Een date!!
Lief dagboek,
Was ik toch in slaap gevallen na die laatste zin... het was ook zo'n rare avond geworden. Ik kwam dus de woonkamer van oma binnen en kreeg een raar gevoel in mijn maag. De jongeman die in opa's leunstoel zat, was de buurjongen van opa en oma toen ze nog in hun huis aan de kade woonde. Herkende hem meteen! Ik kwam zeker 4 dagen in de week bij hun thuis, als mijn ouders aan het werk waren mocht ik altijd samen met Kim, mijn zusje, naar hen toe. We kwamen daar toch langs als we uit school kwamen. Naschoolse opvang zonder betaling, zullen we maar zeggen. Opa en oma hadden een enorme achtertuin, die grensde aan het huis van een gezin met twee jongens. Tussen de tuinen was een bosje met enorme kastanjebomen waar je goed in kon klimmen en die jongens hadden een boomhut in de grootste boom.
Die boomhut was door opa en de vader van de jongens gebouwd dus wij mochten er ook in spelen. Dat deden we bijna dagelijks. Een van die jongens zat nu dus hier. Wauw. Ik had Rick al zeker 12 jaar niet meer gezien. Ik weet zelfs bijna zeker dat ik hem voor het laatst heb gezien op de begrafenis van mama. Ik herinner me opeens dat hij net lang daarna verhuisd is naar een andere stad, vanwege het werk van zijn moeder. Toen hadden we al niet veel contact meer, we waren inmiddels pubers en de boomhut was al in geen tijden bezocht.
Oma verbrak de stilte door me drie zoenen op mijn wang te geven en me daarna voor te stellen aan de hunk die Rick nu geworden was. Precies mijn type. Prachtig mooie donkere ogen om in te verdrinken, vrolijke blonde stekeltjes, mooie handen. Ahh die handen... hij gaf me een hand en lachend zei hij dat het veel te lang geleden was dat we elkaar gezien hebben. Kreeg er knikkende knieen van!
Ik gaf oma het plantje. Ze was er erg blij mee en liep naar de keuken om een schaar te halen, zodat ze het plastic kon verwijderen. Ondertussen deed ik mijn jas uit en ging zitten in de enige vrije stoel. Rick begon direct allerlei vragen te stellen over mijn leventje, oma kwam erbij zitten en zo zaten we een tijdje gezellig te praten. Ik voelde me zo op mijn gemak! Oma blijkbaar ook, die was in slaap gevallen en zat heerlijk te snurken. Rick stelde voor om samen een hapje te gaan eten in het eetcafeetje op de hoek. Leek me een goed idee, Leonie was een avond naar haar ouders in het zuiden van het land, dus ik hoefde haar niet te informeren over dit spontane afspraakje.
Het was zó gezellig! Heerlijk gekletst. Hij bracht me naar mijn auto, die nog steeds bij de kerk stond. We liepen naast elkaar, beiden met handen in de zakken, maar toch zo dichtbij, dat onze armen steeds tegen elkaar aan botsten. Toen we bij mijn Twingootje kwamen, draaide hij naar me toe. Carmen, zei hij zacht, ik wil je graag nog eens zien? Ik keek hem in z'n bruine ogen en als vanzelf, vonden onze monden elkaar. Ik werd er warm van. We hebben héérlijk gezoend. Wat een heerlijk einde van een rotdag. Het leukste komt nog, we hebben voor zondagmiddag afgesproken, we gaan een strandwandeling maken. Heb er nu al zin in!
Nu moet ik echt stoppen met schrijven, ik wil nog naar de kapper en ik heb Leonie beloofd boodschappen te doen. Laters!!!
Deze blogpost bevat 1 auto-link(s) die zijn toegevoegd voor het gemak van de lezer.

E-mail blogpost