VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: geboren met 1 nier en 7 tenen aan 1 voet , herkent iemand dit???

1.    #1
    . kleinevriend's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Standaard geboren met 1 nier en 7 tenen aan 1 voet , herkent iemand dit???

hoi allemaal,

zijn er hier of kennen jullie kindjes/volwassenen die met 1 nier geboren zijn en die tevens 7 teentjes aan een voet hadden?

een familielid van mij heeft een zoontje (nu 4 jaar) die met bovenstaande geboren is.
    nu is zij erg benieuwd of dit vaker voorkomt en hoe het met die personen verder gaat in hun ontwikkeling.
    ze is dus vooral op zoek naar herkenning en hoe het nu gaat met die kinderen/volwassenen.
    zijn er dingen waarin ze belemmerd worden of waar ze rekening mee moeten houden.

ik hoop via deze weg wat reacties te kunnen krijgen waar ze wat mee kan.
    ikzelf ben ook wel heel benieuwd of dit vaker voorkomt!

liefs m?ndy

[size=11pt][font=Comic Sans MS][i][/font][/size]

2.    #2
    . Doenja's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Standaard Re: geboren met 1 nier en 7 tenen aan 1 voet , herkent iemand dit???

Mandy,

Nooit eerder van gehoord! 7 tenen! Joh dat is er niet eentje, maar meteen twee te veel. Wat levert dat voor problemen op (schoenen kopen?)

Liefs, Lilly

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Post waarderingen

hoi lily

ik ben dat familielid van mandy met die zoon met die 7 tenen.Ja inderdaad wel 2 teveel, maar toen hij 1 jaar en een week oud was hebben ze de 2 tenen operatief verwijderd.Dus hij heeft er eigenlijk geen last van gehad.Maar het zag er wel raar uit.We hadden namelijk op het geboortekaartje gezet wil je vingers en tenen komen tellen dan moet je even bellen.Eigenlijk een standaard zinnetje maar dat werd ineens wel heel letterlijk.Zijn geopereede voet is alleen een maatje kleiner en een stukje smaller dan zijn andere voet maar is met een wimpel zooltje opgevuld.

4.    #4
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Wel prettig dat ze dat zo op kunnen vangen. Met dat voetje bedoel ik dus.
    Maar hoe gaat dat verder met die ene nier? Kan die alles opvangen, of moet hij daarvoor aan de dialyse?

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Post waarderingen

die ene nier die hij heeft is een hoefijzernier.Die vorm heeft het dus en is eigenlijk een grote nier zonder tussenschot, en volgnes de dokter kun je er 100 mee worden.Ik weet zelf niet of ik er wel 2 heb.Ik ga er wel van uit maar zeker weten doe ik het niet.Maar hij hoeft geen speciaal dieet of dialyse.Hij moet alleen opletten dat hij niets aan die nier krijgt.Ik denk dus maar dat hij niet moet gaan kickboksen of iets dergelijks.Gewoon een rustige sport uitzoeken voor hem.

6.    #6
    . Doenja's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

Hallo Poehbeer! Welkom op dit forum! Van Mandy heb je vast al wel vernomen hoe leuk het hier is! Ha ha! Ik heb wel eerder van een hoefijzernier gehoord, maar het 'voetenprobleem' dus niet! Ik kan me voorstellen dat die zin op he geboortekaartje ineens wel heeeel letterlijk werd! Als hij er maar geen last van heeft. Je vind vast wel een schoenspeciaalzaak waar je terecht kunt voor goede schoenen (lastig met twee verschillende voeten!)

7.    #7
    .
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Post waarderingen

hoi lilly

ja heb inderdaad gehoord dat het er hier gezellig aan toe gaat.Lees af en toe ook de april mama's mee.Erg gezellig allemaal.Nou dirk heeft geen last van zijn voetje en ik koop meestal dus de maat die hij nodig heeft voor zijn grootste voet en dan een zooltje in zijn andere schoen en het probleem is opgelost.Ik ga nog zolang dit niet nodig is geen schoenen laten maken.Meestal zijn dat van die taaie.En ik ben nogal een schoenengek dus dat gaat dan wel erg in de papieren lopen.Zoalng het goed gaat laat ik het zo.Maar ga ik twijfelen aan de groei van zijn voeten dan hoef ik me zo maar te melden bij de dokter dus dat is geen probleem.

joyce

8.    #8
    . kleinevriend's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2005
    Post waarderingen

hoi joyce

ik zie dat je het gevonden hebt, is niet zo moeilijk haha!
    ik hoop dat je misschien nog wat meer reacties krijgt, dirk zal vast niet de enige zijn, toch?
    welkom op het forum iig, misschien vind je hier nog wat anders waar je gezellig mee kan beppen

doeg, xxx m?ndy

[size=11pt][font=Comic Sans MS][i][/font][/size]

Gelijkaardige Onderwerpen

1. in wat voor kleur lakken jullie je nagels of tenen :) ?
    Door Lisa23 in forum Beauty & cosmetica
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 02-11-14, 13:15
  2. Op tenen lopen
    Door dwergje in forum Baby's & kinderen
    Reacties: 17
    Laatste Bericht: 18-03-11, 22:13
  3. Kind heeft acht tenen per voet
    Door Cooperbaasje in forum Nieuws
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 10-11-08, 20:41
  4. Herkent iemand dit?