VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Onderwerp: zwangerschaps bh en voedings bh

1.    #1
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Standaard zwangerschaps bh en voedings bh

Ik vraag mij af wanneer je een zwangerschaps bh het beste kunt gaan aanschaffen. En is dat hetzelfde als een meegroei bh? Zitten daar geen naden in? Ik heb veel last van gevoelige tepels dus naden zijn uit den boze. Of kan ik ook al een voedings bh gaan dragen?
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

2.    #2
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: zwangerschaps bh en voedings bh

hoi hypnosa
    Volgens mij zijn een zwangerschapsbh en een meegroeibh hetzelfde. Zelf draag ik (naar een half jaar) nog steeds de zwangerschapsbh, ook voeden wil er prima mee, ik heb altijd ruzie met voedingsbh's (gekke gespdingen) ,heb daar dus ook maar een van.

De meegroei bh heb ik gekocht in week 10 ofzo, de mamabel van Triumph en daar zitten geen naden in, in het borst gedeelte in elk geval. Dat zijn zwangerschaps bh's en meegroei bh's ineen volgens mij.
    Heb je ondertussen al een gekocht??

3.    #3
    . Anne29's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Hoi Hypnosa,

Ik zou pas nieuwe bh's kopen als je oude niet meer lekker zitten. Ik had twee zwangerschapsbh's tijdens mijn vorige zwangerschap, zonder naden door de cups inderdaad. En draag nog steeds echte voedingsbh's (geef nog af en toe bv aan mijn zoontje) en tegenwoordig heb je (bijv. van Anita en Hunkemoller) bh's die je met 1 hand weer dicht kunt klikken, daar kun je bijna niet mee in de knoop raken hoor.
    Een voedingsbh moet je pas kopen vlak voor je bevalling, of liever eigenlijk nog een week of twee na je bevalling, omdat je dan pas weet hoe je borsten er precies uit gaan zien. Maar ook voedingsbh's zijn heel flexibel en ik draag nog steeds die ik toen kocht in cup E, terwijl mijn C en D bh's me nu ook weer prima passen. Helaas zijn ze wel allemaal heeel erg saai en is het moeilijk om een spannene voedingsbh te vinden
    Mama van Daan (1 juli 2003) en Hidde en Pepijn (1 maart 2005)

4.    #4
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

En hopelijk heb je geen onhandige maat, want dan zul je het met je gewone BH's moeten blijven doen. :P

Nou ja, ik had er eentje die ik wel aankon, maar het zat vreselijk. Net na de bevalling heb ik toen nog gewone BH's in mijn maat besteld, zonder beugels dus. Maar dat is wel lastig met borstvoeding hoor. Vooral buiten de deur!

5.    #5
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Bedankt meiden, ik ben weer een stukje wijzer
    Mijn eigen bh's pas ik bijna allemaal niet meer, alleen eentje en die is ondertussen wel aan een wasbeurt toe Ik ben vrijdag effe de stad ingeweest maar de zwangerschapsbeha's zijn allemaal nog te groot, het is ook altijd hetzelfde Ze beginnen bij cup B en ik heb cup A. Alleen nu een iets grotere A
    Spanning is wat je denkt dat je zou moeten zijn, ontspanning is wie je bent.<br />Nu nog mezelf vinden...

6.    #6
    . Annemarie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Koop anders even een gewone bh in een iets grotere maat. En als je borsten nog meer groeien (hoeft helemaal niet per se hoor, al is het bij de meesten wel zo) kun je tegen die tijd een passende zwangerschapsbh kopen.
    Mijn borsten zijn een beetje kleiner geworden met als gevolg dat de meeste van mijn bh's nu iets te ruim zitten. Van mij mag er dus wel weer iets bij komen!
    Moeder van David (23-8-03), Roos (18-4-05), Anne (20-11-07) en Maarten (7-5-10).

7.    #7
    . wielaa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Mijn borsten zijn nog niet zoals ze ooit waren, geef nog steeds bv. Na de voeding zijn het ong. theezakjes (die al gebruikt zijn)

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Wat ik begreep is dat een zwangerschapsbh dus echt voor de groeiende borsten zijn; en dus meerekken. Wat absoluut taboe is (blijkt dan naar wat ik hoorde vandegene die me hielp met uitzoeken van tijdens mijn 1e zwangerschap) zijn BEUGEL bh's; die blijken vooral als je dus bv wilt gaan geven, toch niet denderend te zijn voor je kliergroei ed...vraag me niet precies hoe dat zit.
    Een voedingsbh rekt niet mee en is idd gewoon qua aanschaf voor het laatst (dan weet je in welke cup je zo'n beetje zit).

Groetjessssssssss
    [url=http://www.babybrabbel.nl][img]http://www.babybrabbel.nl/dynban/9maandenbanner/1113602400/2/255/165/165/1.png[/img][/url]

9.    #9
    . Annemarie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Tally, ik heb net weer gelezen dat dat vroeger gedacht werd, maar dat dat een fabeltje is. De melk wordt immers pas gemaakt als de baby er al is? En dan dan draag je sowieso al een voedingsbh, die nooit beugels hebben. Ze raden juist aan om beugelbh's te dragen ook tijdens de zwangerschap, zeker als je wat grotere borsten hebt. Die kunnen immers wel wat extra steun gebruiken!
    Zelf draag ik ook altijd beugelbh's al heb ik niet zo gek veel, gewoon omdat ik bij een bh zonder beugels toch het gevoel heb dat ze erg schommelen als ik loop. En daar heb ik een hekel aan .
    Moeder van David (23-8-03), Roos (18-4-05), Anne (20-11-07) en Maarten (7-5-10).

10.    #10
    . Annemarie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

O ja, en wat die kliergroei betreft: dat gebeurt alleen bij een eerste zwangerschap, dus daar hoef je je nu al helemaal geen zorgen om te maken!

11.    #11
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Over die beugels... je haalt me de woorden uit de mond.

Belangrijkste in de zwangerschap is dat de BH past. Dus worden ze groter: koop dan ook een grotere maat! Meegroeien is voor sommigen misschien handig, het hoeft echt niet.

Zoals ik al eerder vertelde kon ik geen zwangerschaps- of voedingsBH kopen die goed paste. En gewone BH's zonder beugel vind ik ook vreselijk. Daar ga ik deze zwangerschap dan ook niet meer moeilijk over doen.

12.    #12
    . Anne29's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Wat ik heb begrepen is dat als je beugelbh's draagt tijdens de borstvoeding, je een grotere kans op borstonsteking hebt omdat ze wat kliertjes af kunnen knellen die dan niet goed leeggedronken worden.
    Ik heb zelf geen beugelbh's gedragen, nu pas weer (eindelijk.... ) maar een borstontsteking of 3 heb ik wel gehad (andere oorzaken dus, Daantje die een dagje niet wilde drinken en tadaaa... ik was daar heel gevoelig voor). En dat is geen lolletje
    Wel heeft Anita tegenwoordig ook beugel/voedingsbh's maar het is denk ik voor iedereen persoonlijk of dat prettig is of niet.
    Mama van Daan (1 juli 2003) en Hidde en Pepijn (1 maart 2005)

13.    #13
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ja na de bevalling geen beugelBH's!? ?

Ik heb ook een borstontsteking gehad, waarschijnlijk indirect veroorzaakt door spruw. Bah!
    Maar na de bevalling heb ik dus gewone BH's zonder beugel gedragen. En ik was heel blij toen dat niet meer hoefde!

14.    #14
    . hypnosa's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    18

Ik heb nu een beha besteld in een iets grotere maat. Wel met beugels Misschien kan ik daar nog heel lang mee voort

15.    #15
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ik heb 2 voedingsBH's gewoon in mn eigen maat 80 C
    Mijn borsten groeien niet mee tijdens de zwangerschap, die blijven gewoon al jaren t zelfde. Mijn oudste is 12 en ik heb nog dezelfde maat en vorm als toen
    Het is heerlijke soepele stof, zonder naden en beugels en ik heb ze tijdens mn vorige zwangerschap gekocht bij Miss Etam
    [url=http://www.babybrabbel.nl][img]http://www.babybrabbel.nl/dynban/9maandenbanner/1113948000/3/255/165/165/1.png[/img][/url]

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. vriendschap vs zwangerschaps hormonen
    Door catgirl in forum Relaties & vriendschap
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 08-05-13, 16:20
  2. Na je zwangerschaps verlof weer gaan werken
    Door Little Devil in forum Tips voor kinderen en opvoeding
    Reacties: 24
    Laatste Bericht: 25-10-09, 12:44
  3. zwangerschaps kleding
    Door liefdes-vrouwtje in forum Zwangerschap & bevalling
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 05-06-08, 18:51
  4. Hoofdpijn (Zwangerschaps vergiftiging?)
    Door Veronique in forum Zwangerschap & bevalling
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 18-01-06, 20:41

Bladwijzers

Forum Rechten