VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: pedagogiek - pabo

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard pedagogiek - pabo

volgend jaar moet ik examen doen op het vwo. dan moet ik een keuze gaan maken voor mijn vervolgopleiding. ik weet bijna zeker dat het de pabo EN pedagogiek wordt. maar of ik nou eerst de pabo moet doen of juist pedagogiek weet ik niet. wie doet/heeft gedaan de pabo of pedagogiek? ik zou er graag over willen praten en wat vragen stellen.
    liefs dietteke

2.    #2
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: pedagogiek - pabo

ja ik heb de Pabo gedaan al heel wat jaartjes geleden maar ik denk dat het jammer is om en de pabo te doen en pedagogiek te gaan studeren als ik jou was zou ik direct pedagogiek gaan doen! Ik denk namelijk dat je als je eerst de pabo doet en dan pedagogiek je niet voor de klas gaat staan...dus waarom dan de Pabo en daarbij denk ik dat als je eerst pedagogiek gaat doen je de Pabo niet meer gaat doen... want waarschijnlijk rol je dan zo in een baan die je leuk vindt.
    Maar goed als je dan toch beiden wilt gaan doen zou ik eerst pedagogiek gaan doen omdat je daarna de pabo in 2 jaar kunt gaan doen...
    succes met je keuze ( beide leuke studierichtingen!)
    Ik heb overigens maar een jaar voor de klas gestaan na de Pabo en ben toen een kinderdagverblijf begonnen......

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

maar ik wil op dit moment wel ?cht voor de klas komen te staan. alleen lijkt mij de studie pedagogiek erg leuk en interessant. de studies sluiten ook wel goed op elkaar aan denk ik. maar zeg jij nu eigenlijk met andere woorden dat dus de pabo een erg simpele variant is van pedagogiek? of dat ook weer niet?

4.    #4
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

hoi dieteke

nee dat wil ik nou ook weer niet zeggen, met pedagogiek kun je tenslotte ook niet voor de klas staan in het basisonderwijs. Het sluit inderdaad mooi op elkaar aan en ik denk dat ze in het onderwijs heel blij zijn met iemand die ook pedagogiek heeft gedaan!!!
    Maar het lijkt me zo'n lange weg om voor de klas te staan als je begrijpt wat ik bedoel!!!

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Ha coriend
    daar heb je wel gelijk in ja. maar ik weet dus ook niet zeker of ik heel mijn leven in het onderwijs wil zitten, maar het lijkt me allebei zo leuk! denk er ook aan om eerst pedagogiek te gaan doen, nu nog even uitzoeken waar! Heb jij alleen de pabo gevolgd? kun je daarmee al een kinderdagverblijf oprichten?!

6.    #6
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

hoi dieteke

ik heb voor de pabo agogisch werk gedaan wat nu spw is, en ja dan kun je dus een kinderdagverblijf beginnen. Ik moet wel zeggen dat ik nu ik niet meer op de groep sta en het managment doe (we hebben 11 leidsters in dienst) ik wel een zakelijke achtergrond mis, dat heb ik echt in de praktijk moeten leren, en ik leer nog elke dag!

7.    #7
    . frennie's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2006
    Post waarderingen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coriend
    hoi dieteke

ik heb voor de pabo agogisch werk gedaan wat nu spw is, en ja dan kun je dus een kinderdagverblijf beginnen. Ik moet wel zeggen dat ik nu ik niet meer op de groep sta en het managment doe (we hebben 11 leidsters in dienst) ik wel een zakelijke achtergrond mis, dat heb ik echt in de praktijk moeten leren, en ik leer nog elke dag!
    Hoe ben jij een kinderdagverblijf gestart dan ? want ik heb ook plannen om te beginnen.... eerst kamer van koophandel .....dan ..wat...

8.    #8
    . Lessien's Avatar
    Ingeschreven
    May 2006
    Post waarderingen

Ik heb recentelijk de PABO afgerond en aangezien dat de banen in het onderwijs zeer schaars zijn en pas rond 2010-2012 meer toenemen, lijkt mij het verstandig om eerst pedagogiek te studeren. Met het inschrijven bij uitzendbureau's werd mij geadviseerd pedagogiek te gaan doen, aangezien er dan meer banen zijn.
    Daarbij heb je VWO afgerond en is het ergens wel zonde dat je dan aan een HBO-opleiding begint (als men het zo al kan noemen)
    Mijn advies voor jou: Begin met pedagogiek, duik daarmee het studentenleven in. Heb je die afgerond, zoek een baan en studeer dan deeltijd aan de PABO. Met je pedagogiek zul je veel vrijstelling krijgen en ben je misschien met 2 1/2 a 3 jaar klaar met de PABO.

9.    #9
    .
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Post waarderingen

Denk dat het nog sneller kan als je pedagogiek al hebt. Pabo is in de deeltijd voor mensen met een hbo-opleiding of hoger maar twee jaar. Als je een relevante opleiding hebt, is het of in nog minder tijd te doen, of ben je gewoon minder druk. Maar dat verschilt per pabo volgens mij.

10.    #10
    . Angels eyes's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Post waarderingen

Ik denk wat ze bedoelt is hoe start ze een kdv op ....

Ben trouwens wel bang dat je niet echt een antwoord krijgt Frennie omdat er al zolang niet was gepost ( kijk maar naar de data dat dit topic gestart is)
    [FONT=Microsoft Sans Serif][SIZE=2][COLOR=purple]Stop complaining about what you're not getting, and start creating what you want - Dr. Phil McGraw[/COLOR][/SIZE][/FONT]

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Deeltijd PABO
    Door Schorpioentj in forum Carrière & studie
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 30-06-11, 10:09
  2. Studie pedagogiek kinderpsychologie iemand suggesties of tips?
    Door moederjes in forum Carrière & studie
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 28-09-07, 23:51

Bladwijzers

Forum Rechten