PDA

Bekijk volledige versie : Reuma

Knuffelteigetje
13-02-07, 22:00
Hoi iedereen.

Ik heb zo even op dit stukje forum zitten kijken en zie eigenlijk helemaal niets over reuma staan.
Ik weet nu sinds een jaartje dat ik reuma heb. De klachten begonnen toen ik uit Egypte kwam. Dus dacht ik dat ik daar iets had opgevangen, ik ging na een paar maandjes maar toch naar de dokter. Eerst dacht de dokter dat ik me aan zat te stellen. Er was niets in mijn bloed te vinden en de klachten waren ook aardig vaag. Vond hij dan in ieder geval. Twee jaartjes later ben ik gaan samen wonen en kreeg ook een andere huisarts. Die wilde weer bloedonderzoek doen en ging wat dieper onderzoeken. Daar was dus wel wat te vinden, als waren de waarden aardig laag. Dus toch maar doorgestuurd naar de reumatoloog. Die zei dus heeeel duidelijk dat het niet tussen mijn oren zat en dus daadwerkelijk reuma heb. Wat een opluchting zeg! :D Ben dus echt niet gek. Hooguit op mijn vriend dan. Nu een jaar later heb ik medicijnen, gaat redelijk goed. Heb mijn leven iets om moeten gooien. Maar over het algemeen leef ik nog mijn leuke leventje als daarvoor.
Maar wat ik erg vond en vind is dat ik twee jaar lang te horen heb gekregen dat ik me aanstelde en dat het tussen mijn oren zat.
Wie heeft dit ook meegemaakt??

Zo dit wilde ik even laten weten,
Groetjes!! :specool:

tipnix
13-02-07, 22:21
Sterkte, ik ken het niet, maar lijkt me erg naar! Ik vind je wel heel optimistisch klinken, gelukkig maar! :thumbsup:

Angels eyes
13-02-07, 23:03
Heel veel sterkte Knuffelteigertje, je hoort het jammer genoeg heel vaak dat het tussen je oren zit ( helaas weet ik dit uit eigen ervaring) ::troosten::

Knuffelteigetje
14-02-07, 07:58
Sterkte, ik ken het niet, maar lijkt me erg naar! Ik vind je wel heel optimistisch klinken, gelukkig maar! :thumbsup:

Ik ben gewoon blij dat ik nu weet wat ik heb. En ik ben opgevoed met het idee: Na regen komt zonneschijn en zoek van elk nadeel het voordeel.
Mijn voordeel is dat ik een lichte vorm heb (weet niet hoe het gaat verlopen, maar nu is tie licht) en dat ik geen slijtagevorm heb. Ik hoef dus geen nieuwe gewrichten, ik heb alleen pijn. Door goed te letten op mijn voeding, kan ik ook mezelf veel helpen.
Bedankt voor jullie berichtje

aicirtap
23-03-07, 23:27
Ik heb ook jaren te horen gekregen dat het tussen mijn oren zit. Ik ben zelf stug blijven vol houden dat dat niet zo is. Na 3-4 jaar is dan ook pas bij mij fibromyalgie (weke delen reuma) geconstateerd. En was dan ook erg "blij" met diagnose. Ik ben zelf ook een doorzetter en je hoort me dan ook zelden klagen. En dat krijg ik ook terug van vriendinnen. :) Fibromyalgie is niet mijn enige etiketje maar ach ;)

Ik weet niet of hier nog meer mensen met fibro rondlopen?

Knuffelteigetje
24-03-07, 08:09
Bij mij dachten ze in eerste instantie dat ik weke delen reuma had, omdat de pijn ook in mijn spieren en pezen leek te zitten. Totdat er in de bloedtesten een licht positieve reumawaarden te zien was. Toen ik bij de reumatoloog onder behandeling kwam, zei hij dat de pijn in mijn spieren en pezen van mijn gewrichten afkwam.
Hoe zijn ze er achter gekomen bij jou??

Heaven
24-03-07, 10:02
Omdat reuma bij ons in de familie zit en ik regelmatig last heb van mijn gewrichten, word ik ook van tijd tot tijd erop na gekeken. Maar tot dusver zijn de uitslagen steeds negatief (raar woord voor iets positiefs ;) ) gelukkig.

Goed om te lezen dat jullie er zo positief in staan en er niet je leven negatief laten beinvloeden. RESPECT!! :thumbsup: :thumbsup:

Knuffelteigetje
24-03-07, 12:47
ja gek is dat, negatief terwijl je blij bent dat je geen reuma hebt. haha.
Maar toen ik hoorde van de reumatoloog dat het wel reuma was en dat er met medicijnen goed mee te leven was, was de uitslag toch voor mijn gevoel dubbel positief. Je weet in ieder geval waar je aan toe bent. :thumbsup:

Heaven
24-03-07, 12:48
Dat kan ik me ook voorstellen!!
Beetje offtopic, maar ik heb 18 jaar met knieklachten rondgelopen en iedereen bleef volhouden dat ik niks mankeerde, tot er iemand zo goochem was om een mri-scan aan te vragen en ik toch wat bleek te hebben. Dan weet je iig dat je niet gek bent, dat het niet tussen je oren zit en dat je je niet aanstelt...

Mamamucho
06-04-07, 13:16
Ik ben ook al een paar jaar aan het klungelen geweest met van alles.
Maar nu is er dan eindelijk in december vastgesteld dat ik ook fybromialgie heb.
Toen had ik zo iets van he he eindelijk kan ik er een naam aan geven.
Maar nu heb ik al zo'n 2 maanden nergens meer last van eigenlijk , behalve dat ik bij veel inspanning wel snel moe ben en ook snel spierpijn heb,
Dus nu vraag ik me zelf al weer af van heb ik wel fybromialgie???
Dan zou ik er nu toch ook nog last van moeten hebben....

Ik heb me er eigenlijk na de eerste momenten ook positief tegen aan gezet hoor.
Ik heb zo iets van nu weet je wat je hebt dus nu kan je er ook iets mee.
Beetje aanpassingen in je schema hier en daar en dan is er best mee te leven.

Gr Lineke

TerreurTutjuh
06-04-07, 15:35
ik weet ook inmiddels hoe lang het duurt voor ze zon uitslag hebben loop er nog geen 2 jaar mee rond maar vind het wachten bij mij nu al lang duren laat staan 2 jaar...zou der niet aan moeten denken!

crusthoven
30-08-07, 15:11
Ik heb zelf ook reuma al vanaf mijn zesde jaar. Ondertussen heb ik wel een aantal gewrichtvervangende operaties gehad. Als jezelf positief bent ingesteld gaat het zeker goed komen met je. Probeer wel stress situatie te voorkomen. Dit kan namelijk ook invloed hebben op je reuma. Succes ermee!

Delilah
30-08-07, 16:19
bij ons zit het ook in de familie... helaas merk ik het dus ook steeds vaker en pijn is toch wel een vast, maar hoe vreemd dan ook, maar gewend onderdeel geworden... het zijn voornamelijk mijn gewrichten die erg pijn doen en die regelmatig vast voelen te zitten
ik weet dat het erger wordt, heb veel familieden als voorbeelden wat dat betreft, maar nu is het nog zeker te doen

crusthoven
30-08-07, 16:45
Delilah hou het wel in de gaten. Voordat het blijvende schade aanricht. Kun je misschien beter op den duur (kan over jaren zijn) met medicijnen beginnen.

Delilah
30-08-07, 16:58
ik ga ook regelmatig naar het ziekenhuis, mijn moeder was nogal koppig, ik heb daarvan inderdaad geleerd :thumbsup:

crusthoven
30-08-07, 17:04
gelukkig maar :thumbsup:

Knuffelteigetje
03-09-07, 10:06
Hoi hoi,
Ben hier op het forum al een tijdje niet meer geweest.
Maar goed, het is nooit te laat om te reageren toch?? Ik heb nu (dankzij mijn zwangerschap) ongeveer 5 maanden geen pijn gehad, van de reuma dan. Nu is het weer terug. Ben overigens nog zwanger hoor. Heb mijn fysiotherapeut gevraagd hoe dit kan en zij zei dat mijn hormoonwaarden aan het veranderen zijn. Bel dadelijk de reumatoloog voor advies. Als ik weer aan de medicijnen moet, wordt ik weer terug verwezen naar de gynacoloog. En dat zou ik echt jammer vinden.
Hou het dus goed in de gaten wat er met je lichaam gebeurt. Ben trouwens ook wel een klein beetje bang dat die kleine ook reuma kan krijgen. Maar goed het is niet het einde van de wereld.

crusthoven
05-09-07, 16:14
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Het is inderdaad zo dat vaak tijdens de zwangerschap het goed gaat qua reuma maar daarna komt het vaak terug. Dit heeft idd alles te maken met hormonen. Als de reuma bij jou in de fam voor komt hoeft het zeker niet zo te zijn dat je kind het ook heeft. Arthrotec kan trouwens tijdens de zwangerschap gewoon gebruikt worden. Zo zijn er meerdere medicijnen. Geniet van je zwangerschap.

Knuffelteigetje
05-09-07, 19:24
Ik heb de reumatoloog dus gebeld en ik mag gewoon paracetamol slikken. Over twee weken moet ik toch terug en dan kijken of ik weer aan de medicijnen ga. Ik heb trouwens plaquenil geslikt voor mijn zwangerschap. En dat kan ook geen kwaad, alleen het heeft een tijdje geduurd voordat ik 'ingesteld' was en ik had ook bijwerkingen.
Ik geniet trouwens met volle teugen van mijn zwangerschap hoor. Ukkie (zo noemen we hem/haar) is lekker druk in mijn buik en ben ook erg trots op mijn buik. We laten er elke vier weken een foto van maken als foto reportage. Dus dan kunnen we na de zwangerschap echt zien hoe de buik gegroeid is.
Nog 9 weken en dan ga ik met zwangerschapsverlof :specool:

crusthoven
07-09-07, 13:39
Echt super!!!! Geniet ervan