VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 45

Onderwerp: Zwangere kat...tips???

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

Standaard Zwangere kat...tips???

Sinds twee weken weet ik dat mijn ??n van mijn poezen zwanger is. Het lijkt me echt hartstikke leuk om een paar van die kleine frummeltjes hier te hebben rondlopen. Gelukkig zijn er genoeg belangstellenden die er eentje willen hebben. Ik heb echter helemaal geen ervaring met zwangere katten en kan dus wel wat tips gebruiken. Ik ben ook het internet al aan het afstruinen, maar misschien kunnen jullie me ook nog wat tips van de hand doen.

2.    #2
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: Zwangere kat...tips???

Tja... wat voor tips wil je hebben?

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Ik heb best veel nesten met kittens gehad dus weet er wel een beetje van af.

4.    #4
    .
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

Moet ik een plekje voor d'r maken waar ze kan bevallen, moet ik uberhaupt iets met die kittens als ze geboren zijn of moet ik moeders haar gang laten gaan, zorgt moederkat dat de kleintjes naar de kattenbak gaan, hoe houd ik in de gaten of ze wel genoeg voeding krijgen...eeehhh...alle tips zijn denk ik wel bruikbaar!

5.    #5
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Een mandje met een oude trui of zoiets kan als nestje dienen. De kittens doen trouwens de moeder na dus ze leren zelf eten en gaan vanzelf op de kattenbak. Als de kittens niet genoeg eten krijgen gaan ze veel krijsen en dan kan je het best ze zelf voeden met een flesje, maar dit gebeurt voornamelijk bij hele jonge moeder poezen.

6.    #6
    . jaysen's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Tegen de tijd dat ze gaat bevallen vindt ze het vast wel fijn als je ergens een doos voor haar neerzet.Als ze er steeds uit gaat,staat de doos ( voor poes) op een verkeerde plek.Het kan zijn dat ze zich gaat verstoppen.

Als de bevalling begint (of is begonnen) kun je een beetje in de buurt blijven maar meestal regelt moeders het allemaal zelf wel.
    Als ik me goed herinner hebben zwangere katten ook iets meer voeding nodig.

Heerlijk zo'n nest kleine kittens ? ?
    !

7.    #7
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Het is idd erg leuk.

8.    #8
    .
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

Thanx Jaysen en Suus! Zal de tips ter harte nemen!

9.    #9
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ik heb trouwens op het moment dat mijn kat wilde gaan bevallen haar even 'opgesloten' in de badkamer, waar haar mand met warme zachte doeken stond. Want ze wilde nl steeds op mijn bed gaan liggen. En de nacht dat ik het idee had dat het ging gebeuren, heb ik ieder uur mijn wekker gezet, om even te gaan kijken.

~ zou wel weer een jong katje willen ~

10.    #10
    .
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    6

~denkt hetzelfde als heaven~

henna succes!! hoelang moet ze nog of is dat niet verteld?
    [URL="http://spoed.drukkert.nl/kies-uw-roll-up-banner/"]Roll up banner[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/goedkoop-flyers-drukken/"]Flyers drukken[/URL] | [URL="http://spoed.drukkert.nl/drukkerij-amsterdam.html"]Drukkerij Amsterdam[/URL] | [URL="http://www.printshopper.nl/roll-up-banner.html"]Roll up banner[/URL]

11.    #11
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Ben er ook bij geweest toen 1 van onze katten ging bevallen. Toen zat mijn moeder in de tuin en elke keer ging ik naar buiten om te vertellen wat voor kleur kitten er was geboren. Was trouwens wel een heel mooi gezicht, die kleine hummels die werden geboren.

12.    #12
    .
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Post waarderingen

Ben op het moment eigenlijk een beetje verdrietig....Hier het verhaal:
    Gisteren ontdekte ik op m'n zoektocht op internet dat m'n kat toch al langer zwanger was dan ik dacht. Het zou zo met 1 week gebeurd kunnen zijn. Heb daarom in allerijl twee plekjes gemaakt waar ze zou kunnen bevallen. Ik dacht nog heel lief dat ze dan zou kunnen kiezen waar ze wilde bevallen. Vandaag toen ik uit m'n werk kwam en de woonkamer instapte sloeg me echter meteen een enorme kattenpislucht tegemoet. Echt zo'n lucht die ruikt alsof je katten al maanden overal en nergens plassen behalve op de bak. M'n hele bank en alle kussentjes die daarop en op al m'n stoelen liggen (en dat zijn er best wel wat), zaten onder de opgedroogde harde plekken. Ik meteen aan de schoonmaak en bedenken wat het kon zijn (vliezen gebroken, zwangerschapsincontinentie, je weet het niet). Op ieder plekje waar de kat ging zitten liet ze een melkachtig, troebel, nat plekje achter. Toch maar ff de dierenarts gebeld. Die vond dat ik meteen langs moest komen. Snel een vriend met auto opgetrommeld en op naar de dierenarts. Daar gekomen blijkt het dus een heel droevig verhaal...M'n kat is helemaal niet zwanger, maar heeft een gigantische baarmoederontsteking en het vocht dat ze verloor was dus puss. Nu ligt ze daar nog steeds en wordt morgen geopereerd, waarbij haar baarmoeder verwijderd wordt. Waarschijnlijk is ze al weken ziek geweest en heb ik dat niet geweten. Best wel een schuldgevoel dus, terwijl de dierenarts zegt dat dat absoluut niet nodig is. Zij zegt dat alle tekens er op wezen dat ze zwanger was en dat ik dit absoluut niet had kunnen weten.
    Toch voel ik me nu wel lullig en moet steeds aan m'n kat denken, die nu zielig daar achter is gebleven en morgen onder het mes gaat...

13.    #13
    .
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Post waarderingen

Henna, wat erg....
    Ik kan me wel voorstellen dat je je schuldig voelt, maar zoiets had je ook niet kunnen weten.
    Nu maar hopen dat het allemaal weer helemaal goed komt met de poes.

14.    #14
    geband
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen
    Blog Berichten
    30

Ah Henna, wat zielig! Maar dit kon je dus echt niet weten en je moet je dan ook niet schuldig voelen. Wees blij (voor zover dat kan), dat je er nog op tijd bij bent en ze geopereerd kan worden!

15.    #15
    Gedeactiveerd
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Post waarderingen

Henna, wat een verdriet!

Beterschap voor poes, voor de rest sluit ik me aan bij Heaven.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Zwangere chihuahua
    Door knuffeltje02 in forum Beestenboel
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 08-08-13, 09:00
  2. Man mishandelt zwangere zus
    Door postbot in forum Nieuws
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 26-01-13, 16:30
  3. Gek op zwangere vrouwen...
    Door Man in forum Anonieme onthullingen