Mensen
Mensen zijn eigenlijk rare wezens. Als ze niks te zeuren hebben is het niet goed.
Neem nou het weer: oke...de zomer valt wat tegen, maar er zijn echt wel mooie dagen tussen...daarbij als het te warm is klagen we ook...we kunnen niet slapen, het is benauwd en alles plakt aan je lijf.
We maken ons druk om van alles....politiek, boodschappen die duur zijn, een figuur die vervelend doet, je buren die teveel lawaai maken en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Hoe ouder ik word des te minder ik me druk maak om deze dingen. Het helpt niet en je hebt alleen jezelf er mee. Gezondheid is veel belangrijker dan alle andere dingen op aarde.
Met je lichaam moet je je hele leven doen en als die het laat afweten heb je niets meer.
Als je een ziekte krijgt, besef je pas goed dat de andere dingen zo onbelangrijk zijn.
Net als vrienden: je denkt dat het vrienden zijn, maar inmiddels ben ik tot de ontdekking gekomen dat het gewoon vage kennissen zijn...niets meer en niets minder.
Vrienden is net als zoeken naar een speld in een hooiberg.....erg moeilijk te vinden.
Ik heb het aan den lijve ondervonden....vroeger hadden wij een eigen zaak, veel geld en nog meer vrienden...totdat er een brand uitbrak en wij berooid achter bleven. Ineens hadden we geen vrienden meer....niemand die zich ook maar bekommerde om ons lot.
Uit deze periode stamt dus mijn wantrouwen in mensen....en als er op een gegeven moment wel iemand is die probeert toenadering te zoeken blijft er altijd in je achterhoofd zitten: we zien wel hoe de bal rolt....
Al met al leven we eigenlijk in een wereld die vol afgunst is...vol haat en nijd....mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Nog erger is iemand die huichelt....zus zeggen en zo doen.
Een eigen mening wordt niet gewaardeerd, dan krijg je gelijk een stempel opgedrukt dat je een bitch bent. Helaas zit het niet in me om te slijmen en kan ik er ook niet tegen dat mensen zoiets doen.
Wees gewoon jezelf, met een eigen mening...en je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar een ander in zijn waarde laten is wel zo fijn.
Ja...mensen zijn rare wezens..ieder met een aparte gebruiksaanwijzing, die we eerst moeten bestuderen voordat we er wat mee kunnen beginnen. Wat is een leven toch gecompliceerd.....geef mij maar gewoon een goede gezondheid met soms een dosis humor en vreugde in het leven...ellende is er al genoeg.

E-mail blogpost