VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 9 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 129

Onderwerp: Vraagbaak voor moeders aan moeders ;)

1.    #1
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Standaard Vraagbaak voor moeders aan moeders ;)

Waarschijnlijk is het duidelijk. Dit topic open ik voor vragen die je kunt hebben als ouder waar andere ouders misschien ervaring mee hebben cq oplossingen voor weten.

Enneh, domme vragen bestaan niet
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

2.    #2
    . Sipie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Vraagbaak voor moeders aan moeders ;)

Goed idee Hyp!
    Max (17-06-2004) & Lisa (08-02-2006) & Skye (23-11-2012)

3.    #3
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Ik bijt even de spits af.
    Onze dochter drinkt moeilijk. Ze drinkt wel maar ze doet er heel lang over omdat ze tussendoor stopt met drinken en ?f in slaap valt, ?f rond gaat zitten te kijken. We moeten haar constant kietelen en doen om haar wakker te houden en te laten drinken. Dit gaat nogal ten koste van onze nachtrust want een voeding duurt zo rustig 2 uur!! We voeden op verzoek en we geven haar afgekolfde melk. Aan de borst gaat het overigens hetzelfde en duurt het zelfs nog langer. Daarom doe ik dit niet meer iedere voeding. Iemand hier ervaring mee? Alle adviezen zijn van harte welkom!!
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

4.    #4
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sipie

Goed idee Hyp!
    Dank je

5.    #5
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Lief deed in het begin ook wel lang over een voeding (tot 45 min). Wat bij haar nog wel eens hielp was een nat washandje en onder haar voetje kietelen.

Heel veel succes ermee, je nachtrust is inderdaad ver te zoeken zo.

6.    #6
    . Sipie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Max dronk in het begin ook wel zo een uur....de tip van onze kraamverzorgster was om hem voor het voeden te gaan verschonen, dan is ie in ieder geval redelijk wakker.....maar ja, dat werkte hier niet altijd helaas........
    Max (17-06-2004) & Lisa (08-02-2006) & Skye (23-11-2012)

7.    #7
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Verschonen voor het voeden doen wij inderdaad ook en kietelen onder haar voetjes en kin etc. ook.

8.    #8
    . Doenja's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Bij ons was hetzelfde aan de hand. Een voeding duurde heel lang, maar de oorzaak lag achteraf wel op een heel ander vlak! Louelle had een te kort tongriempje, waardoor drinken gewoon heel moeilijk is. Is er al een lactatiedeskundige bij je geweest, of iemand van de Vereniging Borstvoeding Nederland?? Die hebben vaak veel ervaring met allerlei vormen van weigering en problemen! Succes ermee!!

9.    #9
    . Suzan76's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Ook Esmee deed er in het begin heeeeeeel lang over. De tip hier was juist om tussendoor als ze in slaap viel te gaan verschonen omdat ze daar dus vaak wel ECHT wakker van worden en dan kunnen ze weer verder drinken.........hopelijk drinkt ze snel lekker door......succes !

[url=http://www.9maand.com][img]http://ncban.9maand.com/105643.png[/img][/url]<br />[url=http://www.9maand.com][img]http://ncban.9maand.com/74364.png[/img][/url]

10.    #10
    . merelmeisje's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Merel kon ook erg lang drinken. Na een paar weken bleek dat ze gewoon ook een erg sterke zuig behoefte had. Dus ze bleef lekker bij mij aan de borst liggen en sabbelde wat (ik maar denken dat ze steeds kleine beetjes dronk). We hebben even een fopspeen geprobeerd maar daar wilde mevrouw niet aan. Gelukkig ontdekte ze al snel haar duimpje ... toen ze eenmaal door had dat ze daar lekker op kon sabbelen wanneer ze wilde ging het borstvoeding geven een stuk sneller ..
    Trotse en dankbare mama van:<br /><br />Merel&nbsp; 09-08-2004<br />Tijs&nbsp; &nbsp;&nbsp; 02-10-2005<br />Daan&nbsp; 13-10-2007<br />Sterre 03-04-2009

11.    #11
    .
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

kevin had geen zuigreflex met als gevolg..heeeel lang over de flessen doen.
    we verschoonden hem ook tussendoor als hij weer es in slaap viel.
    en we hadden een speen op de fles met een groot gat erin, zodat het echt letterlijk slikken of stikken was.
    en als hij een slok in de mond had en die niet doorslikte, wiegden we hem heen en weer, zodat het tegen zijn wangen aankwam zeg maar en hij als door een reflex toch ging slikken.

het is idd errug vermoeiend...maar het komt uiteindelijk goed.
    sterkte ermee.
    ben wel klaar met VP...Adios

12.    #12
    . Pokelon's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    5

Hyp,
    De onderkant van haar pyamaatje uittrekken, dus blote beentjes laten, dat hielp perfect bij Brynn.

Ik heb ook een vraag. Ik wilde al een topic openen, maar ik kan het nu lekker hier doen!
    Sinds Tristan (4) in de kantine eet (ze eten hier in Frankrijk warm tussen de middag) heeft 'ie allemaal gewoontes overgenomen van zijn vriendjes. Vroeger at hij eigenlijk van alles, en hij proefde altijd voordat hij zei dat 'ie iets niet lustte. Nu lust hij opeens dingen niet meer, die hij vroeger heerlijk vond. Bv gister gaf ik hem champignons, dat was vroeger altijd zijn lievelingskostje en nu wil hij het opeens niet meer eten. En zo gaat dat eigenlijk voor alles. Hij wil nu alleen nog maar kabeljauw, tartaar en aardappelpuree, ohja en pannenkoeken. Iemand tips, ik word er een beetje wanhopig van.......

Alvast bedankt,
    Lon

13.    #13
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Lastig hoor Lon!

Ehh blijven proberen, anders een boterham (dus niet apart koken voor hem)? Geen idee, die van mij is pas 19 mnd en eet het meeste nog wel.

14.    #14
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Misschien gewoon negeren en hem niets anders geven, pas bij de volgende maaltijd weer wat eten geven. Uiteindelijk zal hij wel gaan eten, omdat hij echt honger krijgt. Het kost een hoop moeite en energie en het zal niet makkelijk zijn. Die van mij (13 maanden) eet nog steeds alles, dus ik heb makkelijk praten.

Ik wens je veel succes

15.    #15
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ik weet van mijn moeder dat ze me ook niks anders gaf. Uiteindelijk ging ik wel eten. Ik was nl ook zo'n draak. Eerst dol zijn op spinazie en dan 3/4 weken later zeggen dat je het niet lust! Ik ben echt opgevoed met 'eten wat de pot schaft'. Toen ik wat ouder was werd ik rustig met mijn bord op mijn kamer neergezet, mocht pas terugkomen als het leeg was. En er waren geen vuilnisbakken in de buurt.
    Succes!

Pagina 1 van de 9 123 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Moeders voor moeders, wie wel, wie niet ?!
    Door Sietjac in forum Zwangerschap & bevalling
    Reacties: 140
    Laatste Bericht: 29-11-12, 17:40
  2. Moeders en de veiligheid voor hun kinderen
    Door tastymushroom in forum Mama kletsgroepjes
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 30-05-12, 13:28
  3. Voor alle moeders.....wat heb je gehad vandaag
    Door Cooperbaasje in forum Vergaarbak
    Reacties: 51
    Laatste Bericht: 20-05-10, 17:46
  4. Voor alle moeders (en grootmoeders)