PDA

Bekijk volledige versie : Vieze lucht uit huis krijgen

Bloemetje
13-08-12, 09:43
Ik ben druk bezig het vervuilde en verwaarloosde huis van een familielid proberen leeg te krijgen en daarna een poging tot schoon.
Helaas hangt er ook een zeer typische lucht, combinatie van kattepies, kattestront, vocht, ongepoetst etc. Heel onaangenaam :cry:
Nu we al veel weg hebben gedaan en dus ook al ver opschieten met het verwijderen van kattepies en kattestront, wordt de lucht iets beter (als we daar zijn staan uiteraard alle ramen open) maar het blijft onaangenaam. Ramen open laten staan als we er niet zijn, is geen optie omdat het huis leeg staat en we geen ongewenste gasten (mens of dier met eventueel nieuwe vlooien.... ) willen.

Wie heeft er tips om deze lucht uit het huis te krijgen? Ik denk dat gewoon poetsen met allesreiniger en bleek niet voldoende gaat zijn. De lucht zit volgens mij ook echt in muren en de vloeren etc.

lean
13-08-12, 10:10
ik zou proberen met st mark weet niet hoe je het schrijft
maar kun je kopen bij de boerenbond ,op de fles staat een dennenappel
het ruikt ook naar dennen bomen ,is zeer goed om luchtjes weg te krijgen
en vet resten

Mommy
13-08-12, 10:17
Kijk eens op Pinterest, daar staan een hoop dingen op over schoonmaken en vieze luchtjes uit huis te krijgen met natuurlijke middelen.

Bloemetje
13-08-12, 10:21
St Marcs heb ik inderdaad zien staan bij de Aveve.
Pinterest ga ik kijken!

Ik zal ook alvast eens heel veel bosjes lavendel maken als ik deze week mijn lavendel ga terugknippen.

natas
13-08-12, 14:31
In een kleine ruimte als de koelkast zet ik een schaaltje citroensap/-olie weg. Maar dat is in huis een beetje lastig :(
Misschien staan er nog handige tips op de site van 'oma weet raad'?

tantetruus
13-08-12, 14:41
Al geprobeerd om wierook stokjes aan te steken?
Dat doe ik ook altijd als ik binnen gourmet. of als je een gasstel of kookplaat hebt een pan met azijn te laten koken.

female1
13-08-12, 15:40
Geurtjes en vooral kattepies is erg lastig. STerkte!

zeester
13-08-12, 16:43
Ik ben bang dat je er niet met 'gewone' middeltjes gaat komen, en dat het verwijderen van vloerbedekking etc. de enige oplossing zal zijn. Sterkte!

Idilia
13-08-12, 16:57
Er is een middel van HG, Alle nare geurtjes weg. Daar heb ik hele goede ervaringen mee.
Te koop bij de betere bouwmarkt.

natas
13-08-12, 18:39
Tegen kattenurine heb ik UF2000 :thumbsup: maar ja, om daar het hele huis mee te doen :(

Blossom
13-08-12, 23:31
Ik zou gewoon een professioneel schoonmaakbedrijf laten komen.
Ik snap dat jullie natuurlijk niet extra veel kosten willen maken.
Maar kan je dat nog op de persoon zelf verhalen, misschien?

Is het een huurhuis of een koopwoning?

Von
13-08-12, 23:42
Wij hebben op het werk eens overal doorgesneden rauwe ui neergelegd her en der. Het hielp wel, alles gaat stinken naar die uien, maar op een of andere manier absorbeerde die geur de rest van de onaangename geurtjes. En uiengeur is zo weg :specool:

Bloemetje
13-08-12, 23:46
Het is een koophuis, gelukkig benedenverdieping tegels dus goed te dweilen met wat dan ook. Boven parket, dat is minder.

Uien kan ik makkelijk proberen.

Ik denk ook dat echt reinigen door een professioneel bedrijf gedaan gaat worden. Maarja eerst alle zooi uitzoeken en heel veel weggooien. Zo'n bdrijf heeft ook ruimte nodig om te kunnen werken.

Blossom
13-08-12, 23:50
Ja ok? ik snap het nu....je moet eerst het huis ontruimen dan.

Ja anders kunnnen jullie nooit goed het huis verkopen.
Hoop dat het weer een lentefris luchtje wordt voor jullie.

Bloemetje
14-08-12, 09:48
Blossom, er zijn ook bedrijven die de ontruiming voor je doen maar dat kost en behoorlijk wat geld en dan ben je alles kwijt. En aangezien het wel handig is om w?l de administratie compleet te hebben en er ook wel herinneringen zijn en foto's en schilderij waar de bewoner aan gehecht is en mee wil nemen naar de volgende plek, zullen we dus heel dapper moeten zijn en veel zelf moeten doen.

Blossom
14-08-12, 10:00
Zo is dat......Ontruimen klinkt best heftig.
Je weet nooit wat je allemaal nog tegenkomt.

Er is zo'n programma op tv geweest op nl2 en dan zie je wel eens van
die taxateurs snuffelen......mensen die hun nalatenschap aan een goed doel schenken.

wendy
15-03-13, 18:37
Ik heb een goede tip voor geurtjes in de woonkamer/keuken: Lampe Berger. Neutraliseert de lucht en verwijdert dus nare geurtjes (zoals rook, kook of huisdieren luchtjes) en verspreid een heeeerlijke lucht. Voor mijn opleiding heb ik er een klein filmpje over gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=4eJLB7qHkgo

Het is misschien niet de goedkoopste oplossing, maar werkt wel ontzettend goed!

natas
15-03-13, 19:49
Zo'n 'lamp' heb ikzelf ook idd.
Heerlijk en het werkt echt.

Maar ik denk dat het in dit geval (van de topicstarter) niet echt/genoeg had geholpen.

Bloemetje
15-03-13, 21:57
Gelukkig hielp hele huis leeghalen en veel poetsen wel veel. Er is gepoetst met dettol, bleek, dasty en gewone allesreiniger en veel gelucht. Huis is ondertussen verkocht aan iemand die heel veel aan het veranderen en verbouwen is waardoor de lucht uit het huis is. Het is fijn te zien dat er weer van het huis "gehouden" wordt.