VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Hoesten met veel slijm

1.    #1
    . Linn's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Post waarderingen

Standaard Hoesten met veel slijm

Hai

onze zoon ?(12 weken) is momenteel verkouden en hoest nogal eens, daarnet weer maar met veel slijmvorming, hij stikte ongeveer, ik schrok me dood. Als hij net gedronken heeft komt er dus een hele golf melk weer uit op die manier. Ik heb m nu weer hoog gelegd in bed en heb al met m zitten stomen in de badkamer, ik ben altijd nogal terughoudend wat de huisarts ?betreft, maar zouden jullie dat in dit geval wel doen? Hij heeft namelijk geen verhoging en is gewoon vrolijk verder.
    Hebben jullie ervaring ermee? ?

2.    #2
    . lelie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Hoesten met veel slijm

Onze dochter van 12 dagen heeft dit ook op het moment. Ik zit dus een beetje met hetzelfde probleem. Helaas kan ik je geen tips geven, maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar wat anderen hiervan zeggen. Ik vroeg me ook af of ik ermee naar de huisarts moet of dat het na een paar dagen vanzelf weer afneemt.

Omdat jouw zoon iets ouder is, heb je wel wat meer mogelijkheden. Bijvoorbeeld het Zwitsal Kruidenbadje is vanaf 3 maanden en ik denk dat je ook al baby Dampo zou mogen gebruiken, maar dat zou ik even na moeten zoeken. (of was het nou Vicks Vapo Rub?) In elk geval zo'n mentol zalfje dat je op borst en rugje smeert. Ik weet dus niet vanaf hoe oud dat mag, maar heb het wel in huis dus kan het straks even nakijken.

Ben benieuwd naar andere tips.
    [url=http://www.TickerFactory.com/]<br />[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/2;41;86/st/20081108/n/Lorijn/dt/6/k/7658/age.png[/img]<br />[/url]<br /><br />Trotse moeder van Sylke 14-04-03, Thirza 08-04-05 en Lorijn 08-11-08

3.    #3
    . lelie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Heb nog even snel gegoogled en volgens de info die ik vond moet het met een dag of 10-14 wel over zijn. Intussen zorgen dat ze voldoende drinken en allert zijn op uitdrogingsverschijnselen. Kruidenbadje werd ook genoemd en verder een doorsneden ui naast het bedje. Dat ga ik misschien vanavond ook maar proberen.
    [url=http://www.TickerFactory.com/]<br />[img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/2;41;86/st/20081108/n/Lorijn/dt/6/k/7658/age.png[/img]<br />[/url]<br /><br />Trotse moeder van Sylke 14-04-03, Thirza 08-04-05 en Lorijn 08-11-08

4.    #4
    . Linn's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Post waarderingen

Hai Lelie
    harstikke bedankt voor de tips
    daarnet stikte hij zowat weer in zijn slaap heb dus maar wel de ha gebeld, vertel straks wel ff hoe het gegaan is,
    hij wilde toch ook liever ff luisteren naar de longetjes
    jij sterkte met je kiddie

5.    #5
    . Sipie's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Post waarderingen

Wij zitten geregeld met hetzelfde bij Max. Vanaf 3 maanden mogen ze in zo'n kruidenbadje (vrnl. eucalyptus), verder zetten we 's nachts een ui naast z'n bed en sinds kort gebruiken wij ook wel Bisolvon om het slijm wat op te lossen. Na een dikke week zal het wel iets op moeten knappen, maar een wondermiddeltje hebben ook wij hier helaas nog niet ontdekt.... Ik ben wel eens ermee naar de huisarts geweest omdat ie zo hoestte dat hij er van begon over te geven, maar dat was niet erg zei die beste man (ik kon hem op dat moment wel wat doen, maar goed), het is gewoon een kwestie van uitzieken...

Indien je baby flesvoeding krijgt, zou je de voeding ook ietsje kunnen verdunnen, dan is het wat minder slijmvormend...

Sterkte met jullie kids
    Max (17-06-2004) & Lisa (08-02-2006) & Skye (23-11-2012)

6.    #6
    . Linn's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Post waarderingen

Hoi

nou inderdaad het kon geen kwaad volgens hem, uitzieken maar. Hij begon ook over een ui naast je bed en Luuf baby, dus maar weer in huis gehaald, verder zei hij dat er iets van thijmsiroop is maar eenmaal in de apotheek hadden ze alleen maar spul voor baby's vanaf 6 maanden. Ik moet m gewoon wat vaker aanleggen en mee onder de douche nemen voor het stoom. Ik voelde me wel lullig toen ik eenmaal daar zat, die man geeft me altijd het gevoel dat ik voor elk wissewasje langskom terwijl het de eerste keer was dat ik met Robin kwam! Grrr.
    Bovendien heeft hij toen hij 2 weken was een weekend in het ziekenhuis gelegen voor een virus dus ik ben gewoon wat voorzichtiger met hem dan met de oudste.

Bedankt voor jullie reacties!

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Te veel in je handtas
    Door Irene_de_Vreede in forum Nieuws
    Reacties: 63
    Laatste Bericht: 29-04-14, 18:54
  2. Veel huiseigenaars betalen te veel
    Door liena in forum Nieuws
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 07-04-10, 10:47

Bladwijzers

Forum Rechten