VrouwenPower.nl - Alle Rechten Voorbehouden.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: relatiedip

1.    #1
    .
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Post waarderingen

Standaard relatiedip

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum en redelijk wanhopig. Mijn vriendje heeft van de week aangegeven dat hij geen plezier meer uit de relatie haalt. Ik wil hem echt niet kwijt. We zijn nu circa 1,5 jaar bij elkaar en wonen ook samen. We hebben best veel problemen onderling die allemaal in communicatie zitten. Hij is iemand die redelijk zelfstandig is en altijd een volle agenda heeft. Ik hang nogal aan hem en kan soms fel reageren op dingen en kan ook nogal jaloers zijn. Ik weet zo goed wat ik verkeerd doe in de relatie en stoot mezelf altijd tegen de zelfde steen. Ik probeer de dingen anders aan te pakken. Ik vraag me af of hij wel inziet wat zijn bijdrage in het geheel is. Als ik het aan hem vraag geeft hij aan dat hij dat wel weet maar laat er vervolgens niks over los. En ik weet dat ik hem niet kan veranderen maar alleen mezelf. Het is zo zonde omdat het vaak geneuzel om niks is ik ben er redelijk verdrietig over en weet het soms gewoon echt niet meer.

ik hoop dat onze problemen vanzelf minder worden, ligt het eraan dat we elkaar nog moeten leren kennen, is dit normaal dat je de eerste periode zoveel problemen hebt. Ik weet het niet. Hij vindt van niet en wil zo niet door gaan.

Heeft iemand hier ervaring mee?

liefs Deb

2.    #2
    .
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Post waarderingen

Standaard Re: relatiedip

ik heb er wel een beetje ervaring mee, ik woonde nog niet samen maar had wel een relatie van 1,5 jaar..
    ook was ik heel jaloers en hing aan hem en daardoor ontstonden de ruzies..
    ik denk dat hij in ieder geval het gevoel van jou wil krijgen dat JIJ hem vertrouwt..
    want stel je is voor dat jouw vriend waar je al 1,5 jaar bij bent jou niet vertrouwt, dat is toch een rotgevoel?
    want als je jaloers bent, dan vat hij het op alsof je hem niet vertrouwt..
    soms moet je je nietzoveel aantrekken van dingen, want hij is vast niet voor niks bij je , en jullie hebben ook vast niet zomaar
    het besluit genomen om samen te gaan wonen.
    Ook denk ik dat als je net samenwoont dat je natuurlijk aan elkaar moet wennen. Het is toch even anders.. je moet ineens veel
    meer rekening met elkaar houden, en ook kom je elke keer nog weer achter nieuwe dingen van elkaar.
    Als ik jou was zou ik het niet altijd tegen hem zeggen als je jaloers bent en het hem niet laten merken...
    dit geeft hem het gevoel dat je hem meer vertrouwt.. en als hij zich goed voelt dan laat hij dit vast ook merken aan jou.
    en als jullie relatie dan weer verbeterd, dan merk je vanzelf dat je helemaal niet jaloers hoeft te zijn!
    ik weet dat het moeilijk is , want zelf was ik ook altijd heel jaloers.. maar als je dit juist niet laat merken komt het alleen maar
    ten goede..
    (tenzij je natuurlijk denkt dat je jaloersheid terecht is , op basis van meerdere voorvallen, of gewoon zelf heel sterk het gevoel hebt en zeker weer dt je gelijk hebt)
    [img]http://home-3.worldonline.nl/~tl231984/img/linecatpaw.gif[/img]<br />[img]http://www.glittermaker.com/created2/115044954790937.gif[/img]

3.    #3
    .
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Post waarderingen

Hoi Angeleyes,

Dank voor je reactie. Ik zal het proberen. Lastige is alleen dat hij me nogal doorziet en altijd merkt aan me als ik iets niet leuk vind. Ik ben altijd eerlijk geweest over de dingen die ik voelde. Inderdaad goed om de dingen af en toe gewoon te laten rusten... en hem wat meer vertrouwen te geven, ik vertrouw hem namelijk wel. Dat zit ook in mij dat ik er slechte ervaringen mee heb in het verleden ik vindt het moeilijk om te geloven dat een man ook met andere vrouwen contact kan hebben zonder dat er sprake is van sexuele spanningen.

4.    #4
    .
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Post waarderingen

mijn vriend heeft er ook moeite mee dat ik veel contact heb maar dan met andere jongens. ik kan je verzekeren dat dit ook zonder sexuele spanningen is maar hij ziet het ook anders en vind het erg moeilijk. het zal inderdaad helpen als je hem laat merken dat je hem echt vertrouwt.ik weet dat het voor jou niet makkelijk is en dat je hem echt niet kwijt wilt. Toch is het wel normaal hoor om zeker als je samenwoont al na die tijd dat er na een tijdje onenigheid is dus daar zal ik me als ik jou was niet al te druk om maken. sterkte in ieder geval

liefs iniemienie

ps je mag me hier altijd over pb-en

Bladwijzers

Forum Rechten