de chocla raakt op !

http://www.dechocolaraaktop.nl/ born Volkskrant een prachtige must-see foto reportage,ook als je niet van chocola houdt ( als die mensen bestaan tenminste...)

Lees meer

Een derde vrouwen blijft ex online in de gaten...

Eťn op de drie vrouwen blijft haar ex-geliefde nauwlettend volgen via sociale media. Dit blijkt uit Brits onderzoek, waarvoor tweeduizend vrouwen zijn ondervraagd http://www.nu.nl/lifestyle/3863896/derde-vrouwen-blijft-ex-online-in-gaten-houden.html bron NU

Lees meer

Festivalganger met drugs heeft na betaling boete...

Wie op een festival wordt betrapt met drugs op zak kan kiezen: een boete of een taakstraf. De festivalganger tekent ter plekke voor een straf en kan daarna veelal weer verder feesten. Maar de bezoeker heeft ineens wel een strafblad. Een onwenselijke situatie vindt de Orde van ...

Lees meer

Mijn vriend heeft het na 3,5 jaar uitgemaakt.

Hallo allemaal, Na 3,5 jaar heeft mijn vriend het afgelopen vrijdag uitgemaakt ik ben heel de week al aan het huilen omdat ik het zo erg vind. Dacht echt dat ik oud zou worden met hem en wil zo graag dat hij zich bedenkt. Nu wilt hij wel contact blijven houden. Aanstaande zondag wilt hij ook naar het bos als goede vrienden om een rondje te lopen en wat te praten. Wat moet ik nu doen contact...

Lees meer

Walvis viert zijn bevrijding

Een walvis viert zijn bevrijding... Heb met tranen en verwondering het filmpje bekeken.

Lees meer

Boete voor hoer en slet roepen

Sissen, agressief om seks vragen, vrouwen reduceren tot lustobject of hen uitmaken voor hoer. Dat soort gedrag moet worden verboden en beboet, vindt een groep bekende en onbekende Nederlanders. Op de website straatintimidatie.nl zijn ze een burgerinitiatief begonnen. http://www.spitsnieuws.nl/binnenland/2014/08/boete-voor-hoer-en-slet-roepen bron spitsnieuws.

Lees meer
Content Slider provided by vBSlider v3.0.1 (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2014 DragonByte Technologies Ltd.
Bekijk RSS Feed

Mysteriouslady

Nature way of Life

Beoordeel dit bericht
Heerlijk lagen we vanmorgen in bed.
Mijn grote vent was gaan werken en dan komt de kleine vent bij me in bed, en dan kruipt heel even tegen me aan.
Zo heerlijk spontaan als hij kan zijn:" Mama ik van hou ja!....Mag ik nu mn DS pakken.."..

De vieze kleine slijmbal

Maar goed tegen zulke mooie bruine ogen, en zon lief stemmetje zeg ik geen Nee toch?

Tijd om op te staan, kleren aan en naar beneden voor een boterham, want ik moet gaan werken en de kleine vent even naar de buurvrouw in de tijd dat ik ben werken.

Triing!! daar gaat mijn mobiele nummer, en ik zie dat het mijn werkgever is en die belt op om te zeggen dat ik deze week even vrij kan nemen.

Nou ja prima, is immers de laatste week met mijn kleine vent voordat hij 3 weken naar zijn vader gaat, dus ik neem graag deze tijd samen met hem om leuke dingen te doen.

Dan maar even samen naar de buurvrouw om te te zeggen en toch even een bakje koffie te drinken.

En zo zal het geschieden...

De buurvrouw vraagt of mijn kleine man mee wil wandelen met de hond, en aangezien het voor mij ook niet verkeerd is wat beweging gaan we met zn 2 en mee..

Op weg naar de eendjes......

We wandelen het park door, mn kleine man klauterd overal op, door of onder, en de buurvrouw kletst honderd uit, terwijl haar hond zijn behoeftes doet..

We lopen langs de vijver waar de eendjes vrolijk zwemmen, en de hond, netjes aangelijnt loopt langs de rand..

Dan ineens schieten de eendjes van de kant weg...

En ik zie een mama eend kwakend al haar kleine kuikens bij elkaar roepen in paniek op het water...

Maar een klein kuikentje schreeuwt het uit...

De hond van mijn buurvrouw heeft er 1 gegrepen..

De buurvrouw schreeuwt het uit tegen der hond en trekt de hond keihard terug.
Het kuikentje word losgelaten...en lijkt weg te zwemmen..

Maar dan, zwemt de moeder op haar piepende kuiken af, dicht naar haar toe..

En probeert het kuikentje te verzuipen.....
Ze gaat er boven op, zodat het kuikentje onder water blijft..

Ik schrik zo hard..gooi mijn slippers uit en ik ben het water in gerent...
Ik kon dit niet aan zien!!

Ik heb het kuikentje uit het water gepakt... gelukkig, ze leeft nog!..

Maar ik zie het bloed van het kleine beestje langs mijn hand naar beneden druipen...

Ze trilt...en legt der o zo kleine hoofdje met een zucht in mn handen neer..

Knijpt haar oogjes even fijn..

En dan sterft ze in mij handen..

"mama?! Is het eendje moe??.."...

Wat zo lijkt het, alsof ze slapen..

"Nee , lieverd het eendje is dood..."

Mn kleine vent kijkt met zijn grote ogen naar het eendje en aait het over zijn hoofdje..

"Das zielig he mama?! "..

"Ja zeker is dat zielig, maar weet je wat we doen? We gaan thuis een doosje halen en daar leggen we het eendje in en dan gaan we samen begraven.."

En dan hebben we gedaan, in een doosje, in de auto en naar het bos..

De kleine man mocht een gat graven en daarin hebben we het kleine eendje begraven.

De kleine man vind het goed, en praat er verder niet meer over.

Maar in mijn hoofd zal dit blijven hangen, ergens ben ik geschrokken hoe de natuur kan reageren op dit soort dingen.

Zal moeder eend bewust haar jong willen verzuipen omdat ze voelde dat hij niet goed was?

Ik denk van wel, ik denk dat dit een hele natuurlijke reactie is geweest..hoe hard het ook lijkt..

Rust zachte kleine eend!

Liefs Veronique

Voeg "Nature way of Life" toe aan Digg Voeg "Nature way of Life" toe aan del.icio.us Voeg "Nature way of Life" toe aan StumbleUpon Voeg "Nature way of Life" toe aan Google

Bijgewerkt 10-07-12 om 16:20 door Mysteriouslady

CategorieŽn
Niet-gecategoriseerd

Reacties

1. Avatar van Mysteriouslady
    he blossom heb jou reactie even gekopieerd, want op de 1 of andere manier stond jouw reactie op dat hij nog beoordeeld moest worden en krijg hem niet beoordeeld, als het goed is heb ik wat in mn blog verandert dat reacties nu gewoon zichtbaar zijn

Blossom - 10-07-12 16:07

Oeeeeh dat verhaal doet me denken aan de tijd dat ik met mijn dochter van toen 6 jaar oud langs een sloot fietste en daar een reiger
    in 1 snelle beweging een kuikentjes uit het water viste en doorslikte.......bbrrr....Ja hoe leg je zoiets uit aan een kind.
  2. Avatar van Blossom
    Ja stom weer....ik dacht al zoiets; kreeg iets in beeld of zo na mijn post...
  3. Avatar van Putter
    Een heel mooi verhaal My Lady.
    Ik weet niet of de moedereend het expres deed, misschien bedoelde ze het kuiken onder haar vleugels te nemen. We zullen 't nooit weten.

In een snoekrijke omgeving was hij/zij evengoed de pineut geweest. Die zijn er als de kippen bij als er iets in het water ligt te fladderen. Of een rat, of een reiger. . . .

Dus mooi dat jij 'm hebt meegenomen.

Gr.
    Putter
  4. Avatar van Omnya
    Ik denk dat moeder eend het lijden voor haar kuiken heeft willen beŽindigen, omdat ze wist dat het te erg gewond was. Maar hard als je zoiets ziet. En leg het maar uit aan je kind.........
  5. Avatar van Mysteriouslady
    ja denk ik ook hoor, maar vind het zo sneu voorval...

heb de hond vande buren net het bot van de schenkel die 2 uur lang in mn soep heeft lopen trekken gegeven, met de boodschap dat het beter was als eend!
  6. Avatar van Pride
    he akelig begin van de dag, gelukkig een waardig afscheid voor het eendje.
    Moeder natuur gaat idd zijn eigen gang.
    De buurvrouw zal ook wel geschrokken zijn van haar hond.
  7. Avatar van Mysteriouslady
    Ja was echt sneu! Maar kon er niks meer aan doen, was echt verbaasd over de reactie van moeder eend... De natuur is en blijft mysterieus!

Ja buufje was echt geschrokken en voelde zich rot, maar is zo niks aan te doen
  8. Avatar van schorpioen48
    mother nature is a bitch...
    Maar wat is moedergevoel mooi.
    Moedereend die eerst schreeuwt omdat haar kleine aangevallen wordt, dan haar kleine uit het lijden wil verlossen. Dan jouw moedergevoel ML. Omdat je ook een gevoel hebt naar dat kleine eendje.. En naar je knul..
    potver...
  9. Avatar van Putter
    Volgens biologen is de reactie van moedereend als volgt te verklaren.
    Voor een moedereend is een gewond fladderend jong een gevaar voor de rest van de kuikens. Het trekt namelijk de ongewenste aandacht van roofdieren zoals de snoek en de waterrat.
    Het is dus een puur ‘instinctieve’ reactie om het jong 't zwijgen op te leggen.

Trackbacks

Totaal aantal trackbacks 0
Trackback URL: