VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Baby-tv: wat vinden jullie ervan? Overdreven of gewoon handig?

1.    #1
    . Suzanna's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Post waarderingen

Standaard Baby-tv: wat vinden jullie ervan? Overdreven of gewoon handig?

Wij hebben een tijdje geleden een baby-tv (zo'n cameraatje/webcam met draadloos contact met een klein zwart-wit beeldscherm) aangeschaft. Ik ben er persoonlijk ERG blij mee, niet alleen is het gewoon erg leuk om naar je slapende kindje te kijken, het is ook handig om te zien of je kindje ?cht moe is of nog helemaal wakker.
    Ik heb echter veel bezoek gehad die het onzin vond om zo'n ding te kopen. Zeker omdat we in een klein appartementje wonen (je hoort haar toch z??).

Als ik echter wil 'controleren' of mijn dochtertje niet haar hoofdje aan het openkrabben is (ze heeft eczeem op haar hoofd) of gewoon wil weten of ze al slaapt (ivm zachtjes doen?) is het echt een uitkomst. Bij anderen voel ik me al een beetje onthand zonder cameraatje...

Hebben jullie ervaring met zo'n apparaatje? Het is tamelijk 'nieuw' en ik ken eigenlijk maar ??n iemand die ook zoiets heeft. Zouden jullie bij de aanschaf van een babyfoon ook de aanschaf van zo'n baby-tv overwegen? Waar zouden jullie voor kiezen?

En natuurlijk ook: waarom zou je voor een 'gewone' babyfoon kiezen als je er ook eentje kunt krijgen met beeld erbij? (misschien juist om ook eens 'rust' te hebben? Ik persoonlijk heb juist meer rust als ik weet dat Noa slaapt, maar ik kan me voorstellen dat je er anders over kunt denken)

Misschien heb ik mezelf eigenlijk bewust 'verslaafd' gemaakt aan zo'n baby-tv (erg extreem uitgedrukt maar ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel). Ik zou hem het liefste overal meenemen om mijn kindje overal in de gaten te kunnen houden.

Is dit normaal gedrag of ben ik overdreven bezig?
    Gelukkige mama van drie meiden!<br />(Noa, Emma en Julia)

2.    #2
    . diedeldie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Baby-tv: wat vinden jullie ervan? Overdreven of gewoon handig?

Ik kan me ergens wel voorstellen dat je het een prettig idee vindt om je kindje goed in de gaten te kunnen houden. Maar ik zou er zelf dus echt nooit voor kiezen. Dan af en toe maar even om het hoekje kijken, krijg je zelf denk ik ook wat meer rust. Ik denk dat je er voor moet oppassen dat je niet totaal afhankelijk wordt van dat ding. Vertrouw op je instinct, kom je een heel eind mee hoor!

3.    #3
    . Suzanna's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Post waarderingen

Ja, dat om een hoekje kijken probeerde ik....het is alleen zo dat Noa wakker wordt zodra ik de deur opendoe vaak. Niet als ze ?cht vast slaapt hoor, maar als ze bijna in slaap is wel. En dat weet je natuurlijk niet van tevoren...
    Dat was ook een reden dat we dat ding kochten (eigenlijk heeft mijn man me overgehaald, ik vond het in het begin grote onzin).

4.    #4
    . zeester's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    1

Hoi Suzanna,

Ik vond het in het begin ook erg lastig om er maar op te vertrouwen dat alles goed gaat. De 'kleine' geluidjes vangt de babyfoon ook niet per definitie op. Dus het liefst zou ik er de hele avond en nacht naast hebben gezeten... Ik ben nu blij dat ik dat niet heb gedaan en daarom er ook steeds meer vertrouwen in heb gekregen dat het allemaal wel goed gaat. Stefan gaat om 7 uur slapen, als wij naar bed gaan kijken we even heel voorzichtig en zetten we de babyfoon uit, en that's it.

Natuurlijk kan zo'n tv-tje handig zijn als je bang bent haar wakker te maken, maar aan de andere kant moet ze ook wennen aan de geluiden om haar heen. Maar verder... Ook het controleren of ze niet krabt, doe je dat 's nachts ook? Dan heb ik misschien een betere tip: vraag via je huisarts of je een machtiging kunt krijgen om een zogenaamde coater aan te schaffen (via de apotheek). Dat is een pyjamaatje van zachte katoenen, met alle naden aan de buitenkant en de handjes en voetjes ook ingepakt. Je dochtertje kan dan haar eczeem niet meer openkrabbelen, alleen nog maar wrijven. Voor ons zoontje was dat een uitkomst, want juist door het krabben wordt de jeuk weer erger en kom je in een vicieuze cirkel terecht...

Verder sluit ik me aan bij diedeldie: vertrouw op je instinct, en heb vertrouwen in je dochter!

Caro
    P.S. Als je nog meer eczeemtips wilt: zo onderhand ben ik ervaringsdeskundige, dus vraag maar raak!
    Mama van Stefan (14 juni 2004) en Thomas (14 januari 2009)

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Baby-tv: wat vinden jullie ervan? Overdreven o

Wij hebben wel een babyfoon, maar die wordt niet gebruikt. Een baby-tv zou voor mij dan ook niet nodig zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ik jullie overdreven vind.

Als eerste hebben wij een makkelijk kind, dat niet vaak ziek is of andere klachten heeft. We wonen wel in een ruim huis. Als ik in de keuken ben, hoor ik onze zoon bijna niet huilen in zijn bed.
    Persoonlijk word ik helemaal gek van een babyfoon, bij iedere geluidje had ik de neiging om te gaan kijken en wordt ik er erg onrustig van.

Ik heb toen ik pas moeder was een cursus gedaan (Als je pas een baby hebt) en het belangrijkste wat ik daar geleerd heb is: Heb vertrouwen in je kind. En dat werkt nog steeds prima. Ik ga rustig even in de tuin zitten als hij in bed ligt, wel ga ik af en toe dan luisteren in de hal of hij toevallig niet ligt te huilen.

6.    #6
    . Robumpie's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Hallo suzanna !? ?

Wij hebben ook zo,n cameraatje! En ik vind het geweldig!
    Ik heb hem al sinds mijn zoontje Robbie 4 maanden is, het het bevalt ons prima.
    Ik kan altijd zien of ie "praat" in z,n slaap of echt wakker is, of ie ( toen ie kleiner was ) niet op z,n gezichtje bleef liggen ( hij slaapt altijd op z,n buikje), of ie als ie huilt niet overgeven had ( heeft ie een keer of 4 wel gedaan namelijk) en het is gewoon een geruststellend gevoel om te kunnen zien wat er gebeurd vinden wij.
    Hij is ook nog eens redelijk goedkoop vind ik, Onze was toen in de aanbieding voor 60 euro en een goede babyfoon kost al snel over de 100,--. ( die hebben we ook wel hoor maar ik vind dit veel lekkerder? :P)

Kortom redenen genoeg om het te overwegen.
    Wij kregen in het begin van ouders en schoonouders ook wel negatieve reacties maar nu vinden ze het ook super.
    Ik raad hem iig iedereen aan!

Groetjes Bianca.

[URL=http://www.tickercentral.info][IMG]http://www.tickercentral.com/view/9d3x/a.png[/img][/URL]

7.    #7
    . Kaatje1975's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Post waarderingen

Die wat je gevoel je ingeeft! Voel jij je prettig met zo'n teeveetje, prima toch? Ik heb daarentegen geeneens een babyfoon en ik ga ook rustig in de tuin zitten hoor. Als er wat aan de hand is zet ie wel een keel op, nou en die hoor je wel! Daarentegen heb ik ook een heel makkelijk kind wat slapen betreft.
    Groetjesssssssssss van Karen

8.    #8
    . marjatta's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

Ik vind dat ieder voor zichzelf moet weten wat ie wil. Wij hebben geen camera, maar ook geen babyfoon. In het begin vond ik dat wel eng hoor,was bang dat er iets met haar aan de hand was als ik haar lange tijd niet hoorde. Nu is dat over. Ik ken haar slaapgedrag.En als er echt iets aan de hand is dan hoor ik haar echt wel.

Liefs, Marjatta
    [url=http://tickers.families.com][img]http://tac.families.com/ezb/1061069.png[/img][/url]

9.    #9
    . bootje's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Zo'n tv-tje lijkt mij vooral erg leuk omdat je idd kan zien wat je kindje aan het uitspoken is en hoe hij slaapt. wij hebben een digitale babyfoon en die nemen wij mee de tuin in, de garage in en we brengen deze ook weleens bij de buren als wij weg moeten. ik vind het ideaal en ik zou bij een tweede best overwegen om zo'n tv-tje aan te schaffen. Ik vind het niet overdreven.
    [url=http://www.tickercentral.com][img]http://www.tickercentral.com/view/9d6r/1.png[/img][/url]<br />[url=http://www.tickercentral.com][img]http://www.tickercentral.com/view/9d6r/2.png[/img][/url]<br />[url=http://vrouwenpower.nl/banner/][img]http://vrouwenpower.nl/banner/tickers/image/vacation/bg003/birdslider/2008-6-16/1313/366/b256ZSB2YWthbnRpZSBpcyBvdmVyIA==[/img][/url]

10.    #10
    . armygirly's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    13

Ik vind het ook absoluut niet overdreven.

Hebben jullie laatst wel dat ene gezien op tv? Het schijnt dat als iemand anders ook zo'n ding heeft en er mee door de straat liep dat hij het signaal van jou tv kan overnemen.
    Ze belden dan aan met zo'n ding in de hand en vroegen dan heel droog: Is dat uw kind wat ligt te slapen?

Die ouders schrokken zich wild. Die zagen gewoon bij een vreemde op beeld dat hun kind sliep.

Ook ik schrok ervan dus ik zou denk ik in de toekomst niet zo iets aanschaffen.

Maar ik denk ik meld het jullie wel even.
    They say guns don't kill people. People kill people. Well I think guns help, if you stood there and yelled BANG It won't work!!

11.    #11
    . yvonne68's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Is zo'n tv-tje overdreven? Daar kan ik geen oordeel over geven. Ik zelf gebruik geen babyfoon of tv-tje. Michelle gaat om 7 uur 's avonds naar bed en wordt de volgende dag rond half 8 weer wakker. Althans, dan laat ze van zich horen. En aan de manier waarop ze in haar bed ligt, kan ik opmaken dat ze in de nacht heeft "lopen spoken". Alleen doet ze dat stil en horen wij haar niet. Nou prima toch? Als er echt iets aan de hand is, dan laat ze dat wel horen. Ik denk dat als ik alles zou kunnen zien of horen dat ik dan veel minder rust zou hebben. Ook denk ik dat ik Michelle dan veel eerder uit haar bed zou halen, omdat ik haar zie bewegen. Het gebeurt best vaak dat ze tussendoor wat zit te spelen in haar bedje en dat ze dan weer in slaap valt. Als ik haar er direct uitgehaald had, had ze dat vervolgslaapje gemist. Dus voor mij zou zo'n tv-tje overdreven zijn, maar voor degenen die het heerlijk vinden ook prima. Ieder op zijn eigen manier toch?

[IMG]http://valtaf.nl/smilies/3198.gif[/IMG]

12.    #12
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Yvonne, zou dat liggen aan de geboortedatum? Ruud kan ook heerlijk stil in bed liggen en toch wakker zijn

13.    #13
    . yvonne68's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Misschien is het wel iets typisch voor Vissen-kindjes, maar daar heb ik niet zoveel verstand van.
    [IMG]http://valtaf.nl/smilies/3198.gif[/IMG]

14.    #14
    . Suzanna's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005
    Post waarderingen

Bedankt voor de reacties! Ik had niet gezien dat er alweer zoveel gereageerd is.

Leuk om te weten dat jullie het niet 'overdreven' vinden. Ikzelf kan niet goed meer zonder, maar dat wil niet zeggen dat ik haar constant in de gaten aan het houden ben hoor.

Ik geloof dat dat met babyfoons (een bep. type tenminste, met radio-ontvangst o.i.d) ook kan, het geluid van iemand anders opvangen. Dat is wel minder idd! Maar goed...ik ben niet zo paranoide dat ik denk dat er iemand met zo'n ding dat gaat proberen. Allebei de apparaatjes (camera ?n ontvanger) moeten trouwens in het stopcontact bij ons, dus door de straat lopen ermee zal niet lukken.

Ik heb overigens een kindje dat niet zo makkelijk slaapt en dat is ??n van de redenen dat ik het heerlijk vind om dit apparaatje te hebben. Als ze wat langer blijft huilen kijk ik op het cameraatje en zie ik dat ze tussendoor haar oogjes dichtheeft, of dat ze heel erg aan het proberen is haar handjes in haar mond te doen (terwijl ze er sokjes overheen heeft ivm eczeem op haar hoofdje) en dan doe ik haar speentje er even in en slaapt ze gelijk in bijv...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeester

Natuurlijk kan zo'n tv-tje handig zijn als je bang bent haar wakker te maken, maar aan de andere kant moet ze ook wennen aan de geluiden om haar heen. Maar verder... Ook het controleren of ze niet krabt, doe je dat 's nachts ook? Dan heb ik misschien een betere tip: vraag via je huisarts of je een machtiging kunt krijgen om een zogenaamde coater aan te schaffen (via de apotheek). Dat is een pyjamaatje van zachte katoenen, met alle naden aan de buitenkant en de handjes en voetjes ook ingepakt. Je dochtertje kan dan haar eczeem niet meer openkrabbelen, alleen nog maar wrijven. Voor ons zoontje was dat een uitkomst, want juist door het krabben wordt de jeuk weer erger en kom je in een vicieuze cirkel terecht...

Bedankt voor je tip! Ik ga het zeker vragen, want dit is echt lastig (ze trekt de sokjes echt constant uit als ze niet gelijk slaapt en als ze wakker wordt en gaat dan lekker haar hoofdje kapot krabben... )

En als ik nog meer vragen heb, weet ik dus waar ik terecht kan thnx!

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Wat vinden jullie..?
    Door Anoniem in forum Anonieme onthullingen
    Reacties: 53
    Laatste Bericht: 01-07-08, 20:13
  2. wat vinden jullie?
    Door fiona in forum Relaties & vriendschap
    Reacties: 100
    Laatste Bericht: 17-02-08, 20:13
  3. Wat vinden jullie?
    Door regelmuts in forum Vraag het een man
    Reacties: 112