidde ook flink aan het hoesten en snotteren, maar hij blijft wel gewoon goed eten gelukkig. Hij weegt alweer meer dan 3300 gram! Maar hij gaat ?s nachts slecht slapen na de voedingen en komt )wat mij betreft) ook wat te vaak. Ik begin al aardig moe te raken en dat is dan nog maar 1 baby. en nu zul je zien dat hun schema?s ook niet meer gelijk lopen ?s nachts en dat ze elkaar wakker gaan huilen want nu zijn ze niet meer gewend naast elkaar te liggen natuurlijk. Maar ja, daar moeten ze maar snel weer aan gaan wennen!

Ik wil ook een spiraal laten plaatsen, maar dan een mirena hormoonspiraal omdat je dan nog maar weinig tot geen bloed verliest tijdens je menstruatie. Alleen zei de huisarts de vorige keer dat het niet uit te sluiten is dat er dan hormonen in de moedermelk komen dus wacht ik tot ik stop met de borstvoeding (waarschijnlijk nog lang niet) en doen we het tot die tijd met condooms.

Levela, Ik weet nog dat na de bevalling van daan soms de melk uit mijn borsten spoot als we aan het vrijen waren! Dat vond ik wel genant, maar Sander had er geen problemen mee, vond het eigenlijk ook wel grappig. En heel natuurlijk, want bij bv, bevallen en sex komt toch gewoon hetzelfde hormoon oxitocine vrij. Ik heb daar nu veeeeeel minder last van, heb nog geen zoogcompres gebruikt en lek alleen maar heel soms tijdens de voeding. maar meestal kolf ik nu tijdens de voeding de andere borst af en kan ik ook niets merken van lekken natuurlijk.

Ik geef dus inderdaad nog steeds volledige borstvoeding en dat gaat me nog steeds goed af gelukkig!

Sander is met Hidde naar het ziekenhuis voor de voeding van pepijn en om even naar Hidde te laten kijken. Toen de arts van de week zei dat we met prematuren wel extra op moeten passen en laagdrempelig naar de huisarts moeten gaan de eerste drie maanden voor verkoudheden etc bedachten we ons opeens dat Hidde ook al twee weken aan het hoesten en snotteren is... helemaal vergeten door Pepijn, maar naar hem hadden we ook wel mogen laten kijken dus...

Daan wordt wakker, ik ga hem maar eens uit bed halen. Tot later!

Mama van Daan (1 juli 2003) en Hidde en Pepijn (1 maart 2005)

15.    #15
    . Francien's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Levela, wat lekker dat het inbakeren lijkt te helpen. Dat geeft in ieder geval een goed gevoel. Ik hoop voor je dat het alleen maar beter gaat.

Lelie, ik laat ook een spiraaltje zetten. Waarschijnlijk gelijk bij de nacontrole. Dat is de 19e al.
    Wil jij het koperspiraaltje of de hormoonhoudende ? Ik heb gehoord van een vriendin die laatst een spiraaltje heeft laten zetten dat het best wel meevalt. In onze omgeveing hebben inmiddels best al veel mensen voor het spiraaltje gekozen. Tot nu toe heb ik nog geen negatieve ervaringen gehoord. Het lijkt me ideaal om 5 jaar nergens meer bij sil te hoeven staan.

Lelie als Thirza zich strekt terwijl ze huilt, zijn dat volgens mij ook krampjes hoor.

Poppeke, ik heb ook zo'n zelfde electrische kolf van medela. Hij maakt inderdaad veel lawaai, maar met 5 minuten ben ik klaar met kolven. Dus ik heb het lawaai er wel voor over.
    Poppeke, na Lisa en Fleur heb ik de mini-pil geslikt toen ik borstvoeding gaf. Met die pil loopt de bv niet terug. Hij is alleen iets minder betrouwbaar. Ik slikte deze dus 2x per dag ipv 1 keer.
    Tegen de kloven heb ik ook bepanten gekregen van de kraamverz.Bij mij werkte dit erg goed.

Anne, wat een domper dat Pepijn nog niet mee mocht naar huis. Anne, ik kan me voorstellen dat je inmiddels moe wordt hoor. Het is ook niet niks wat jullie moeten doorstaan. Lekker dat Hidde zo goed groeit. Wat is het gewicht van Pepijn ?
    Anne, mijn huisarts en verloskundige zeiden dus dat de hormoonhoudende spiraal geen invloed uitoefend op de bv. Morgen ga ik het ziekenhuis bellen om door te geven dat ik met de nacontrole een sipraaltje wil laten plaatsen. Ik vraag het dan ook nog wel even na.

Met Yana lijkt het steeds beter te gaan. De laatste dagen huilt ze duidelijk minder. De medicijnen tegen de reflux lijken dus wel te helpen. Vooral de nachten zijn een stuk rustiger. Yana komt nu rond 2.30u voor een voeding en daarna tussen 6.00 en 7.00u. Na de nachtvoeding kan ik haar zelfs weleens in haar eigen wieg leggen ipv op mijn buik.
    Yana heeft van de weel 2 avonden de laatste voeding geweigert. Ze huilde dan van 19.00u tot 21.00u, daarna viel ze in slaap om pas om 3.00u pas weer te willen eten.
    We komen dus helemaal tot rust.

Groetjes Heidy

Pagina 1 van de 335 12311 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Winter 2005/2006 mama's!!! deel 6!
    Door Tamara  in forum Mama kletsgroepjes
    Reacties: 3155
    Laatste Bericht: 02-06-08, 22:45
  2. Uitgerekend april 2005
    Door hypnosa in forum Zwangerschap & bevalling
    Reacties: 1336
    Laatste Bericht: 03-05-05, 20:56
  3. Zijn er hier al Juni 2005 mama's !!!!!!!!!
    Door Vlinder in forum Mama kletsgroepjes
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 15-10-04, 20:57

Bladwijzers

Forum Rechten